Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Deler dere dynen deres med babyen eller har babyen sin egen dyne i sengen deres? Jeg sover med babyen og pleier å dele dynen (har en dobbeldyne) men fikk beskjed fra helsestasjonen om at dette øker risiko for krybbedød (siden barnet blir/kan bli for varmt). Synes det blir vanskelig å amme babyen når han har på seg en dyne og jeg har på meg en annen. Hvordan gjør dere det? Anonymous poster hash: 6d6bd...c88
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 Vi hadde hver vår dyne.. Når jeg ammet, så brettet jeg vekk min, og tok hans litt over meg, sånn at jeg ikke frøys.. Sovnet aldri under amming, så hadde full kontroll. Anonymous poster hash: 85879...0c8
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #3 Skrevet 26. november 2013 Jeg samsover ikke med yngste nå. men gjorde det me eldste. Hun hadde egen dyne. Er jo bare å ta han under dyna di når du skal amme eller legge han oppå og sin dyne på han. Anonymous poster hash: 460e3...660
Appelsinpiken Skrevet 26. november 2013 #4 Skrevet 26. november 2013 Vi delte dyne. Prøvde med egen, men det gikk ikke siden hun ikke sov med mindre hun lå oppå eller inntil meg.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #5 Skrevet 26. november 2013 Det kommer litt an på alderen til babyen. Jeg har samsovet med min på halvannet i noen måneder nå, og vi sover under samme dyne, men hun sparker den av seg selv, så det ingen fare for overoppheting. Men når hun var under året, særlig under 6 mnd, hadde vi hver vår dyne. Hennes var bare en svært lett og tynn babydyne. Anonymous poster hash: 53b73...e17
Kanutten83 Skrevet 26. november 2013 #6 Skrevet 26. november 2013 Da de ble større (5-6 mnd) og begynte å sove ved siden av meg hadde de egen dyne. Men da de var nyfødte og små babyer sov de oppå brystet mitt og delte da naturlig nok dyne med meg
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #7 Skrevet 26. november 2013 Vi delte dyne. Prøvde med egen, men det gikk ikke siden hun ikke sov med mindre hun lå oppå eller inntil meg. Akkurat det sliter jeg med :/ Han våkner ganske lett også. Anonymous poster hash: 6d6bd...c88
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #8 Skrevet 26. november 2013 Hadde hver vår dyne. Brukte også drykid ammemadrass, den var genial! Anonymous poster hash: 44402...c67
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #9 Skrevet 26. november 2013 Har hver vår dyne siden det er det som er anbefalt. Når jeg skal amme trekker jeg henne inntil meg og bretter til side min egen dyne. Sover ikke når jeg ammer. Men sovnet en gang ved et uhell, da havnet hun under min dyne med hodet. Synes det var kjempeekkelt og det er også en av grunnene til at hun ikke sover under min dyne. Anonymous poster hash: d4c86...9b9
❤lille stjerne❤ Skrevet 26. november 2013 #10 Skrevet 26. november 2013 prøvde i starten å ha egen til babyen, men hun havnet liksom under min uansett.. Men jeg var så bevisst på at hun var der og sover så lett at det var aldri noe problem. Hun havnet aldri med hodet under eller noe. Men helst skal de altså ha egen dyne, det er tryggest.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #11 Skrevet 26. november 2013 Hun er to mnd å har egen dyne. Når jeg ammer har jeg det ene hjørnet på mi dyne mellom bena og det andre over skuldra på den sia som ligger øverst. Hennes dyne dekker da magen min også :-) Anonymous poster hash: 5325b...0f0
Rediken Skrevet 26. november 2013 #12 Skrevet 26. november 2013 Han har egen dyne, men ut på morgenkvisten vil han helst sove helt inntil meg. Da deler vi dyne, men den blir dratt helt ned til magen hans mens jeg fryser på overkroppen. I starten da han var nyfødt sov han bare på brystet mitt eller far, så da delte vi dyne hele natten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå