Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Noen som vet noe om dette ? Har henvisning fra legen min, og skal da inn til konsultasjon i beg av desember. Men i dag da jeg snakket med de, sa de at henvisningen (at det er gratis, uten egenandel) kun gjelder hvis bekkenløsningen skaper gangsproblemer? Hva vil det si? Man har jo mobilitetsproblemer, stivner av å sitte for lenge, vondt, kortere skrittlengde osv.. ? Anonymous poster hash: 3f6eb...752
Kattpus Skrevet 27. november 2013 #2 Skrevet 27. november 2013 Det kommer Ann på hva legen din har skrevet som diagnose på deg. Min fysio ringte legen min, for å få riktig diagnose, slik at det bør gratis.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2013 #3 Skrevet 27. november 2013 Hvis legen har skrevet "bekkenløsning med gangvansker" som diagnose i henvisningen er behandlingen gratis.. Det er det jeg vet Anonymous poster hash: 4d58d...1d3
Linda1986 Skrevet 28. november 2013 #4 Skrevet 28. november 2013 Han har ikke skrevet det. Ha har skrevet bekkenløsning, og at jeg har en skjevstilling i bekkenet medfødt, samt at det er veldig viktig at jeg får behandling..
Tjorven84 Skrevet 28. november 2013 #5 Skrevet 28. november 2013 Jeg er fysioterapeut selv. Det er takstplakaten som avgjør hva som gir fri behandling og ikke. Det er kun den spesifiserte diagnosekoden "Bekkenløsning med gangvansker" som gir fri behandling. Henvisning må du jo ha uansett, men du må altså regne med å betale egenandel så lenge det kun står "Bekkenløsning" på henvisningen. Så er det altså egenandel opp til egenandelstaket på Frikort 2. Jeg tror uansett det er verdt å gå til fysioterapeut - det kan være en veldig god investering når det fortsatt er lenge igjen av svangerskapet. Håper du blir bedre! :-)
Linda1986 Skrevet 29. november 2013 #6 Skrevet 29. november 2013 'joda, både og. Gikk til fysio i forrige (første svangerskap) og det var ikke noe særlig. hadde mer vondt etter timene og til slutt endte de opp med kun varmebehandling og massasje, samt muskelknuteoppløsning. Hadde diagnosen "bekkenløsning" på papirene da, og alt var da gratis. dette var i 09. Men, ja. klart man kandra nytte av det, er jo det jeg i det lange løp håper Ikke noe særlig nårjeg allerede nå kjenner det i bekkenet. Men, skal gladelig gå med bekkentrøbblet disse mnd så lenge frøet holder seg fast i magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå