Gå til innhold

Denne er fæl!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere trenger ikke se den! Jeg så litt... OM dere velger å se, spol frem til ca8 min ut i filmen og se frem til 10 min ut i filmen. Mer har jeg ikke sett slv.

Jeg kan fortelle dere hva dere vil se. Det er noe som jeg har hørt MANGE si at de ikke tror noe på. De tror ikke dette skjer, at det er rykter pels-hatere har spredd...

Dette er pels man ofte finner på jakker med hette som har ekte pels på seg. Jakker, votter, skjerf, osv. Klær som er rodusert i kina, japan. Asia generelt.

Her vil du faktisk se dyr som henger etter beina. De lever, sprelle og blir flådd levende. Skinn og pels blir skjært av! Flådd som når man har skutt et hjort og flår det! FLÅDD MED KVIV. LEVENDE!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i himmelens navn skal vi se på dyreplageri eller f.eks halshugging av en dame som spres på facebook nå...?

Anonymous poster hash: ac65d...17d

Skrevet

Om det er den jeg tror det er, så har jeg sett den, og den er helt jævlig.

Jeg har aldri brukt pels, verken ekte eller fake, så hadde ikke så stor innvirkning på meg sånn sett (For jeg har mitt på det rene der iallefall) men jeg ble vegetarianer etter det. 
Ingen dyr skal lide på den måten pga meg.

Anonymous poster hash: c3d59...f17
Skrevet

Hvorfor i himmelens navn skal vi se på dyreplageri eller f.eks halshugging av en dame som spres på facebook nå...?Anonymous poster hash: ac65d...17d

Så man kan se at den deilige pelsen på hetta, kommer fra dyr som er pint til døde. Så man skal stoppe å kjøpe pels. Så pels industrien får seg en øye-åpner!

Skrevet
Hvorfor i himmelens navn skal vi se på dyreplageri eller f.eks halshugging av en dame som spres på facebook nå...?Anonymous poster hash: ac65d...17d [/quote

Fordi du skal ta hodet opp av sanden og vite hva andre opplever i verden. Om du tør! Bry deg om andre enn de du bor med.

Anonymous poster hash: 0cb9e...c34

Skrevet

Har sett den før, og så den igjen nå.

Er kvalm! Stakkars dyr. Håper noen flår disse menneskene levende, så de kan få opplevde hvor jævlig det må føles.

Skjønner ikke hvorfor de ikke kan drepe de før de flår da, ett skudd i hodet. Mye bedre enn det enn all smerten de må gå igjennom ved å bli flådd og så bare slengt vekk for å dø i enorme smerter.

Skrevet

Er kvalm! Stakkars dyr. Håper noen flår disse menneskene levende, så de kan få opplevde hvor jævlig det må føles.

Skjønner ikke hvorfor de ikke kan drepe de før de flår da, ett skudd i hodet. Mye bedre enn det enn all smerten de må gå igjennom ved å bli flådd og så bare slengt vekk for å dø i enorme smerter.

Det er ikke alltid dyrene dør, men at de lever i sjokk noen mnd før de gjennomgår det samme igjen og igjen..

Anonymous poster hash: 5495d...08a

Skrevet

Det er ikke alltid dyrene dør, men at de lever i sjokk noen mnd før de gjennomgår det samme igjen og igjen.. Anonymous poster hash: 5495d...08a

disse dyrene dør etter de er ferdige med de. For her er det bare muskler og bein ogjen. Ikke hud engang. Det er ikke dyr som blir nappet av pels/fjær. Men dyr som blir skjært ned til beinet med kniv, og flådd. Er ikke hud igjen på dyret når de er ferdige.
Skrevet

Jeg velger å ikke se, men jeg vet hva det handler om. Det er helt forferdelig og umenneskelig :(

Absolutt alle som velger å gå med pels o.l. bør se en film eller to om dette også ta et valg om de vil fortsette å bruke slikt!

Skrevet

Jeg trenger ikke å bli traumatisert med slike bilder på netthinnen for å bry meg om hva som skjer ute i verden. Det holder med saklig info fra pålitelig hold.

Anonymous poster hash: ac65d...17d

Skrevet

Å fy i h....! Trodde jeg kanskje kunne forklare dere det med spasmer etter død. At dyret er dødt, men musklene fortsetter å pulse og det ser ut til at de spreller. Men her var det faktisk dyr som forsøkte å forsvare seg etter at de begynte flåingen... Det er noe av det j... Jeg har sett.. Og jeg har sett mye, vokst opp på gård på godt og vondt. Uff, ble helt kvalm her..

Anonymous poster hash: 84814...bb5

Skrevet

Jeg klarer ikke se det, holder å lese det dere skriver 😓 mennesker er så grusomme! Føles helt riktig å ha blitt vegetarianer igjen.

Skrevet

Har aldri sett en slik film, og håper jeg aldri trenger å se en. Jeg har forestilt meg hvordan pelsfarmer er, men etter å ha lest om det skjønner jeg at det er mye drøyere enn hva jeg først tenkte... 

Come on, vi er i 2013, og trenger absolutt ikke pelsen til disse stakkars dyrene. At halve motebransjen synes det er glamorøst er rett og slett til å spy av! 

Skrevet

Å fy i h....! Trodde jeg kanskje kunne forklare dere det med spasmer etter død. At dyret er dødt, men musklene fortsetter å pulse og det ser ut til at de spreller. Men her var det faktisk dyr som forsøkte å forsvare seg etter at de begynte flåingen... Det er noe av det j... Jeg har sett.. Og jeg har sett mye, vokst opp på gård på godt og vondt. Uff, ble helt kvalm her..Anonymous poster hash: 84814...bb5

Ja, de lever :(

Det er her mange sier at der er spasmet/kramper. Og at det kan se ut som om dyret lever, men det er fsktisk dødt.... Vel, IKKE DISSE HER! De lever. De prøver å bite, klore, vri seg unna kniven. Men det går ikke... :(

Jeg liker ikke å se på slikt, jeg er på ingen måte en sadist. Men ved å se/lese dette, går det virkelig opp for meg hcordan disse dyrene blir behandlet. Jeg har aldri hatt pels, og kommer aldri til å bruke det!

Men jeg tror og håper at alle som ser/leser dette ikke klarer å gå med skylapper mer.... Når de kjenner påd en deilige pelsen på jakka, vil de huske å ha sett dette. Og dermed legge fra seg jakka og gå videre....

Mindre pelsdalg, mindre å gjøre for pelsindustrien!

Skrevet

Har aldri hatt et pelsplagg i hus her, vi er kunstpelsfolk. Eneste pelsen vi har i hus er selvskutt etter jakt. Men da er dyret vandret ut på de evige jaktmarker for lenge siden før flåing. Svigermor har en minkpelskåpe fra Kina, tror jeg skal vise denne filmen til henne jeg.

Anonymous poster hash: 84814...bb5

Skrevet

Del denne så mye dere orker. Oppfordre til å se fra 8-10 min ut i filmen. Advar om sterke scener!

Så håper jeg virkelig at dette (med tiden, rome ble ikke bygd på en dag) vil bli stoppet.

Skrevet

Di slår jo ihjel dyrene før di skreller dem...?

Går med pels, og bryr meg lite. Men helt ærlig er jeg livredd alt som kryper og går på 4 ben. Alltid hatt et hatforhold til dyr, og klarer ikke å endre det. 
Ser at mange synes så synd i dyrene, på en måte skjønner jeg dere, men på en annen måte er jeg så redd dyr at jeg nesten blir glad fordi jeg håper det skal bli færre :(
Vet at mange ikke vil forstå at jeg skriver det jeg skriver, og at det kan provosere- og det må jeg bare beklage. Jeg så hele filmen, men helt ærlig gikk det ikke så veldig mye inn til meg :(

HUff å huff for et fælt menneske jeg er. Får inderlig håpe for dere dyreelskeres del at det er et fåtall som er som meg :/

Anonymous poster hash: 04839...612
Skrevet

Går med pels, og bryr meg lite. Men helt ærlig er jeg livredd alt som kryper og går på 4 ben. Alltid hatt et hatforhold til dyr, og klarer ikke å endre det. 

Ser at mange synes så synd i dyrene, på en måte skjønner jeg dere, men på en annen måte er jeg så redd dyr at jeg nesten blir glad fordi jeg håper det skal bli færre :(

Vet at mange ikke vil forstå at jeg skriver det jeg skriver, og at det kan provosere- og det må jeg bare beklage. Jeg så hele filmen, men helt ærlig gikk det ikke så veldig mye inn til meg :(

HUff å huff for et fælt menneske jeg er. Får inderlig håpe for dere dyreelskeres del at det er et fåtall som er som meg :/

Jeg skriver ikke dette for å vinne over enda en pelsmotstander, men for din egen del vil jeg råde deg til å søke hjelp for denne angsten. Høres både slitsomt og trist ut å ha et slikt forhold til dyr. Synd at du skal gå glipp av alt det positive dyrene kan bringe med seg! Så hadde det vært en bonus, tenker jeg, om du klarte å snu synes ditt til at pels er fy-fy ;)

Skrevet

Hvorfor kan de ikke ta livet sv dem før de flår dem? Blir pelsen annerledes av at de lever når de gjør det? Så rart for de risikerer jo at de skjærer feil og heller ødelegger en fin pels så lenge dyret kjemper. Jeg bruker ikke pels selv og jeg vil ikke se på filmen

Skrevet

Dyreplageri er helt forferdelig. Alle pelsdyr blir jo ikke avlivet slik da, så jeg syntes ikke det er et argument for ikke å kjøpe pels. Det er et argument mot dyreplageri.

Anonymous poster hash: 4f96f...74f

Skrevet

Dyreplageri er helt forferdelig. Alle pelsdyr blir jo ikke avlivet slik da, så jeg syntes ikke det er et argument for ikke å kjøpe pels. Det er et argument mot dyreplageri.

Anonymous poster hash: 4f96f...74f

Skrevet

Fy faen! Skulle ønske jeg ikke såg denne filmen. Det er den verste filmen jeg har sett!

Stakkars dyrene!

NEI TIL FLÅING AV LEVENDE DYR! NEI TIL PELS!!

Er så forbanna nå!!! 

Anonymous poster hash: 51096...53e
Skrevet

Nei de gjør ikke det. De flår dem levende. De prøver å komme seg unna, de beveger seg og de får vondt.

Stakkars dyr! Skulle vært skuddpremie på folka som gjør sånt!!!!

Anonymous poster hash: 51096...53e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...