Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 ??? Anonymous poster hash: 8ebaf...89b
Narelle Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 Elsker pinnekjøtt og lutefisk. Utover det er jeg ikke så glad i julemat, verken kaker eller annet.
Angelito Skrevet 26. november 2013 #3 Skrevet 26. november 2013 Julemat er bare fett og salt skvip, ikke veldig glad i det. Lager kalkun med masse digg tilbehør. Men har også ribbe, sosisser, medisterkaker til resten!! Liker ikke sau/lam (smaker våt ullsokk) så det gidder jeg ikke å lage, der spiser familie stort sett en av de andre jule dagene!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #4 Skrevet 26. november 2013 Jeg er ikke glad i julemat. Spiser hjemmelagede medisterkaker på julaften, men utover det så spiser jeg ikke noe. Spiser om jeg blir invitert på noe, men spiser mest tilbehør om deter ribbe og andre ting. Ingen her i huset er glade i julemat, så lager ikke for at de andre skal få heller. Pinnekjøtt liker nesten alle her, men det spises hos svigermor både bør og etter jul. Det året vi er hjemme (mine og dine barn) har svigermor med pinnekjøtt. Minsta spiser poteter, brun saus og grønnsaker på julaften. Hun liker ikke noe julemat, men vil ikke ha noe annet enn poteter i brunsaus julaften så da får hun bare det. (Det beste hun får. Men vet hun spiser kjøtt om hun er på besøk, men skal ikke presse på henne det her hjemme når hun spiser så mye som hun gjør. Spiser noe kjøtt, men er generelt ikke glad i kjøtt) Anonymous poster hash: 10362...765
Gjest Hercule Poirot Skrevet 26. november 2013 #5 Skrevet 26. november 2013 Elsker julemat! Ribbe, sylte, rull, juleskinke - og selvfølgelig skikkelig lefse! Vanvittig godt. :-)
moota m storebror&lillebror Skrevet 26. november 2013 #6 Skrevet 26. november 2013 Tja er veldig glad i kalkun og pinnekjøtt. Ribbe går. Og fenalår.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #7 Skrevet 26. november 2013 Ja, jeg liker det meste av julemat, både av middagsretter, marsipan, kaker, lekser og desserter. Nam! Jeg gleder meg. Anonymous poster hash: 2b4c8...657
DaTuMa Skrevet 26. november 2013 #8 Skrevet 26. november 2013 Jeg er veldig glad i pinnekjøtt og alt som følger med. Men all denne svinematen spiser jeg ikke. Det er bare fett og dritt
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #9 Skrevet 26. november 2013 Elsker julemat! Pinnekjøtt på julebordet. Mølje og sylte/lefse på lille julaften. Ribbe med medisterpølser og medisterkaker +++ på julaften. Restemat, sild, foccacia og oster til brunsj på 1. juledag. Helstekt laks med sandefjordsmør i romjula Kalkun på nyttårsaften. I tillegg er det riskrem, Sarah Bernard, delfiakake, tørre småkaker, ostekake med juleschvung, klementiner, karamellpudding og ikke minst julestrømpe. Jula er et etegilde, men jeg prøver å spise mindre til andre måltider og være aktiv ute i frisk luft (forhåpentligvis snø). Nydelige mattradisjoner i vår familie. Anonymous poster hash: 5c85c...84a
IreneUtålmodig Skrevet 26. november 2013 #10 Skrevet 26. november 2013 Stek, masse sosisser , medisterkaker, julepølser , svor og brune sausen. Elsker lukten av surkål og ribbe (selv om jeg ikke liker smaken). *Ser på den kjipe appelsinen*
Gilette Skrevet 26. november 2013 #11 Skrevet 26. november 2013 Så lenge jeg slipper medisterkaker og den hvite pølsen så går det meste ned.
TøffiTrynet☠ Skrevet 26. november 2013 #12 Skrevet 26. november 2013 Saltribbe på julaften og pinnekjøtt på nyttårsaften. Endel fisk i mellomjula. Kveite, ørret, klippfisk osv. Mmm..
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #13 Skrevet 26. november 2013 Jeg er glad i julemat og spiser litt, for av en eller annen merkelig grunn mister jeg all matlyst hver jul. Det er årets slankekur for meg, motsatt fra mange andre Ikke glad i kaker og alt annet søtt, men det gjelder i grunnen hele året det da. Anonymous poster hash: 2b089...ebb
♥Nemi♥ Skrevet 26. november 2013 #14 Skrevet 26. november 2013 Jeg er veldig glad i pinnekjøtt og kålrabistappe. Er det bare lillefamilien min, kutter vi helt poteter, og lager en knallgod potetpuré. Baker runde julebrød som skal ha godtsmør og hjemmelaget lammerull på. Røykelaks har vi også i jula. Liker de store frokostene sammen, med masse alternativer, lager også eggsalat til jul (og påske). Av kaker er jeg mest glad i pikekyss ;-)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #15 Skrevet 26. november 2013 Vi har faste på hva vi spiser i jula, og jeg elsker julemat!Lille julaften: Grøt Julaften: Pinnekjøtt med potet og kålrabistappe og riskrem med mandel til dessert (derfor vi spiser grøt lillejulaften). 1. juledag: ribbe med alskens tilbehør og karamellpudding til dessert 2. Juledag: Lammelår til middag og madelkjernepudding til dessert 3. Juledag: Restemiddag, somregel altfor mye til overs! 4. Juledag: Lutefisk til middag og vanilje pannacotta til dessert 5. Juledag: Pleier somregel å invitere over venner på spekemat, flatbrød og vin. Gjerne enkel middag, en liten "hvil" ifra all julematen med spaghetti eller lapskaus. -Lille nyttårsaften er vi alltid hos svigers, og de lager alt mulig av julemat som man kan by på. Julepølser, medisterkaker, litt restemat og alt mulig rart til dessert.- Nyttårsaften har vi kalkun til middag, riskrem, sjokolademousse og creme brulee til dessert. Også lager vi somregel taco på natten, etter rakettoppskytningen Og etter denne uka har jeg somregel lagt på meg ørtogførti kilo og er drittlei alt som heter julemat og gleder meg til kjedeilge middager med potet, pasta eller ris Anonymous poster hash: ecc88...1b9
Frokens Skrevet 26. november 2013 #16 Skrevet 26. november 2013 DIGGER pinnekjøtt, har ribbe på julaften men ikke veldig begeistret for det. Men det hører til allikevel.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #17 Skrevet 26. november 2013 Jeg synes pinnekjøtt og vossakorv er veldig godt, men det er nok med to middager med dette. Svin liker jeg ikke noe særlig og ribbe i seg selv blir for fett for meg. Spiser det hvis jeg får det servert, men hjemme velger jeg det bort. Medisterkaker går ned, men er ikke særlig begeistret. Julepølse spiser jeg ikke. Er ikke særlig glad i kjeks og kaker, så det spiser jeg ytterst lite av. Surkål, poteter, kålrabiststappe og riskrem derimot? Nam! Anonymous poster hash: c3cc6...e23
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #18 Skrevet 26. november 2013 Tja, spiser ikke så mye av den typiske julematen. Liker ikke ribbe, julepølser eller medisterkaker. Spiser heller ikke mye av det såkalte julepålegget. Kalkunsylte synes jeg er godt, men liker ikke vanlig sylte, rull etc. Elsker kalkun med tilbehør da Anonymous poster hash: 8ff46...f54
beibilykke Skrevet 26. november 2013 #19 Skrevet 26. november 2013 jeg er glad i pinnekjøtt,vossakorv og kolerabistabb til jul!men er pirkete på kjøttet,så kun rent kjøtt og ingen fett eller knaging på ben;p svineribbe med saus,godt kokte mandelpoteter og grønnsaker (brokoli,blomkål,rosenkål) er også veldig godt. spiser der og kun rent svinekjøtt, og svor om den er SPRØ og luftig ellers er kalkun med masse deilig til veldig godt;) alt annet som medisterkaker ol og lutefisk etc holder jeg meg langt unna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå