Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Far tar ut hele foreldrepermisjonen, mens mor er fulltidsstudent. Under permisjonen til far bruker han all sin tid på bygge hus, mens mor er hjemme med barnet. Hun tar riktignok eksamnene sine, men er ikke på forelesninger. Er virkelig dette lov? å bygge hus på staten sin regning? Må de ikke betale noe i form av skatt eller lignende? Anonymous poster hash: 26ed3...45f
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 Det er lov. Anonymous poster hash: 89001...ff9
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #3 Skrevet 26. november 2013 Så lenge forelesningene ikke er obligatoriske så må hun jo ikke være der.. tro det eller ei, men det er lov.. Anonymous poster hash: f2608...584
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #4 Skrevet 26. november 2013 Så lenge han ikke er håndtverker er det lov. Vel, det er uansett lov, men er han håndtverker skal fordelen rapporteres inn og skattlegges som personinntekt. Det er derimot ikke mange som gjør! Anonymous poster hash: 40e7a...2da
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #5 Skrevet 26. november 2013 Så lenge han ikke er håndtverker er det lov. Vel, det er uansett lov, men er han håndtverker skal fordelen rapporteres inn og skattlegges som personinntekt. Det er derimot ikke mange som gjør! Anonymous poster hash: 40e7a...2da Anonymous poster hash: 26ed3...45f
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #6 Skrevet 26. november 2013 Så lenge han ikke er håndtverker er det lov. Vel, det er uansett lov, men er han håndtverker skal fordelen rapporteres inn og skattlegges som personinntekt. Det er derimot ikke mange som gjør! Anonymous poster hash: 40e7a...2da Han er faktisk håndtverker, hvem kan jeg tipse da. Nav eller skattekontoret, de har tyeligvis ikke tenkt å melde fra! HI Anonymous poster hash: 26ed3...45f
Nyttårs barn Skrevet 26. november 2013 #7 Skrevet 26. november 2013 Det er faktisk lov å fordele permisjonen som man vil. Være student og utføre jobbing hjemme er også lov. Jeg var student samtidig som jeg var i permisjon. Gikk på svært få forelesninger men tok eksamener.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #9 Skrevet 26. november 2013 Så lenge han ikke er håndtverker er det lov. Vel, det er uansett lov, men er han håndtverker skal fordelen rapporteres inn og skattlegges som personinntekt. Det er derimot ikke mange som gjør! Anonymous poster hash: 40e7a...2da Han er faktisk håndtverker, hvem kan jeg tipse da. Nav eller skattekontoret, de har tyeligvis ikke tenkt å melde fra! HI Anonymous poster hash: 26ed3...45f Det er i tilfelle en sak for skatteetaten. Men du oppnår nok ingenting med å melde fra. Hva vet du om at ikke de skriver dette på selvangivelsen sin neste år egentlig? Men han kan gjøre akkurat hva han vil i permisjonen sin, så nav har ingenting med det å gjøre. Anonymous poster hash: 40e7a...2da
Nyttårs barn Skrevet 26. november 2013 #10 Skrevet 26. november 2013 Har du ikke noe bedre å ta deg til HI, enn å snuse i hva naboen driver med Det er ingen her inne som synes at denne pappaen gjør det riktige, men de må nesten få legge opp livet sitt selv.
Rediken Skrevet 26. november 2013 #11 Skrevet 26. november 2013 Så lenge han ikke er håndtverker er det lov. Vel, det er uansett lov, men er han håndtverker skal fordelen rapporteres inn og skattlegges som personinntekt. Det er derimot ikke mange som gjør! Anonymous poster hash: 40e7a...2da Han er faktisk håndtverker, hvem kan jeg tipse da. Nav eller skattekontoret, de har tyeligvis ikke tenkt å melde fra! HI Anonymous poster hash: 26ed3...45f Det er i tilfelle en sak for skatteetaten. Men du oppnår nok ingenting med å melde fra. Hva vet du om at ikke de skriver dette på selvangivelsen sin neste år egentlig? Men han kan gjøre akkurat hva han vil i permisjonen sin, så nav har ingenting med det å gjøre. Anonymous poster hash: 40e7a...2da Det er vell selvstendignæringsdrivende den skatteregelen er for?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #12 Skrevet 26. november 2013 Hva er det du hisser deg så opp for? At han bygger hus mens han har permisjon eller at han bygger hus og samtidig er håndtverker? Begge deler er jo fullt lovlig, men som noen påpeker så må han jo melde det inn via selvangivelsen. Hadde han derimot som (relevant) håndtverker vært sykmeldt hadde det vært en sak for NAV Anonymous poster hash: 64509...4c6
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #13 Skrevet 26. november 2013 Så lenge han ikke er håndtverker er det lov. Vel, det er uansett lov, men er han håndtverker skal fordelen rapporteres inn og skattlegges som personinntekt. Det er derimot ikke mange som gjør! Anonymous poster hash: 40e7a...2da Han er faktisk håndtverker, hvem kan jeg tipse da. Nav eller skattekontoret, de har tyeligvis ikke tenkt å melde fra! HI Anonymous poster hash: 26ed3...45f Det er i tilfelle en sak for skatteetaten. Men du oppnår nok ingenting med å melde fra. Hva vet du om at ikke de skriver dette på selvangivelsen sin neste år egentlig? Men han kan gjøre akkurat hva han vil i permisjonen sin, så nav har ingenting med det å gjøre. Anonymous poster hash: 40e7a...2da Det er vell selvstendignæringsdrivende den skatteregelen er for? Nei, det stemmer ikke. Anonymous poster hash: 40e7a...2da
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #14 Skrevet 26. november 2013 Det er lov. Har et vennepar som gjorde det slik, unntatt at mor da var i jobb, og barna i barnehagen. Far, ja, han bygde hus Anonymous poster hash: 1eb74...438
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #15 Skrevet 26. november 2013 Far tar ut hele foreldrepermisjonen, mens mor er fulltidsstudent. Under permisjonen til far bruker han all sin tid på bygge hus, mens mor er hjemme med barnet. Hun tar riktignok eksamnene sine, men er ikke på forelesninger. Er virkelig dette lov? å bygge hus på staten sin regning? Må de ikke betale noe i form av skatt eller lignende? Anonymous poster hash: 26ed3...45f Vet du hva HI, jeg synes du skal passe dine egne saker. Ja far bygger nytt hus til familien. Skulle han da heller jobbet fulltid om dagen og bygget hus hele kvelden og natta? Skal staten måtte diktere hva vi skal bruke all permisjon på? Å sist jeg fikk foreldrepenger så måtte jeg betale skatt av de. Skal da foreldrepenger bli behovsprøvd? Nei du er for rik og trenger ikke foreldrepener, vi kan se at dere har nok på bok til å handle mat og deres faste utgifter hva skal dere da med pengene. Barnet er hos en av sine foreldre og har det sikkert helt fint. Makan til hva folk bryr seg om! Anonymous poster hash: e2b19...0a8
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #16 Skrevet 26. november 2013 Jeg bare lurer. Hvordan kan man ha barn i barnehage men samtidig ha permisjon? Staten hiver jo i så fall penger etter folk Anonymous poster hash: e09ae...331
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #17 Skrevet 26. november 2013 Så lenge han ikke er håndtverker er det lov. Vel, det er uansett lov, men er han håndtverker skal fordelen rapporteres inn og skattlegges som personinntekt. Det er derimot ikke mange som gjør! Anonymous poster hash: 40e7a...2da Han er faktisk håndtverker, hvem kan jeg tipse da. Nav eller skattekontoret, de har tyeligvis ikke tenkt å melde fra! HI Anonymous poster hash: 26ed3...45f Det er i tilfelle en sak for skatteetaten. Men du oppnår nok ingenting med å melde fra. Hva vet du om at ikke de skriver dette på selvangivelsen sin neste år egentlig? Men han kan gjøre akkurat hva han vil i permisjonen sin, så nav har ingenting med det å gjøre. Anonymous poster hash: 40e7a...2da Det er vell selvstendignæringsdrivende den skatteregelen er for? Nei, det stemmer ikke. Anonymous poster hash: 40e7a...2da Eh jo, det stemmer. Gjelder kun de som er selvstendig næringsdrivende. Anonymous poster hash: fcdd2...abf
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #18 Skrevet 26. november 2013 Så lenge han ikke er håndtverker er det lov. Vel, det er uansett lov, men er han håndtverker skal fordelen rapporteres inn og skattlegges som personinntekt. Det er derimot ikke mange som gjør! Anonymous poster hash: 40e7a...2da Han er faktisk håndtverker, hvem kan jeg tipse da. Nav eller skattekontoret, de har tyeligvis ikke tenkt å melde fra! HI Anonymous poster hash: 26ed3...45f Det er i tilfelle en sak for skatteetaten. Men du oppnår nok ingenting med å melde fra. Hva vet du om at ikke de skriver dette på selvangivelsen sin neste år egentlig? Men han kan gjøre akkurat hva han vil i permisjonen sin, så nav har ingenting med det å gjøre. Anonymous poster hash: 40e7a...2da Det er vell selvstendignæringsdrivende den skatteregelen er for?Nei, det stemmer ikke. Anonymous poster hash: 40e7a...2da Eh jo, det stemmer. Gjelder kun de som er selvstendig næringsdrivende. Anonymous poster hash: fcdd2...abf ehh.. NEI! Hvorfor spre ting som ikke er sant... Fortjeneste som er opptjent i regi av yrket man har skal skattlegges som normal arbeidsinntekt. Helt irrelevant hvorvidt man er selvstendig eller ikke. Anonymous poster hash: 40e7a...2da
Rediken Skrevet 26. november 2013 #19 Skrevet 26. november 2013 Så lenge han ikke er håndtverker er det lov. Vel, det er uansett lov, men er han håndtverker skal fordelen rapporteres inn og skattlegges som personinntekt. Det er derimot ikke mange som gjør! Anonymous poster hash: 40e7a...2da Han er faktisk håndtverker, hvem kan jeg tipse da. Nav eller skattekontoret, de har tyeligvis ikke tenkt å melde fra! HI Anonymous poster hash: 26ed3...45f Det er i tilfelle en sak for skatteetaten. Men du oppnår nok ingenting med å melde fra. Hva vet du om at ikke de skriver dette på selvangivelsen sin neste år egentlig? Men han kan gjøre akkurat hva han vil i permisjonen sin, så nav har ingenting med det å gjøre. Anonymous poster hash: 40e7a...2da Det er vell selvstendignæringsdrivende den skatteregelen er for?Nei, det stemmer ikke. Anonymous poster hash: 40e7a...2da Eh jo, det stemmer. Gjelder kun de som er selvstendig næringsdrivende. Anonymous poster hash: fcdd2...abf ehh.. NEI! Hvorfor spre ting som ikke er sant... Fortjeneste som er opptjent i regi av yrket man har skal skattlegges som normal arbeidsinntekt. Helt irrelevant hvorvidt man er selvstendig eller ikke. Anonymous poster hash: 40e7a...2da Ut i fra denne artikkelen kan det virke som det er bare selvstendig næringsdrivende som blir rammet. Jeg kjenner mange som har gjort tjenester til seg selv uten å betale mva og skatt. Men jeg vet ikke eksakt hva som står i merverdiavgiftsloven.
Rediken Skrevet 26. november 2013 #20 Skrevet 26. november 2013 Så lenge han ikke er håndtverker er det lov. Vel, det er uansett lov, men er han håndtverker skal fordelen rapporteres inn og skattlegges som personinntekt. Det er derimot ikke mange som gjør! Anonymous poster hash: 40e7a...2da Han er faktisk håndtverker, hvem kan jeg tipse da. Nav eller skattekontoret, de har tyeligvis ikke tenkt å melde fra! HI Anonymous poster hash: 26ed3...45f Det er i tilfelle en sak for skatteetaten. Men du oppnår nok ingenting med å melde fra. Hva vet du om at ikke de skriver dette på selvangivelsen sin neste år egentlig? Men han kan gjøre akkurat hva han vil i permisjonen sin, så nav har ingenting med det å gjøre. Anonymous poster hash: 40e7a...2da Det er vell selvstendignæringsdrivende den skatteregelen er for?Nei, det stemmer ikke. Anonymous poster hash: 40e7a...2da Eh jo, det stemmer. Gjelder kun de som er selvstendig næringsdrivende. Anonymous poster hash: fcdd2...abf ehh.. NEI! Hvorfor spre ting som ikke er sant... Fortjeneste som er opptjent i regi av yrket man har skal skattlegges som normal arbeidsinntekt. Helt irrelevant hvorvidt man er selvstendig eller ikke. Anonymous poster hash: 40e7a...2da Ut i fra denne artikkelen kan det virke som det er bare selvstendig næringsdrivende som blir rammet. Jeg kjenner mange som har gjort tjenester til seg selv uten å betale mva og skatt. Men jeg vet ikke eksakt hva som står i merverdiavgiftsloven. http://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/juss/handverkertjenester/bygging-pa-fritiden-kan-bli-dyrt/
HvittHus Skrevet 26. november 2013 #21 Skrevet 26. november 2013 Så lenge han ikke er håndtverker er det lov. Vel, det er uansett lov, men er han håndtverker skal fordelen rapporteres inn og skattlegges som personinntekt. Det er derimot ikke mange som gjør! Anonymous poster hash: 40e7a...2da Han er faktisk håndtverker, hvem kan jeg tipse da. Nav eller skattekontoret, de har tyeligvis ikke tenkt å melde fra! HI Anonymous poster hash: 26ed3...45f En håndtverker er jo så mangt. Og du vet ikke om vedkommende har tenkt å melde fra, eller om han er meldepliktig overhodet, så dette er etter min mening en ikkesak.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #22 Skrevet 26. november 2013 Så lenge han ikke er håndtverker er det lov. Vel, det er uansett lov, men er han håndtverker skal fordelen rapporteres inn og skattlegges som personinntekt. Det er derimot ikke mange som gjør!Anonymous poster hash: 40e7a...2da Han er faktisk håndtverker, hvem kan jeg tipse da. Nav eller skattekontoret, de har tyeligvis ikke tenkt å melde fra! HI Anonymous poster hash: 26ed3...45f Syns kanskje du heller ska passa dine egne saker.. Ose misunnelse her Anonymous poster hash: 528eb...ec2
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 26. november 2013 #23 Skrevet 26. november 2013 Skal staten måtte diktere? JA! Permisjon er ment for at forelderen som er i permisjon skal være hjemme med barnet. Ikke for at barnet skal passes av andre og forelderen skal få påspandert husbygging, fisketurer og kompisutflukt på statens regning. Slik er det med absolutt alle andre stønadene, for å få utvidet barnetrygd må du for eksempel være aleneforelder og ikke ha kjæresteforhold med barnefar, for å få sykepenger må du faktisk være syk osv. I de sistnevnte tilfellene er det merkelig nok ingen som skriker om at staten "dikterer" på hvilket grunnlag man skal kunne motta stønadene...
ianda Skrevet 26. november 2013 #24 Skrevet 26. november 2013 Det er helt riktig som noen sier at man skal skattlegges for fordel, men det gjelder KUN de som er selvstendig næringsdrivende, driver firma eller enmannsforetak. Er du ansatt i firma som tømrer kan du bygge så mye du vil på ditt eget hus uten å måtte skatte av det...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #25 Skrevet 26. november 2013 Skal man begynne å skatte for tjenester man gjør for seg selv? Fy faen, isåfall er det IKKE lenge før dette landet ikke er levelig i lengre!Synes det er fint at far kan bruke permisjonstiden til å bygge hus, sålenge han tar seg tid til familien også. Alle har forskjellige verdier i livet, noen er gode fedre selv om di ikke bruker hele permisjonen hjemme med barnet. Huff å huff hva man skal legge seg opp i. Kanskje disse har et mye bedre forhold enn mange andre som får barn, og at denne faren er super med kone og barn når han er hjemme.Pass på dine egne saker, du er litt syk om du skal melde i fra om dette. Anonymous poster hash: 7dd6b...8c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå