Gå til innhold

Mange symptomer tidlig!!!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fødte mitt første barn for 6 mnd siden igår og fikk mens tilbake under en mnd siden (2. nov)! Sist graviditet kom som en overraskelse og jeg hadde ingen symptomer (måtte ta en tidlig ultralyd for å bevise for meg selv at jeg var gravid!) og jeg hadde en enkel graviditet! Men nå har jeg hatt gravidsymptomer (og tøffe symptomer) ekstremt tidlig, fra rett etter det jeg tror var eggløsning -er dette mulig???

Tror jeg fikk EL ca dag 9 eller 10 etter siste mens (2. nov), hadde ihvertfall endel murringer da (vanlig for meg å kjenne mens smerter, ikke så vanlig med EL smerter)! Dag 11 etter mens begynte jeg å kjenne symptomer, og siden har jeg hatt all verdens symptomer (noen ubehagelig sterke!!):

-ekstrem tretthet

-kvalme (en lett ugenhetsfølelse heletiden, verre på kvelden og ved sult

-lette "cravings"

- lette murringer (menslignende)

-hodepine

-økt appetitt i begynnelsen, mangel på appetitt nå

-løs og hard mage om hverandre (om det er et symptom?!)

-oppblåsthet

-mye luft i magen

-hvit utflod (unnskyld beskrivelsen; i begynnelsen litt gjennomsiktig hvitt, nå;   tykkere hvit utflod, nesten lotion-aktig konsistens)

-ømme og verkende hofter, som blir verre og verre for hver dag! Det er som om musklene er i spenn i siden av hoftene, samt bak ved halebeinet, også skyter det smerter/ømhet oppover ryggen og nedover beinet! Det er ubehagelig å sitte eller ligge, eneste som kanskje hjelper litt er lett gange! Dette påvirker også nattesøvnen min, og jeg har sovet veldig lett i ca 5 dager nå...har vanskelighet med å sovne da jeg ikke finner en behagelig posisjon!! 

Er det mulig å få sympromer så tidlig??? Tok en test 7 dager før IKM, den var negativ, men det er jo tross alt veldig tidlig enda!! -forventet IKM er 30. nov!

Er jeg grivid tror dere?? Er det noen andre som har opplevd disse symptomene etter fødsel eller etter første mens etter fødsel?? 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144099904-mange-symptomer-tidlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om ingen har svart, så ser jeg at det er mange som har vært innom, så da kommer jeg med en liten oppdatering...

IKM igår, og idag fikk jeg mens smerter og siden blødning! -mest sannsynlig mensen! Er selvfølgelig skuffet over at jeg ikke er gravid, men jeg var veldig innstilt på at kroppen bare var rar...! Har ikke noe stress med å bli gravid, har jo en sønn på 6 mnd ;)

Det jeg ikke forstår meg på er alle symptomene, også de jeg ser i ettertid! Bl.a. at jeg ammer sønnen min, som de siste 2-3 ukene (fra symptomene begynte) har nesten ikke villet die! Jeg var redd han hadde mistet interessen og at melkeproduksjonen min skulle stoppe opp om det fortsatte slik... Så tre dager siden begynte han å like melken igjen, og melkeproduksjonen min har gått tilbake til normalt! Dette kunne også vært et typisk tegn på graviditet, der hormonene endrer smaken på melken! Dette skjer typisk noen dager rundt mensen også (helsesøster som fortalte dette)! Ja ja...!

Setter ihvertfall fortsatt pris på kommentarer eller om noen som har opplevd lignende :)

Jeg hadde veldig kraftige pms symptomer de første syklusene etter graviditet, gått gradvis bedre. I mitt tilfelle ble det ikke som vanlig før et par perioder etter ammeslutt. Symptomene minnet om tidlig graviditet, men med veldige humørsvigninger og aura- migrene i tillegg.

Takk for svar Rosarose8 :) Jeg har definitivt hatt mye PMS etter fødsel -hadde nesten ikke humørsvingninger da jeg vargravid, alt kom etter fødsel!! :P

Føler jeg snakker litt med meg selv her, men jeg vet at jeg selv setter pris på å vite hva som skjer med folk på forum, så derfor kommer en ny oppdatering:

Dagen etter IKM  fikk jeg mensen, men jeg hadde veldig lite/ nesten ikke noe blødning... så jeg tok en ny test igår (clearblue)--> tynn positiv strek!!!

Ny test idag tidlig (clearblue) viste fortsatt tynn, tydelig positiv strek men med svak antydning til tykkere strek...!!!!! Håpet er tilbake, men nå tør jeg nesten ikke teste igjen på et par dager, vil vite HELT sikkert ved neste test!! ;)

Kanskje IKM ikke var da jeg trodde den var (iforhold til tidligere erfaringer med regelmessig syklus)?? -jeg ammer jo tross alt, så det kan jo gjøre alt litt mer uregelmessig!

*spent* ;)

Jeg begynte igår formiddag, blør smått fremdeles, ca halvannet døgn siden...! Det er veldig lite og ikke til å sammenligne med min vanlige mensen -da bytter jeg tampong hver 3.-4. time, nå skifter jeg tampong bare av hygiene. Men det er tørt å ta ut tampongen, så burde heller kanskje brukt bind...! Kanskje fylt en halv blå (medium) tampong tilsammen (beklager detaljer)!

Er dette uvanlig??!! :S

Annonse

Hmm, jeg spør fordi jeg selv oppdaget blod i dag, én dag før IKM. Jeg, som deg, blør mye når det først setter i gang, var derfor jeg ville se om jeg kunne sammenligne så jeg kan beholde håpet :P

Om det er vanlig eller uvanlig har jeg ikke peiling på.

Skjønner deg veldig godt, Fero... Jeg er redd for å få opp håpet jeg og... som sagt så tok jeg en test idag med en tynn positiv strek, men jeg er ikke overbevisst (eller tør å glede meg) før det er tykk strek og tydelig "gravid"!

Enig med første "anonym" at kroppen kan ha fantom-symptomer og fantom-graviditeter... det er vel det var bekymret for da jeg først skrev en uke siden... Nå har jeg begynt å håpe på litt mer (selv om jeg prøver å holde igjen...!!

Skal prøve med en ny test om tre dager (klarer ikke vente en hel uke :P) -hvis jeg er gravid og dette ikke er mensen, så bør testen fremdeles vise positiv, og helst med sterkere strek!

Fero: jeg vet jo ikke noe mer enn deg om hva som er normalt eller ikke, men hvis du har regelmessig mens, og det vanligvis er mye utflod, så er alt som ikke er innenfor den personlige "normalen" en sjanse og et håp ;) -jeg liker å tro det ihvertfall ;) Krysser fingrene for oss begge :) :)

Å... jeg håper du har rett...!! Noe annet i den artikkelen skremte meg litt:

"If you’re bleeding, and have pain low down on one side of your tummy, see your doctor immediately. You could have an ectopic pregnancy. This happens when the embryo implants in the fallopian tube rather than the uterus. Sadly, bleeding with pain in your belly, may also be a sign of an early miscarriage. "

http://www.babycentre.co.uk/x545274/i-think-im-pregnant-so-why-am-i-bleeding#ixzz2mR0UvtVB

Jeg hadde litt "mensen smerter" (vanlig for meg) akkurat i det mensen begynte igår, men det var svakt i forhold til hva jeg er vant med, og det var ikke på en side, det var rundt hele nedre mageregionen (vanlig for meg)! Jeg tenkte faktisk på det igår kveld da jeg fikk svak positiv strek at det evt kunne være at jeg var gravid i kort tid, men så fikk jeg litt sterkere positiv strek idag som tyder evt på at hCG hormon nivået stiger (kun 8 timer imellom testene jeg tok)....! Uff... skulle ønske jeg kunne skru tiden frem en uke slik at jeg kunne få noen svar!! :S

Hei!

En siste opp datering fra meg på denne linken, i tilfelle det er noen som interesserer seg for hvordan det "endte":

Jeg er ikke gravid -lengre! Det viser seg at jeg var gravid en kortere periode, men ved mensen kom altså avstøtning av det befruktede og festede egget -en lett blødning, med mensen smerter og hele pakken. Det har nå vart i 10 dager idag. Det er vist helt normalt og inntil 50% av tidlige befruktninger/graviditeter blir ikke noe av og blir "skylt ut" av kroppen omkring vanlig mensen, så det er få som merker noe til det. Jeg hadde mest sannsynlig ikke tenkt noe over det jeg heller hadde jeg bare ikke fått så klare graviditetssymptomer og tatt tidlige tester.

Emosjonelt er dette noe av det mest stressende jeg har opplevd; spenning, håp, skuffelse, frustrasjon, håp igjen, frykt for at noe var galt, og tilslutt lettelse for at alt var normalt allikevel. Jeg har vært hormonell og det var først etter 9. dag etter ikm følte jeg meg normal og stabil. Så jeg kjente hele graviditeten på kroppen og det gjorde hele opplevelsen tyngre. I fremtiden (ihvertfall i nærmeste fremtid) kommer jeg ikke til å planlegge noe, og jeg kommer kun til å teste ved uteblitt mensen!

Håper du var mer heldig enn meg, Fero! :)

Annonse

Så flott at du fulgte opp med en oppdatering, men trist at utfallet ble som det ble.

Her var det dessverre ikke stort bedre. Jeg begynte å blø dagen før IKM, og det varte i fire dager. Ganske kraftige menssmerter hos meg de to første dagene, og mye blod. Jeg regner med det var vanlig mens, og at alt det andre var PMS, men heeeelt sikker kan jeg jo ikke være før jeg sammenlikner med følelsene i kroppen denne måneden.

Vi får holde fingrene krysset for et julemirakel da :)

• 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...