Gå til innhold

Kan jeg spørre NAV om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er for tiden 20% sykemeldt pga. kronisk diagnose. Har vært det i 3-4 uker. 1,5 mnd. før dette var jeg 100% sykemeldt i 2 uke. I februar var jeg 100% sykemeldt i 2 uker og 50% sykemeldt i 2-3 uker etter det. Det i februar var pga. en operasjon pga. en annen kronisk diagnose jeg har.

Kan jeg ringe NAV og forhøre meg om hvor lenge det er til jeg evt. må over på AAP ( eller hva det nå heter)?

Saken er også den at jeg skal nå til legen på fredag. Jeg kjenner at denne ene dagen i uken som jeg er hjemme hjelper litt, men jeg sliter fremdeles. Legen mener at jeg egentlig skulle vært 50% sykemeldt frem til våren. Jeg har virkelig prøvd ut over høsten og holde meg på jobb, men kroppen et utkjørt og tåler ingenting. Og nå med julen i møte gruver jeg meg forferdelig til alt mas, stress og all smerte og utmattheten det fører med seg. Jeg skal egentlig trene også, men har 0 overskudd til det.

Sjefen skjønner selvsagt ikke det plukk av det jeg forsøker å fortelle han om sykdommen. Ender alltid med at jeg "lukker" meg og blir helt på gråten. Hjelper heller ikke noe med bedriftshelsetjenesten.

I dag hadde jeg "fridagen" min for denne uken. Har vært på kurs for å lære meg å mestre sykdommen og skjønner at jeg har en lang vei og gå for å ta vare på meg selv. Som det er nå driver jeg "rovdrift" på meg selv.

Begynner å skjønne at legen min kan ha rett i dette med 50%, men jeg tenker på dette med AAP som er mindre penger enn det jeg får i lønn og opptjening av pensjonspoeng.

Kan jeg ringe NAV eller er det for dumt?

Anonymous poster hash: d9bf0...d16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan selvfølgelig ringe Nav om spørre når du har maxdato på sykepenger. Ikke dumt i det heletatt!

Skrevet

Sykepenger får man i ett år, etter det går man over på Aap.

Anonymous poster hash: f3c6e...49e

Skrevet

Den sykemeldingen i februar trenger du ikke tenke på i det hele tatt, du har opparbeidet deg nye rettigheter etter den.

Så du kan trygt gå delvis sykemeldt frem til våren uten å måtte søke aap, det må du først etter et år med sykemelding, altså neste høst.

Anonymous poster hash: 40d40...37c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...