Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Jentungen vår på 6 år er veldig utadvent og veldig ukritisk til fremmede og stikker vekk fra oss og begynner å blande seg inn i andre sine samtaler. Hun er til tider veldig sjefete. Hun gir lett opp når vi gjør lekser, blir både frustrert, oppgitt og sier at hun ikke klarer. Hun blir også veldig fort sint. På skolen går det greit. Men hun blir veldig sint/irritert dersom hun ikke får være først i køen. Det samme på fotballtreningen. Hvem kan jeg kontakte? Helsesøster? Anonymous poster hash: 9d952...a17
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 Kontakt fastlegen og få henvisning til utredning på for eksempel BUP. Anonymous poster hash: 6ed2b...ac7
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #3 Skrevet 26. november 2013 Hadde startet med kontaktlærer. Tviler på det er ADHD om det går bra på skolen, da hun trolig ville hatt konsentrasjonsproblemer i undervisningen. Men umulig å si om det er ADHD ut fra så lite opplysninger. Dette kan testes på PPT. Dit kan enten foreldre selv, skole eller lege melde opp til testing;-) Anonymous poster hash: affaf...f1a
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #4 Skrevet 26. november 2013 Dette er en typsik sak for PPT. Det er en gratis og frivillig råd- og veiledningstjeneste som alle kommuner har. be skolen om hjelp til å henvise dit, så utreder de hva som akn ligge bak vanskene hennes. Hvis de tenker at det kan være oppmerksomhets- og konsentrasjonsvanker som feks. ADHD vil de anbefale en henvsining til Bup for videre utredning. Når det er sagt, så synes jeg det hrøes ut som du har en utadvendt jente. Ikke nødvendigvis en som strever med oppmerksomhet- og konsentrasjon. Men er du usikker, så be om hjelp. Vi vet jo ikke mer enn det du skriver her. Lykke til Anonymous poster hash: d0626...689
Mandala Skrevet 26. november 2013 #5 Skrevet 26. november 2013 Ja, jeg ville enten begynt med helsesøster eller fastlegen og be om henvisning videre. Ut fra det lille du skriver er det umulig å gjøre seg opp noen tanker om hva grunnen kan være for oppførselen hennes.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #6 Skrevet 26. november 2013 Skjønner at det kan være mange grunner til dette. Tok kontakt med helsesøster i sta. Får begynne der. Jeg har alltid nektet for at det er noe 'galt' men i går var det umulig å få kontakt med henne. Jeg pr øvde å få henne til å sitte på en stol og når jeg snakket til henne fulgte hun med på alt annet. Fikk henne endelig på stolen og da ble hu sittende i 5 sek før hun forsvant igjen. Hvis vi er ute i dyreparken feks kan hun finne på å stikke av. Trodde 6 åringer kunne litt konsekvens tenking Anonymous poster hash: 9d952...a17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå