Gå til innhold

Kapselmaskin, hvilken er den beste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres ut som du heller skal invistere i en ny MoccaMaster i stedet for en kapselmaskin ;-)

Anonymous poster hash: 96501...768

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg vet fornuften sier det! Men er nesten blitt avhengig av lettvintheten kapselmaskinen gir....

Anonymous poster hash: 17a69...ff4

Skrevet

Mine foreldre har Nespresso, det har også flere venner av oss. Jeg synes kaffen fra Nespresso er veldig god. liker best en vanlig kopp svart kaffe (Lungo). Har smakt både Tassimo, Dolce gusto og muligens Senseo hos andre venner og de kbn ikke måle seg opp mot Nespressos kaffe.

Mine foreldre sverger dog til traktekaffe til vanlig og mor bruker nespressoen til "kosekaffe".

Anonymous poster hash: cd320...db5
Skrevet

Her sverger vi til gode gamle Mocca Master og elektrisk kaffekvern fra Vilfa.Så kan vi eksprimentere med forskjellige bønner og sånn da vettu. Det blir finfin kaffe! 

Også har vi espressokanne hvis vi vil ha noe lattegreier.

Hvis jeg skulle hatt kapsel ville jeg gått får Nespresso.

Skrevet

Zinzino.

Anonymous poster hash: faa39...d5c

Skrevet

Jeg tenker at det er en ting til du må vurdere om du skal kjøpe kapselmaskin til foreldrene dine: bor de i en by hvor det finnes nespressobutikk? Hvis ikke bør de enten være fortrolig med å bestille og betale kapsler på nett, eller så bør du heller gå for en av de andre. Kapsler til både dolce gusto, tassimo og senseo fås kjøpt i vanlige dagligvarebutikker og el-butikker hvor de selger kaffemaskiner.

Vi har kjøpt dolce gusto til mine foreldre av den grunn, selv vi helst ville ha kjøpt nespresso.

Anonymous poster hash: d4442...352

Man får kjøpt uoriginale kapsler som passer nespresso på Rema 1000. Tror det er Friele sine.

Skrevet

Jeg ville kjøpe moccamaster til et voksent par.

Beste kaffetrakteren!

Skrevet

Jeg tenker at det er en ting til du må vurdere om du skal kjøpe kapselmaskin til foreldrene dine: bor de i en by hvor det finnes nespressobutikk? Hvis ikke bør de enten være fortrolig med å bestille og betale kapsler på nett, eller så bør du heller gå for en av de andre. Kapsler til både dolce gusto, tassimo og senseo fås kjøpt i vanlige dagligvarebutikker og el-butikker hvor de selger kaffemaskiner.

Vi har kjøpt dolce gusto til mine foreldre av den grunn, selv vi helst ville ha kjøpt nespresso.

Man får kjøpt uoriginale kapsler som passer nespresso på Rema 1000. Tror det er Friele sine.

Ja, men da er jo hele poenget borte, for det første, for Friele kaffe smaker høgg. Poenget er jo å ha nespresso kaffe hvis man først har en nespresso maskin.

I tillegg er det flere som har rapportert om at de har fått maskinen sin ødelagt av disse uorginale kapslene fordi de ikke passer helt. Har ikke testet selv dog (pga punkt en), og kommer ikke til å gidde å ta sjansen.

Skrevet

Friele har kapsler til nespresso i vanlige butikker. Og elekrobutikker har.

Anonymous poster hash: d7433...987

Skrevet

Jeg har prøvd Rema (Friele) sine kapsler i nesspresso maskinen og det funker ikke alltid like godt... Av og til faller de rett gjennom holderen da de er en anelse mindre enn originalen. De er også mykere (av plast) og synes ikke de blir åpnet like godt som igjen gjør at kaffen blir svakere. Mye dårligeresmak enn originalen iallfall.

Kjøper originale kapsler på nesspresso butikken som er her i byen (Stavanger), så det er bare dersom jeg har glemt det at Friele kapslene brukes.

Å bestille fra nettbutikken til nesspresso er super enkelt da. Oppretter egen konto så du kan gå inn og se på tidligere kjøp når en bestiller nye. Kjøper en over 200 kapsler for en gratis frakt og de er hurtige med å levere. Får sms om henting som regel to dager etter bestillingen er sendt.

Tror nok dine foreldre kan lære dette, det gjorde iallfall mine :-) De er veldig fornøyd med sin nesspresso men den brukes bare til kosekaffe, til vanlig lager de fulle kanner med mocca masteren.

Skrevet

Ingen her har nevnt miljøet heller; kapselmaskinene genererer enorme mengder søppel. På jobb har vi gått fra 3 kaffefilter i matsøppla pr dag til en hel remapose med plastkapsler. Det syns iallfall jeg er ille nok til å velge bort den typen maskiner. Kjøp heller en moccamaster eller en litt penere variant av god gammeldags trakter med en knapp på. 

Anonymous poster hash: 17e46...7d7
Skrevet

Dolce gusto her

De kan fint lage rett i koppen drikker og sånn kaffepulver på den.

Praktisk maskin, lett å etterfylle med vann og en får kansler i alle de vanlige dagligvarekjedene.

Ps de har ofte gode tilbud på hjemmesidene sine.

Anonymous poster hash: 726cb...569

Skrevet

Har dolce gusto og er veldig fornøyd. Liker ikke svart kaffe og ikke for brent kaffesmak, så nespresso kaffen jeg har fått, har skjelden vært god.

Men smaken er som baken... Men veier tungt at dolce gusto kapslene er då lett tilgjengelig!

Koster 8kr for 1 kopp svart kaffe. 16kr for latte og de andre jålekaffene. Så relativt dyrt.

Skrevet

Nespresso.

Har tassimo også, men syns ikke kaffen er så god. Dolce Gusto har naboen og kaffen der er heller ikke så god. Men stokkene med melk er veldig gode på begge maskinene :)

Skrevet

Nespresso.

Har tassimo også, men syns ikke kaffen er så god. Dolce Gusto har naboen og kaffen der er heller ikke så god. Men stokkene med melk er veldig gode på begge maskinene :)

Skulle stå kapslene, ikke stokkene :P
Skrevet

Dere som sier at nesquick til dolce gusto er tynn med vannsmak.. Dere vært at det kun er en liten kopp med kakao ikke sant? Max en barnekopp. Fyller dere et krus blir den veldig smakløs og tynn. Dere må lese på eskene til hver type kapsel. varierer veldig hvor mye vann som skal oppi. Her elsker ungene nesquicken, men vi har vært uheldig og tatt for mye vann noen ganger og da blir den smakløs.

Anonymous poster hash: 8a7c0...285

Skrevet

Den absolutt beste kapselmaskinen er nespresso! Vi har med melkesteamer så vi kan lage latte ol. I tillegg har vi tassimo på hytta fordi er har vi muligheter til kakao og slikt. Tassimo r er iallefall myye bedre enn dolce gusto om man ikke vil ha ren kaffemaskin.

Skrevet

Jeg har prøvd Rema (Friele) sine kapsler i nesspresso maskinen og det funker ikke alltid like godt... Av og til faller de rett gjennom holderen da de er en anelse mindre enn originalen. De er også mykere (av plast) og synes ikke de blir åpnet like godt som igjen gjør at kaffen blir svakere. Mye dårligeresmak enn originalen iallfall.

Kjøper originale kapsler på nesspresso butikken som er her i byen (Stavanger), så det er bare dersom jeg har glemt det at Friele kapslene brukes.

Å bestille fra nettbutikken til nesspresso er super enkelt da. Oppretter egen konto så du kan gå inn og se på tidligere kjøp når en bestiller nye. Kjøper en over 200 kapsler for en gratis frakt og de er hurtige med å levere. Får sms om henting som regel to dager etter bestillingen er sendt.

Tror nok dine foreldre kan lære dette, det gjorde iallfall mine :-) De er veldig fornøyd med sin nesspresso men den brukes bare til kosekaffe, til vanlig lager de fulle kanner med mocca masteren.

Slik jeg tolker HIs beskrivelse av sine foreldre, er de svært lik mine, og da er det jo egentlig helt uinteressant hvorvidt der er enkelt å kjøpe kapsler på nett eller ikke. Jeg vet også at det er svært enkelt å gjøre det, vi bruker nettbutikken heller enn å stikke på butikken i sentrum her i Oslo. Mine foreldre ville uansett aldri blitt fortrolig med å bruke den nettsiden rett og slett, og jeg mistenker at det samme gjelder for HIs foreldre.

Foreldre finnes i alle aldre (mine er midt i 70-årene og snart 80, jeg er en atpåklatt...) og med alle grader av teknisk sans. Og med alle grader av skepsis for tekniske dupeditter.

Skrevet

Ingen her har nevnt miljøet heller; kapselmaskinene genererer enorme mengder søppel. På jobb har vi gått fra 3 kaffefilter i matsøppla pr dag til en hel remapose med plastkapsler. Det syns iallfall jeg er ille nok til å velge bort den typen maskiner. Kjøp heller en moccamaster eller en litt penere variant av god gammeldags trakter med en knapp på.

Anonymous poster hash: 17e46...7d7

Vel, jeg tenker på dette, men nevner ikke det i tråden fordi det er ikke det HI spør om.

Ellers så går det faktisk helt utmerket an å resirkulerer kapslene. Det gjør vi.

Skrevet

Dere som sier at nesquick til dolce gusto er tynn med vannsmak.. Dere vært at det kun er en liten kopp med kakao ikke sant? Max en barnekopp. Fyller dere et krus blir den veldig smakløs og tynn. Dere må lese på eskene til hver type kapsel. varierer veldig hvor mye vann som skal oppi. Her elsker ungene nesquicken, men vi har vært uheldig og tatt for mye vann noen ganger og da blir den smakløs.

Anonymous poster hash: 8a7c0...285

Ja, det er jeg klar over. Synes likevel den har for tynn smak. Men så liker jeg kraftige, mørke sjokoladesmaker og bruker derfor chococino med lite vann i.

Skrevet

Er det meir enn ein kaffidrikkar i hus er det ingenting som slår den gode, gamle moccamasteren synes eg. Problemet om ein er aleine om å drikke kaffi er at det er mykje styr å lage kun ein kopp med den.

Har dolce gusto, kaffien er så som så men lungoen er god.

Skrevet

Tror nok dine foreldre kan lære dette, det gjorde iallfall mine :-) De er veldig fornøyd med sin nesspresso men den brukes bare til kosekaffe, til vanlig lager de fulle kanner med mocca masteren. Anonymous poster hash: 17a69...ff4

Slik jeg tolker HIs beskrivelse av sine foreldre, er de svært lik mine, og da er det jo egentlig helt uinteressant hvorvidt der er enkelt å kjøpe kapsler på nett eller ikke. Jeg vet også at det er svært enkelt å gjøre det, vi bruker nettbutikken heller enn å stikke på butikken i sentrum her i Oslo. Mine foreldre ville uansett aldri blitt fortrolig med å bruke den nettsiden rett og slett, og jeg mistenker at det samme gjelder for HIs foreldre.

Foreldre finnes i alle aldre (mine er midt i 70-årene og snart 80, jeg er en atpåklatt...) og med alle grader av teknisk sans. Og med alle grader av skepsis for tekniske dupeditter. Anonymous poster hash: d4442...352

Mine foreldre er 70 og 69 :-)

Likevel klarer de nettsiden. Men de må læres opp trinn for trinn.

De er vant med nettbanken da men synes shopping på nett er skummelt.

Men etter å ha vist de hvordan det virker et par ganger klarte de det helt selv.

Aldri for sent å lære, tar bare litt lenger tid :-)

Min mor fikk i Pad og nå er hun til og med begynt med Facebook.

Synes det er kjekt å lære dem om dette jeg.

Skrevet

Tror nok dine foreldre kan lære dette, det gjorde iallfall mine :-) De er veldig fornøyd med sin nesspresso men den brukes bare til kosekaffe, til vanlig lager de fulle kanner med mocca masteren. Anonymous poster hash: 17a69...ff4

Foreldre finnes i alle aldre (mine er midt i 70-årene og snart 80, jeg er en atpåklatt...) og med alle grader av teknisk sans. Og med alle grader av skepsis for tekniske dupeditter. Anonymous poster hash: d4442...352

Mine foreldre er 70 og 69 :-)

Likevel klarer de nettsiden. Men de må læres opp trinn for trinn.

De er vant med nettbanken da men synes shopping på nett er skummelt.

Men etter å ha vist de hvordan det virker et par ganger klarte de det helt selv.

Aldri for sent å lære, tar bare litt lenger tid :-)

Min mor fikk i Pad og nå er hun til og med begynt med Facebook.

Synes det er kjekt å lære dem om dette jeg.

Ja, og fortsatt så er det forskjell på folk og deres sans for, og ikke minst interesse for, tekniske ting.

Det er også mange 'avanserte' ting mine foreldre kan og gjør, men dette er helt uaktuelt. Mest pga evner og interesse, men også fordi ingen av oss barna Nor i same by som dem, så det er ikke vare å stikke innom for å ga opplæring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...