Gå til innhold

Hvordan formulere meg??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal søke en jobb. Ble tipset om denne av en bekjent som jobbet der tidligere. Hvordan få dette inn i søknadsteksten?

Og hvordan begynner jeg søknaden. Viser til stillingen på "hjemmeside" og søker med dette stillingen "blablabla". Hva nå?

Anonymous poster hash: 93374...918

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange fine eksempler på nett. Google is your friend :)

Skrevet

Mange fine eksempler på nett. Google is your friend :)

Ja, men jeg fant ikke noe om hvordan få inn i søknaden at jeg ble anbefalt å søke her av en tidligere ansatt. Har prøvd å Google.. Hjeelp:):)

Skrevet

Hvorfor skal du ha med det da? Helt irrelevant for søknaden. Om du ønsker at de skal vite at du kjenner henne kan du sette henne som annen referanse. 

Anonymous poster hash: 72efe...f59
Skrevet

Hvorfor skal du ha med det da? Helt irrelevant for søknaden. Om du ønsker at de skal vite at du kjenner henne kan du sette henne som annen referanse.

Anonymous poster hash: 72efe...f59

må ikke ha det med, men tenkte vel kanskje at jeg da ble mer interessant?

Skrevet

Personlig hadde jeg utelatt dette. Det vil ikke øke sjansen din for å få jobben.

Skrevet

Hmm.. Ble usikker nå jeg..

Skrevet

Om denne bekjente jobber der enda ville jeg nok nevnt det. Ellers kan du jo eventuellt si det på intervju om det blir aktuelt?

Skrevet

Du kan nevne det muntlig i et eventuelt intervju. Blir tullete å skrive det inn på søknaden.

Anonymous poster hash: d85eb...0c0
Skrevet

Jeg skrev dette da jeg søkte jobb for en stund siden. Det var en åpen søknad, og jeg skrev det blant grunnene til at jeg hadde lyst til å jobbe hos dem.

"Jeg vet at dere er anbefalt av ... og jeg har også fått et veldig godt inntrykk av .... gjennom min venninne ...."

Noe sånt. Vet ikke om dette hjalp, men det var i hvert fall ikke negativt. Min venninne ble også nevnt i intervjuet. (Jeg fikk jobb).

Skrevet

Jeg må prøve å skrive et par utkast med og uten å nevne dette og se hvilket som ser best ut. Dette var vanskelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...