Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Dette er bare et tankespill- uten dypere mening. Kanskje få bekreftet at vi er ulike... Men hvis du skulle beskrevet din perfekte hverdag- hvordan ville den se ut?? Jeg ville begynt dagen med å våkne av meg selv-helt uthvilt. Soverommet skulle vært stort, rent, organisert og luftig. Jeg drikker kaffen på sengen (har kaffemaskin på soverommet), før jeg går på badet (ensuite) og bruker den tiden jeg trenger der. Huset ligger på en stor tomt på Grefsen (Oslo) og er totalrenovert og nyoppusset (ingen oppussingsprosjekt som venter/ burde vært gjort). Huset i seg selv trenger ikke være så kjempestort, men stort nok- og luftig (høyt under taket og ikke overfylt). Når jeg kommer ned har mannen (og kanskje au-pairen(?) vet ikke helt om jeg ønsker det) kledd våre to barn, gjort klare sekker og er klare med frokost. Vi spiser frokost sammen, hele familien uten stress- bare kos. Jeg kjører el-bilen min til jobb, og finner lett parkering. Jeg vet ikke helt hva drømmejobben min er, men jeg har hyggelige kolleger, passe mye ansvar og frihet. Finner jobben min nyttig og interessant. Jeg er mellom- / avdelingsleder (men ikke "høyeste" sjef). Jeg henter glade fornøyde barn i barnehagen på vei hjem. Hjemme er det ryddig, rent og ordentlig (tror jeg vil ha den au-pairen). Er sammen med barna og mannen til vi spiser middag (som er gjennomtenkt, god og sunn). Mer familiekos frem til legging av barn. Når barna er lagt, drar jeg på trening før jeg og mannen har tid til avslapning, lesing og sex. Hverdagen min er nok ikke helt sånn. Bor litt for trangt i et lite gammelt rekkehus hvor prosjektene står i kø, vi reiser kollektivt til jobb og barnehage, morgenene er kaotiske og jeg føler jeg alltid er på etterskudd. Egenpleie er en saga blott ( i hvert fall om morgenen). Ettermiddagene er også preget av kaos, middagene er ofte halvfrabrikata og kveldene ender som oftest utslitte på sofaen foran tv...MEN jeg har mannen jeg vil ha, jobben er ikke så langt unna det jeg ønsker, barn nr 2 er ikke født enda (men "på gang"). Nå vet jeg i hvert fall hvordan drømmehverdagen min ser ut, så da vet jeg hva jeg har å jobbe mot Flere som vil dele? Anonymous poster hash: 962e0...837
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå