Gå til innhold

Ta opp med lærer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barna i småtrinnet avslutter skoledagen står de i ring mens de holde hverandre i hendene og tar farvel. Barnet mitt syntes det er ekkelt fordi andre har vorter, svette og møkkete hender. Han ber meg ta det opp med læreren, men jeg er redd for å fremstå sær og masete. Ville du tatt det opp hvis det var ditt barn, eller bør han bare lære seg å være mer tolerant?

Anonymous poster hash: e363c...19a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig hadde jeg ikke tatt d opp. Hadde nok reagert dersom jeg var læreren og forelder hadde tatt opp noe sånt. Du kan lære og barnet ditt til å bli mer tolerant, samtidig som du ber barnet ditt ta opp problemet med læreren sin. Så kan de komme frem til en løsning..tenker jeg. Syns egentlig at vi som foreldre legger oss opp i altfor mye jeg da.. men d er meg :)

Skrevet

Det ville jeg tatt opp med barnet ogkansje bedt læreren om å hjelpe barnet å komme over denne særheten.

Anonymous poster hash: ee9ba...ad7

Skrevet

Nja og tja.. Jeg ville ikke tatt det opp med den hensikt at læreren skulle slutte å ha en slik avslutning med barna. Men jeg kunne nok tatt det opp for at læreren skulle være klar over barnets vanskeligheter med dette. 

Skrevet

Har eleven problemer med det, kan han vaske hendene etterpå. I "det virkelige liv" kan man ikke sjekke etter vorter eller spørre om håndhygiene før man håndhilser på folk, dermed burde han ikke få slippe nå heller.

(Synes nå jeg. Og jeg er lærer.)

Skrevet

Huff, skjønner at eleven synes at det er vanskelig. Jeg får alltid helt angst av å ta folk i hendene, man vet jo ikke hvor de har vært. Men jeg går til psykolog for dette, så jeg vil anbefale deg å skaffe hjelp. Det blir ikke bedre av å unngå det man er redd for.

Anonymous poster hash: 9f1d1...046
Skrevet

Du kan godt gi beskjed til læreren, men hun kommer nok til å be han om å vaske hendene etterpå.

Jeg syntes det er sært. Hva når gutten din får vorter eller andre ting?

Hilsen lærer.

Anonymous poster hash: 57176...228

Skrevet

Ser at dere syntes det er sært, og takker for ærlige tilbakemeldinger. Jeg trodde det ble svaret, så da får jeg vel la være å si noe til læreren.

Jeg gjør meg noen tanker da om at i det 'virkelige liv'/på arbeidsplassene så er det jo heller ikke vanlig å avslutte dagen med å ta hverandre i hendene. Lærerne pleier vel ikke selv heller å holde hender med elevene?!

HI

Anonymous poster hash: e363c...19a

Skrevet

Merkelig måte å avslutte dagen på!

Som voksen kan vi pårope oss alt mulig, men barna: nei, de må bare tåle alt. Selvfølgelig kan også et barn syns det er ekkelt å ta alle i hånda, husker selv jeg syns det var pyton å holde noen spesielle i hendene i skoletiden. Ene pillet nese dagen lang og en annen luktet bestandig veldig vondt.

Anonymous poster hash: 4e2e3...361

Skrevet

Jeg skjønner barnet godt og ville tatt det opp med lærer.

Skrevet

Hva skjer med verden? Dette er da helt normalt i barnehagene, småskolene og noen ganger på ungdomskolen pga leik/undervisning.

Her er det mange sære foreldre som ikke hadde overlevd den tiden vår eldre generasjon overlevde.

"Grumsomt å måtte holde hender før man avslutter dagen eller hilser på mennesker. "

Du får prøve Hi å fjerne en "tradisjon" som har hvert i alle skoler i flere hundre år pga folkeskikk og lek. Så lykke til ;)

Ville startet med sønnen din og lært han noen ting må han bare gjøre!

Anonymous poster hash: 6166c...1c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...