Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Hva er da poenget med pappapermisjon? Skal du liksom ikke være hjemme med barnet ditt når du har permisjon? Anonymous poster hash: 9fa2f...c1c
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 Det går ikke, dersom myndighetene skjekker det opp er du i "deep shit".. Anonymous poster hash: cd14f...2aa
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #3 Skrevet 26. november 2013 Det kjenner jeg flere som gjør også. Og, maaange som lar babyen være hos moren sin, mens han selv er på jakt, pusser opp o.l. Det var jo gjort en undersøkelse på hva fedre bruker permisjonen sin på, den ble publisert i aftenposten. Det å faktisk være sammen med barnet kom langt ned på listen.. Da bør vel kanskje politikerne ta hintet og gjøre hele permisjonen sånn at foreldrene kan dele den som de vil?? Flott for de som har engasjerte fedre som VIL være sammen med barna sine (som min samboer), men for de som vil gjøre alt mulig annet er det vel litt dumt å ha 14 uker ferie..?? Anonymous poster hash: 947e9...9b4
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #4 Skrevet 26. november 2013 Det er fult lovlig... desverre. Vært om det i media flere ganger. Ser vist ut som mye av pappapermisjon brukes til jakt, oppussing, selvrealisering osv. Anonymous poster hash: bab2b...217
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #5 Skrevet 26. november 2013 Det går ikke, dersom myndighetene skjekker det opp er du i "deep shit".. Anonymous poster hash: cd14f...2aa Noen ganger kan det være lurt å ha litt kunnskap før en uttaler seg så bastant;) Anonymous poster hash: bab2b...217
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #6 Skrevet 26. november 2013 Hæ?? Hvordan kan det være lovlig?? Kan mamman også være hjemme og sende barnet i barnehage?? Anonymous poster hash: cd14f...2aa
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #7 Skrevet 26. november 2013 Det går ikke, dersom myndighetene skjekker det opp er du i "deep shit".. Anonymous poster hash: cd14f...2aa Noen ganger kan det være lurt å ha litt kunnskap før en uttaler seg så bastant;) Anonymous poster hash: bab2b...217 Beklager, jeg trodde det var helt logisk at man ikke kan motta goder for å passe barnet og motta goder for at noen andre skal passe barnet, PÅ SAMME TID! Regnet med at det blir samme som trygdesvindel, du kan lure til deg ting, men hvis du blir funnet ut må du betale alt tilbake og vel så det. Anonymous poster hash: cd14f...2aa
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #8 Skrevet 26. november 2013 Ja syns dette høres helt feil ut. Men møtte en på butikken i dag og han sa det var så greit å ha pappapermisjon nå for då fekk han bygd på huset! Barnet hans går 100% i barnehage! Gi da heller de permisjonsvekene til oss som ønsker å være hjemme med barnet lenger!! HI Anonymous poster hash: 9fa2f...c1c
Mrs. Grey Skrevet 26. november 2013 #9 Skrevet 26. november 2013 Naboen min er hjemme på dagtid mens den lille jenta på 8 måneder er i barnehagen. Han sa at jentungen må venne seg til barnehagelivet, og at hun er fornøyd bare det er folk rundt henne. Det trenger ikke nødvendigvis å være mor eller far... Jeg blir opprørt av å tenke på det, det blir så feil på mange måter. De har to barn, og begge er fulltid i barnehage, hver dag. Det er bare feil!! Jeg spurte han en dag hva han tar seg til på dagtid, og da bare gliste han bredt. Uæææ!! Kjenner at det er et tema jeg bare må holde meg unna, blir altfor het i toppen.
jostine Skrevet 26. november 2013 #10 Skrevet 26. november 2013 Her gikk også pappapermen til oppussing osv mens jeg hadde ubetalt permisjon og tok meg av barnet. Sånn blir det neste gang og. Ja til å fordele permisjonsukene selv!!
jostine Skrevet 26. november 2013 #11 Skrevet 26. november 2013 Naboen min er hjemme på dagtid mens den lille jenta på 8 måneder er i barnehagen. Han sa at jentungen må venne seg til barnehagelivet, og at hun er fornøyd bare det er folk rundt henne. Det trenger ikke nødvendigvis å være mor eller far... Jeg blir opprørt av å tenke på det, det blir så feil på mange måter. De har to barn, og begge er fulltid i barnehage, hver dag. Det er bare feil!! Jeg spurte han en dag hva han tar seg til på dagtid, og da bare gliste han bredt. Uæææ!! Kjenner at det er et tema jeg bare må holde meg unna, blir altfor het i toppen. Helt enig med deg! Det blir så feil!!
chillaot Skrevet 26. november 2013 #12 Skrevet 26. november 2013 Jo mer folk misbruker våre sosiale goder og trygdesystem, jo større sjanse for at systemet går i grus etterhvert. Absolutt alle jeg kjenner har heldigvis brukt permisjonen på en god måte, fedrene har enten ikke tatt permisjonen eller de har vært hjemme med barnet helt alene. Jeg kjenner jeg blir utrolig provosert av slikt!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #13 Skrevet 26. november 2013 Ja syns dette høres helt feil ut. Men møtte en på butikken i dag og han sa det var så greit å ha pappapermisjon nå for då fekk han bygd på huset! Barnet hans går 100% i barnehage! Gi da heller de permisjonsvekene til oss som ønsker å være hjemme med barnet lenger!! HI Anonymous poster hash: 9fa2f...c1c Vi kommer også til å gjøre det sånn. Far skal ha gradert permisjon, og vi sier da ikke opp bhg for den ene dagen han har permisjon. Kan heller gi ungen litt ekstra fridager. Men han kommer nok til å pusse opp en del disse dagene også. Må bruke tiden fornuftig vettu;) Hadde han kunne gitt meg alle permisjonsukene hadde han gjort det med glede;) Men det får vi ikke lov til, og da gjør vi det på vår måte! Anonymous poster hash: 430b7...be2
Mia_73 Skrevet 26. november 2013 #14 Skrevet 26. november 2013 Lurer på hva mødrene sier at barnetskal i bhg ved 7 månedersalder, de selv på jobb mens faren mener han har ferie. Det hadde ikke jeg godtatt, ikke en gang for oppussing.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #15 Skrevet 26. november 2013 Vi skal ha 4 uker sammen (jeg går ulønnet), så skal han ha de siste 10 ukene gradert. De siste 2-3 ukene til faren smal brukes til barnehagetikvending. Jeg er er glad vi kan bruke deler av permisjonen til det, så får vi bedre tid til tilvending, enn 3 dager så PoFF tilbake til jobb. Anonymous poster hash: bcadd...bf7
Madolyn Skrevet 26. november 2013 #16 Skrevet 26. november 2013 Så ufattelig trist! Blir bare mer og mer stolt av mannen min som selv ønsket å være hjemmeværende i 9 måneder sammen med vår yngste! Og i dag har han like så greit 2-åringen hjemme fra bhg også, fordi han sov litt dårlig i natt. Og han fortalte meg senest forrige uke at dersom vi vant i lotto så skulle han gjerne ha vært husfar på heltid (og dette er en høyt utdannet mann som er daglig leder med personalansvar til vanlig).. Heldige meg tydeligvis, som har en ektemann som faktisk ønsker å være masse sammen med barna sine...
Fae Skrevet 26. november 2013 #17 Skrevet 26. november 2013 Min må være i barnehage eller hos dagmamma i deler av fars permisjon pga at han er student og kan ikke ta bare noen uker fri fra studiet. Ikke er det lov å utsette permisjonen pga studie heller. Det går kun med fulltidsjobb. Vi prøvde å forklare vår situasjon på nav og fikk da bare beskjed om at barnet måtte være med pappa på skolen eller gå i barnehage mens han studerte. De kunne ikke overføre permisjonen hans på det grunnlaget. Utrolig kjipt egentlig. Det skulle vært lov å utsette pga studier.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #18 Skrevet 26. november 2013 Når di to elste va små va permisjonen på 6 og8 uke eg va tilfeldigtvis uten jobb så faren brukte disse ukene på å jobbe for eget firma noe jeg ikke syns noe om men samtidigt va jeg hjemme så jeg fikk jo brukt to måner ekstra på dem hjemme. så for min del va dæ heilt greit men hadde aldri gotatt at han hadde permisjon å sendt ongane i bhg Anonymous poster hash: b02cf...b43
itb Skrevet 26. november 2013 #19 Skrevet 26. november 2013 Her har mannen permisjon to dager i uka. Vi har full barnehageplass så han tar ungen i barnehagen noen timer den ene dagen så han får gjort husarbeid:) Det er deilig. Det er bare snakk om noen timer da... jeg syntes det blir helt feil for en som har pappaperm på heltid å sende ungen i barnehagen hver dag.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #20 Skrevet 26. november 2013 Så ufattelig trist! Blir bare mer og mer stolt av mannen min som selv ønsket å være hjemmeværende i 9 måneder sammen med vår yngste! Og i dag har han like så greit 2-åringen hjemme fra bhg også, fordi han sov litt dårlig i natt. Og han fortalte meg senest forrige uke at dersom vi vant i lotto så skulle han gjerne ha vært husfar på heltid (og dette er en høyt utdannet mann som er daglig leder med personalansvar til vanlig).. Heldige meg tydeligvis, som har en ektemann som faktisk ønsker å være masse sammen med barna sine... Hva er så ufattelig trist med at ikke alle menn er lik din mann? Min mann ønsker også å være mye med barna, og det får han meget godt til med jobb 8 av døgnets 24 timer. Anonymous poster hash: 430b7...be2
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #21 Skrevet 26. november 2013 Ja syns dette høres helt feil ut. Men møtte en på butikken i dag og han sa det var så greit å ha pappapermisjon nå for då fekk han bygd på huset! Barnet hans går 100% i barnehage! Vi kommer også til å gjøre det sånn. Far skal ha gradert permisjon, og vi sier da ikke opp bhg for den ene dagen han har permisjon. Kan heller gi ungen litt ekstra fridager. Men han kommer nok til å pusse opp en del disse dagene også. Må bruke tiden fornuftig vettu;) Anonymous poster hash: 430b7...be2 Så dere syns det er fornuftig å sette en 7-8 mnd gammel baby fulltid i barnehagen og bruke tida på å pusse opp huset i stedenfor?? ..... Anonymous poster hash: 42780...429
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #22 Skrevet 26. november 2013 For å setta det på spissen og vinkla det en annen vei så si at; Det finnes ikke barnehageplass til ditt barn i din kommune, barnehagene er fulle du sliter fordi du må på jobb og har ikke mulighet til å være hjemme. Samtidig vet du at naboungen har 100%barnehageplass, mens far er hjemme i pappapermisjon og har "ferie"! Urettferdig??? HI Anonymous poster hash: 9fa2f...c1c
chillaot Skrevet 26. november 2013 #23 Skrevet 26. november 2013 Men tenker dere at permisjonen er der for foreldrene eller barnet? Jeg tenker at hele poenget med foreldrepermisjonen er at barnet skal få være sammen med de det kjenner seg aller tryggest på, nemlig foreldrene! Jeg synes det er helt feil å prioritere andre ting som husarbeid eller oppussing for å ha barnet i barnehage, da tar du av barnets tid med mamma eller pappa.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #24 Skrevet 26. november 2013 Her gikk også pappapermen til oppussing osv mens jeg hadde ubetalt permisjon og tok meg av barnet. Sånn blir det neste gang og. Ja til å fordele permisjonsukene selv!![/quote Enig!! Her kan ikke pappaen ta ut permisjonen etter at min er slutt, noe som medfører at barnet må i barnehagen tre mnd tidligere enn hvis jeg kunne overtatt fars perm. Det rammer barnet! Idiotisk! Anonymous poster hash: 9f49e...31a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #25 Skrevet 26. november 2013 Ja syns dette høres helt feil ut. Men møtte en på butikken i dag og han sa det var så greit å ha pappapermisjon nå for då fekk han bygd på huset! Barnet hans går 100% i barnehage! Vi kommer også til å gjøre det sånn. Far skal ha gradert permisjon, og vi sier da ikke opp bhg for den ene dagen han har permisjon. Kan heller gi ungen litt ekstra fridager. Men han kommer nok til å pusse opp en del disse dagene også. Må bruke tiden fornuftig vettu;) Anonymous poster hash: 430b7...be2 Så dere syns det er fornuftig å sette en 7-8 mnd gammel baby fulltid i barnehagen og bruke tida på å pusse opp huset i stedenfor?? ..... Anonymous poster hash: 42780...429 Her konkluderer du farlig mye uten å vite hva du snakker om Anonymous poster hash: 430b7...be2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå