Gå til innhold

Har du tredemølle hjemme?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har det :)

Fikk den til jul i fjor, og brukte den mye på begynnelsen. Dessverre røk kneet mitt etter noen mnd, og får nå snart lov til å begynne og løpe igjen.

Jeg aner ikke hva maskinen koster (fikk den i gave), men tror ikke det er en av de billigste. Tror den er sånn midt på treet, og jeg er ihvertfall fornøyd med kvaliteten.

Gull å ha i hus når man har små barn og en mann som er mye borte, da kan jeg trene hjemme etter at barna har lagt seg.

Gjest Gul stjerne

Hm, ja, man kan jo få skader :(

Hvilken pris er midt på treet, tror du?

Jeg har lest at disse billige tredemøllene som det var vært kampanje på i det siste til ca 2000 kr ikke er gode nok, og at man bør opp i ca 10 000 kr for å få en god nok.

Har ja :-) Bruker den masse! Fikk den til jul i fjor, og det hadde vært artig å sett hvor mange mil som er blitt løpt på den, for det er ikke få! Jeg bor en plass der det ikke er treningssenter eller andre arrangerte treningstilbud, og det er ikke alltid det er like motiverende å løpe ute når det plasker ned, er glatt e.l. Og det er heller ikke alltid så lett å forlate heimen. Vi har tredemøllen forann en tv, så kan jeg jo se allslags gøy på zumo eller nrk mens jeg løper. 

Nå vet jeg ikke helt hva som er kostbart og ikke på tredemøllefronten, er min mann som kjøpte den, men den kostet 15 000 på xxl. Jeg er superfornøyd, og kommer ikke på at vi skulle hatt lengre løpebrett. Jeg har en mann på 1.95, og har heller aldri hørt han si noe om det…..

Anonymous poster hash: e6717...9b4

En del av de rimeligste bør man ikek bruke lenge om gangen. Dvs at man kanskje ikke kan løpe ei mil før den "går varm"....Er det kun du, alene som skal bruke den, så finner du helt sikkert noe under 10 000, også nytt til bruk.

Uansett, skal man investere i hjemmetrening, er det viktig og vite hvor mye man skal bruke den. Jeg bruker min møtte masse i perioder (3gang i uk hele foriige vinter), men bare jeg som bruker den. Så selv en "billig" maskin fungerer greit da. Hadde vel kostet 12000 ny, men vi kjøpte brukt. Men en brukt mølle, som har stått lenge KAN ha tatt skade av det!!! Husk og smør godt før bruk og kjør den noen gang uten noen på båndet!.

Om dere er to om den, ville jeg kjøpt en dyrere. Da man løper ulikt og belaster den ulikg og det kan bli lang tids bruk over kort tid osv osv...Men har du aldri trent hjemme før, så bør du gå for en billig en først. Se om det er noe for deg (billig, ca 5000) bruk den til den evt ødelegges, så investerer du i en SKIKKELIG en neste gang! Det gjør jeg alltid når jeg kjøper nytt utsyr.Billig først, for og se om det er noe for meg. Så bruker jeg det til det ødelegges (noe av billigutstyret har utrolig bra kvalitet faktisk) og kjøper dyrere og mer kvalitet neste gang. Jeg kommer til og kjøpe en mer avanset tredemølle neste gang, selv om den jeg har nå ikke har blitt brukt siden i vår. Det er fordi jeg kjeder meg på den:Jeg vil ha en med litt mer funskjoner som gjør treninga litt mer morsom, og med mulighet for og endre økta på sparket underveis....

Anonymous poster hash: 82d47...cce

Annonse

Kjøpt på salg på xl sport til 4500,-
Fornøgd med tredemølla, går meir enn fort nok for meg.
Mannen min som er 190 høg bruker den også. Langt nok løpeband for han også.

Bruker den veldig mye i perioder, og i perioder ingenting.
Er veldig glad for å ha den. Alternativet er liksom INGENTING trening her i gården.

Nei  men jeg har en elipsemaskin, som jeg har brukt/bruker ganske mye. Så mye mer behagelig for knær og rygg enn en tredemølle. Bruker mer av kroppen. Den vi har kosta 4000, men man får de billigere og.

Han du dårlig rygg/knær anbefales ikke tredemølle. Blir for ensformig og "statisk".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...