Gå til innhold

Modningsakupunktur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her opplevd at modningskupunktur har ''satt i gang ting''? :) Skal ta det neste uke, og er veldig spent!

Har hørt at det skal hjelpe for en greiere fødsel. men det jeg lurer mest på er om det hjelper på å få fart på sakene! Har noen opplevd å for eksempel få modningsakupunktur for så å føde like etterpå? :)

Anonymous poster hash: 79f71...6fe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevde vel det motsatte. Brukte masse penger på modningsakupunktur, men ble satt igang og endte med ks.

Anonymous poster hash: c0880...e9f

Skrevet

Her får vi det gratis, så jeg kaster ikke bort noe heldigvis :)

Akupunktur er jo veldig enten eller - enten funker det ikke i det hele tatt eller så gir det en viss effekt. Så det vet jeg ikke enda, for har aldri tatt akupunktur før!

Men HVIS det funker, så er jeg veldig nysgjerrig på om det kan få litt fart på sakene  :fnise:  Er det virkelig ingen andre som har noe erfaring med dette? :)

Skrevet

Hvis det er gratis er det jo ikke noe problem:)

Jeg gikk til privat klinikk og betalte flere tusen til sammen. Det gjør jeg ikke igjen.

Anonymous poster hash: c0880...e9f

Skrevet

Fikk satt modningsakupunktur og var der totalt fire ganger.Siste gang var så nærme termin at han satte inn et ekstra gir som han sa. Riene kom samme natt og fødte dagen etter,ei uke før tida.

SÅ det hjalp meg!

Men nå skal det sies at modningsakupunktur ikke er kun for å få igang fødselen da,det er for å få en mildere,kortere og bedre fødsel også,at kroppen er skikkelig moden for å ta imot en fødsel.

Anonymous poster hash: 01c84...8a9
Skrevet

Men nå skal det sies at modningsakupunktur ikke er kun for å få igang fødselen da,det er for å få en mildere,kortere og bedre fødsel også,at kroppen er skikkelig moden for å ta imot en fødsel.

Anonymous poster hash: 01c84...8a9

Som jeg skrev i hovedinnlegget, så er jeg klar over det! :) Men jeg er uansett nysgjerrig på om det kan få fortgang på ting også ;)

Skrevet

Gikk 3 ganger og hun som satt nålene var rimelig sikker på at vi ikke skulle sees igjen den siste timen jeg hadde. Fødte ikke like etterpå, men fikk en så kort og lett fødsel at det be klassifisert som styrtfødsel. SKummel opplevelse. Ville ikke gjort det igjen.  Fødte 39+0 ifht ul termin, men 38+0 i forhold til min egen EL termin.

Anonymous poster hash: cf2b8...b78
Skrevet

Ja, min kom 2 uker før. Var en stor baby så det er jeg glad for at han gjorde.

Anonymous poster hash: 593a0...4bd
Skrevet

Jeg har gått til modningsakupunktur i slutten av begge mine svangerskap. Hadde god effekt på meg og fødte 10 og 4 dager før termin. To raske og enkle fødsler begge gangene, på 4 og 5 timer fra første antydning til rier.

De fleste som driver med dette er ikke interessert å sette i gang fødselen dersom du er til behandling før termin. Det er ikke deres jobb å ta den avgjørelsen, det er lege/jordmor. De fleste behandler slik at åpningsfasen skal gå raskere og derfor gjøre fødselen lettere.

Anonymous poster hash: 41b26...028

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...