lillespire2 Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Vi har et (gull)embro på frys og rekker innsett om jeg får TR 30. nov/ 1. des. Hadde vært koselig med en julegave i magen Ellers blir det fersk med kort protokoll i januar (gitt at TR kommer!!!). Og er det noen "triks" for å få TR i tide? Hehe, ja sikkert å ikke STRESSE!! Lettere sagt enn gjort for en IVF'er ;-)
Petra-prøvedokke Skrevet 27. november 2013 #2 Skrevet 27. november 2013 Jeg fikk beskjed at jeg kunne velge om jeg ville ha et fryseforsøk i desember men siden jeg har blødninger nå etter etter et ferskt forsøk tror jeg det blir stress å sette i gang før jul de stenger vel klinikkene etterhvert så jeg vil vente te januar for å ikke stresse. Jeg kunne få satt igang tr med primolut du kan jo høre om du får det?
TrudeSagen Skrevet 27. november 2013 #3 Skrevet 27. november 2013 Hej igjen Optimist78 :-) Husker deg fra oktober-gruppa der vi var så å si ingen som lyktes... Jeg fikk forespeilt fra Haugesund at jeg kunne rekke et forsøk før jul, dvs innsett i uke 50 eller 51. Pga pco har jeg særdeles uregelmessig mens, og ikke eggløsninger (fått kontrollert dette med blodprøve, progesteron), slik at jeg må til med Primolut 10 dg for å få en avbruddsblødning ifbm planlegging av forsøk. Så dette kan jeg egentlig styre litt sjøl. Var inne på tanken om å rekke et forsøk i de forespeilte ukene, men etter å ha tenkt meg grundig om og rådført meg med samboer, fant vi ut at det var bedre å vente til rett over nyttår. Orker ikke å stresse med dette oppi alt anna av forberedelser før jul, mye jobbing og toppen av alt: få negativ test på en dag i jula hvor foreldre er på besøk, og som egentlig bare skulle vært hyggelig. Nei takk. Å vente 3 uker fra eller til med dette stresset for å få en hyggelig jul (og nå tenker jeg ikke på at jeg skal drikke alkohol, men mer på å slippe å gå på nok en smell), er veldig lite sett i den store sammenhengen. Men: det lurer jo alltid skumle tanker i hodet...; på kroppen min nå kjennes det ut som mensen er på vei, og dermed tenker jeg selvsagt "kanskje vi kan rekke et forsøk før jul allikevel...?" Konklusjonen blir vel til syvende og sist at det er best å vente til januar. Håper du også tenker det, Optimist78, så skal du se vi får en pangstart på det nye året :-)
lillespire2 Skrevet 1. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 1. desember 2013 Takk for råd og lykkeønsker! Hmmmmmm... TR kommer sef ikke i tide Kanskje like greit. Da kan vi feire jul og nyttår uten å ta for mange hensyn (uten nytte?) og starte med blanke ark i 2014 God førjulstid alle sammen
Optatium Skrevet 2. desember 2013 #6 Skrevet 2. desember 2013 jeg ventet også på TR, og her kom den i dag. Har sendt mail til Riksen om at den har kommet, og håper inderlig jeg rekker innsett før jul
lillespire2 Skrevet 3. desember 2013 Forfatter #7 Skrevet 3. desember 2013 Ps Optatium; fikk du frys?? Jeg fikk TR natt til i går og startet på medisiner med risiko for at forsøket kan bli avbrutt pga ferieavvikling. Greier meg fint uten alko i jula Blir spennende om jeg rekker det!
Optatium Skrevet 5. desember 2013 #8 Skrevet 5. desember 2013 Jeg fikk det optimist:-) har begynt på progynova og skal på kontroll på riksen på onsdag. Rakk det fint før jul :-D da er det bare å krysse fingrene for at egget overlever opptining:-S
Stjernemagnolia Skrevet 5. desember 2013 #9 Skrevet 5. desember 2013 Så bra alt ordnet seg og du fikk forsøk før jul Optatium! Så moro med innsett før jul også. Like greit å hoppe i det istedenfor å vente sier nå jeg. Skal følge med deg og heie på gullegget ditt!
lillespire2 Skrevet 5. desember 2013 Forfatter #10 Skrevet 5. desember 2013 Da satser jeg på et gullegg på IVF-klinikken, Optatium ;-) Skal også på kontroll førstkommende onsdag! Heia!! Og enig med deg, Stjernemagnolia: bare å hoppe i det!
Optatium Skrevet 5. desember 2013 #11 Skrevet 5. desember 2013 Takk både stjernemagnolia og optimist! Her kaster vi oss i det med både hud og hår, og satser på at det ene egget vi har overlever og fester seg :-)
TrudeSagen Skrevet 7. desember 2013 #12 Skrevet 7. desember 2013 Jeg har utrolig nok fått spontanmens i dag... Planen var at jeg skulle starte med Primolut 15. desember for å få mensen i slutten av mnd og fryseforsøk i uke 2 i Haugesund. Men hva gjør jeg nå?! Vet ikke om jeg rekker et forsøk før jul, og veit ikke om jeg vil det heller. Nå har jo dette forkludret planene mine! Og det som er det verste å tenke på ,er jo at jeg antakelig har hatt eggløsning, og at vi da kanskje kunne ha klart det på egenhånd... Hadde vi bare prøvd...
lillespire2 Skrevet 7. desember 2013 Forfatter #13 Skrevet 7. desember 2013 Å så kjedelig at denne TR ikke kommer som bestilt Trude En ting er sikkert: i denne prosessen må man se fremover og ikke tenke "hadde jeg bare..". Det jeg har fått opplyst er at man starter med Progynova første eller andre dag i TR, har UL dag 10 og innsett dag 14-16. LYKKE TIL!! Klem
TrudeSagen Skrevet 7. desember 2013 #14 Skrevet 7. desember 2013 Takk for fornuftige ord, Optimist78 😊 Jeg tok for sikkerhetsskyld en tlf til Haugesund, og jeg rekker HELDIGVIS ikke noe forsök för jul 😊 Helt greit, altså. Pga denne spontanmensen nå, blir fryseforsöket forskjövet med ei uke i januar. Men det er virkelig ikke noe problem! UL ktr 7. eller 14. januar spiller liksom ikke noe rolle. Så nå er det bare å kose seg med juleforberedelser og ikke minst håndball VM framover 😉 Krysser fingra for deg, Optimist78!!!!! Lykke, lykke til! Klem
lillespire2 Skrevet 13. desember 2013 Forfatter #15 Skrevet 13. desember 2013 Takk både stjernemagnolia og optimist! Her kaster vi oss i det med både hud og hår, og satser på at det ene egget vi har overlever og fester seg :-) Går det bra? Blir det innsett? Jeg skal sette inn på tirsdag om gullis overlever Ellers blir det FEST i jula!
Optatium Skrevet 13. desember 2013 #16 Skrevet 13. desember 2013 Optimist: her ble det intet innsett, det ene egget overlevde ikke. Var i grunn innstil på det, så nå teller jeg dager til 11. Januar, da er det spraystart:-) Krysser fingrene for innsett og gullegg for deg :-)
*Cilie - prøver igjen* Skrevet 16. desember 2013 #17 Skrevet 16. desember 2013 Optimist78 - masse lykke til i morgen krysser fingrene for gullegget og en positiv test
lillespire2 Skrevet 16. desember 2013 Forfatter #18 Skrevet 16. desember 2013 Trist at det ikke gikk Optatium.. Og takk for lykkeønsker. Er så spent på om gullet overlever!! "Skumle-telefonen" 10:30 og evt innsett etter lunch i morgen. Tror liksom at dette er en "fighter"!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå