Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Til en treåring? Tenker på slik vanlig akebrett med ratt eller en kjelke, eller kanskje en slik madrass?? Og evt hvilken kjelke? Ser de har forskjellige typer og størrelser.. Anonymous poster hash: 4e518...c96
♥Madam Mim♥ Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 Jeg har litt samme dilemma for en som blir 4 like over jul.. Snow racer tenker je blir litt for avansert. Lettere for å velte osv. Jeg har vel egentlig bestemt meg for et vanlig sklibrett med ratt og brems. Men mitt dilemma er om jeg skal kjøpe et vanlig eller et med plass til to personer så en voksen kan skli litt med henne?
Superdolly Skrevet 26. november 2013 #3 Skrevet 26. november 2013 Vi har både snow racer, akebrett med ratt og akematte. Med de to første kan du styre. Med snow racer kan du også bremse. Akematten har ingen av disse mulighetene. Du kan hverken bremse i noe særlig grad, eller styre. Den går dit den selv vil. Er bakken trygg, jeg mener uten trær barnet kan kræsje i og flat slik at det stopper av seg selv, er akematte veldig morsomt. Da kan flere sitte på også. Mine barn med venner har ofte sittet opptil fem stykker på akematten vi har.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #4 Skrevet 26. november 2013 Ja det er kanskje lettest med vanlig akebrett. Vi har en kjelke fra før som er ødelagt, i fjor brukte vi den mest for å gå tur, at han satt på og jeg dro han. Nå har han også en lillebror som kan sitte på. Men vi var ikke så mye i akebakker i fjor så vet ikke hvordan kjelken er å bruke der.. Hi Anonymous poster hash: 4e518...c96
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #5 Skrevet 26. november 2013 Takk for svar begge :-) flere som har innspill? Skulle jo helst hatt en av hver vi også:-) Anonymous poster hash: 4e518...c96
BellaSuz Skrevet 26. november 2013 #6 Skrevet 26. november 2013 Masrassene er dritskumle, det har vært mange ulykke med dem i senere tid. De går innmari fort og man har ikke kontroll. Jeg har ikke turt å sendt avgårde 5 åringen min på en slik iallefall. Her er det stiga snowracer som ble kjøpt til gutten da han var 3 år. Det har fungert kjempebra, han skjønte raskt hensikten med både ratt og brems:) anbefales av meg iallefall!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #7 Skrevet 26. november 2013 Vi har både rattakebrett og rattkjelke. Av rattkjelker har vi både stiga sin og hamax sin. Den fra stiga er mye enklere å styre enn hamax sin, så jeg anbefaler stiga. Anonymous poster hash: b1b10...ba3
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #8 Skrevet 26. november 2013 Har prøvd både snow racer og akebrett med ratt til min 3 åring, Var 2 år i fjor vinter når vi aka sist. Og jeg synes han sitter stødigere på snow racer. Men nå aka han ikke så lange bratte bakker da alene da. Men favoritten hans var rompe brett Anonymous poster hash: 18525...de5
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #9 Skrevet 26. november 2013 Det kommer an på bakken de skal kjøre i og snøforholdene Vi har fire barn og har etterhvert bygd oss opp en ganske solid park med akeutstyr også, og de blir brukt til litt forskjellige ting. Madrassene blir brukt i hagen, skal ikke mye snø på toppen av gresset i den slakke bakken for å få fin gli på dem, men de er som sagt direkte farlige i en bratt bakke med hindringer som trær o.l. i. Stiga-kjelken er fin å dra etter seg og går godt i harde bakker. Plastakebrett med ratt får gjerne fin fart både på nysnø og hard snø. En av de tingene som gir god fart og har blitt mye brukt her av alle fire ungene er de billige akebrettene fra Biltema, de har vi slitt ut flere stykker av. Det trenger ikke være dyrt for å fungere helt perfekt http://www.biltema.no/no/Fritid/Lek-og-hobby/Utendors-vinter/Akebrett-med-brems-stort-28743/ Anonymous poster hash: 988f3...5d4
♥Madam Mim♥ Skrevet 26. november 2013 #10 Skrevet 26. november 2013 Er snowraceren stødigere?? Trodde den hadde lett for å velte jeg? Haha, merker at hu mor er litt veloverbeskyttende akuratt på dette med aking :-P
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #11 Skrevet 26. november 2013 Her får minste gutten snow racer til jul, jeg har 3 gutter så jeg vet at det er det beste og den er stødig! Anonymous poster hash: 3be37...710
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #12 Skrevet 26. november 2013 Han er forresten rundt 3år gammel. Anonymous poster hash: 3be37...710
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #13 Skrevet 26. november 2013 Men hvis du tenker utifra deg selv, sitter du stødigst på rompa med beina rett frem, eller når du sitter med rompa høyere en beina og beina ned på sidene? Og i hvilken sitte stilling tror du det er lettest å styre ratte? Alle her i huset foretrekker snow racer, men hva som passer deg og ditt barn må du nesten teste ut selv. Anonymous poster hash: 18525...de5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå