Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #51 Skrevet 26. november 2013 Jeg gjør en mellomting.. Kjøper gode klær som varer sesong etter sesong.. Hvertfall vintertøy. Kjøpte en vinterjakke i forfjor til 2999, den blir brukt på trilleturer, fjellturer, skiturer osv.. Den ser grei ut til alt bruk.. Dette er tredje sesongen den holder, ser like fin ut. Valgte pga kvalitet, varme og slitestyrke.. Ikke merke eller pris... Samtidig har jeg en annen jakke fra HM til 399kr.. Anonymous poster hash: 92d2b...445
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #52 Skrevet 26. november 2013 Jeg hadde aldri i verden kjøpt ei jakke til 5000 kroner. Never ever ever! Vinterjakkene mine ligger på sånn 1200 kr og det er mer enn nok! Anonymous poster hash: eb909...aa3
skjotta Skrevet 26. november 2013 #53 Skrevet 26. november 2013 Jeg kjenner jeg blir litt oppgitt over denne "kvaliteten" så mange drar frem i slike diskusjoner...HVA er det dere utsetter dere for i hverdagen som er så røft at en jakke til noen hundrelapper ikke tåler det? At et barn som kryper på bakken, klatrer i trær, aker på rumpa og sitter på bakken lenge, trenger klær av god kvalitet kan jeg lett forstå. Men at voksne som har på seg en jakke for å gå inn og ut av hus og bil, trenger så high tech-klær at de egentlig er designet for ekspedisjoner i arktiske strøk og koster nærmere 10 000, synes jeg er merkelig. Jeg kommer fra Nord-Norge, og har aldri eid en jakke som var dyrere enn 2000 kr. Likevel har jeg aldri frøset på grunn av jakka. Kanskje fordi jeg ikke har kledd meg ellers etter været, men jakka har holdt godt den...folk som er mye i fjellet, og står mye på ski osv, trenger kanskje litt mer avansert enn mine høyst normale vinterjakker. Men hvordan er det dere behandler klærne deres, ettersom dere trenger så innmari høy kvalitet, at jakka egentlig er laget for helt andre klimatiske forhold enn her i Norge? For det er faktisk ikke så tøft her som vi ofte skal ha det til...de aller fleste plasser. Folk som bor i Junkerdalen og har minus 40 osv, er en helt annen sak. Og at denne kvaliteten til mange tusen er grunnen til at dere kan bruke jakkene i 4-5 år, er heller ikke nødvendigvis sant. Jeg har billigere jakker, som har holdt like lenge, som ser like lite slitt ut. Jeg sier ikke at man ikke skal kjøpe dyre jakker, om man ønsker og har råd. Men å gjemme seg bak "bedre kvalitet" er så dumt i mine øyne. Jeg sier ikke at alle jakker til 500 er av bra kvalitet, man må jo vite hva man skal kjøpe/se etter. Og ja, jeg vet at en tykk dunjakke er kjekt fordi man nesten kan gå ut i bare t-skjorta under, samboeren min har en forkjærlighet for disse dyre jakkene. Men for min del ville en slik tykk jakke bli alt for varm inne på f.eks. Et kjøpesenter, samtidig som jeg ville frøset i bare armer. Så en jakke som krever en normal genser eller til og med en liten strikkejakke under, er bra for meg! Vel... jeg jobber i barnehage og da må man av og til bare klatre til toppen av klatretårnet, herje og løpe i skogen, remme på rompa ned akebakken, klatre i trær og slenge seg i tau. Man må også sitte i snøen og spise nistepakke og av og til må man åpne jakka og slippe inn en liten tass som fryser ;-) Jeg må ha ytterklær av kvalitet som er varme uten å bli klamme (ikke godt å være svett og varm når vi skal sitte stille og spise) som tåler en støyt og som jevnlig må vaskes ren for snørr og blod og spy og tiss og.....
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #54 Skrevet 26. november 2013 Jeg har en parkas til 4000kr, men betalte "bare" 2400kr fordi jeg har Varnerkortet. Bruker den nå på tredje året og er kjempefornøyd. Hadde en jakke til 400kr året før jeg bestemte meg for å investere i noe bedre(betalte 240kr for den). Og glidelåsen revnet, så jeg fikk bytte inn i en ny en. Ikke lenge etterpå revnet lomma. Syns heller ikke passformen er den beste. Har tidligere hatt boblejakke fra Bergans og den satt finere og var mye varmere. Anonymous poster hash: c74bc...cdf
Monajenten Skrevet 26. november 2013 #55 Skrevet 26. november 2013 Min vinterjakke kjøpte jeg for 3 år siden for 900,- Funker enda men begynner å bli litt sliten. Ønsker meg en ny og den koster 2200,- så kommer sannsynligvis ikke til å kjøpe den.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #56 Skrevet 26. november 2013 Ja, hva foretrekker du? Kjøper du en jakke fra 5000++ for å holde varmen, se kul ut, vise at du har råd til en dyr jakke? Eller er du litt mer "avslappet", og holder varmen med en jakke fra 399 kr?? Svar helt ærlig... Takk! Anonymous poster hash: b3a0d...7c5 Min nyeste jakke kostet 599 i nettbutikk. Jeg er gravid og driter i å se fab ut i snøkaos, hehe Anonymous poster hash: 74101...ea8
mams87 Skrevet 26. november 2013 #57 Skrevet 26. november 2013 Har for første gang i mitt liv kjøpt meg en jakke for 2.500 og synes det var altfor mye allerede! Hadde sikkert kjøpt dyrere dersom jeg fant en som jeg bare måtte ha og var steinrik
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 26. november 2013 #58 Skrevet 26. november 2013 Men dere som svarer meg er jo nettopp av de gruppene som ikke er relevant for mitt poeng. Jeg snakker om voksne som IKKE bor på veldig værutsatte steder eller er ekstra aktive i naturen (voksne i bhg regnes som barn i bhg klesveien).
Superdolly Skrevet 26. november 2013 #59 Skrevet 26. november 2013 Men dere som svarer meg er jo nettopp av de gruppene som ikke er relevant for mitt poeng. Jeg snakker om voksne som IKKE bor på veldig værutsatte steder eller er ekstra aktive i naturen (voksne i bhg regnes som barn i bhg klesveien). Du skrev akkurat det jeg tenker, men bedre formulert. Jeg lurer også på dette. Jeg bruker vinterjakka mi på jobb. Jeg jobber ikke i barnehage, derfor er jakka på når jeg går fra huset og ut til garasjen, i bilen på vei til jobb, og inn fra parkeringsplassen på jobb. Omvendt når jeg skal hjem. Til lek i snøen med barna har jeg en vinterdress jeg har kjøpt på Felleskjøpet. Tror den kostet ca 800 kr. Den har nå holdt i fem år og ser likedan ut som da den var ny. Jeg bruker den også når jeg går tur med hunden på svært kalde dager, for da trenger jeg bare en ulltrøye og en stillongs under. Jeg kunne aldri ha kjøpt en jakke til 5000-6000-8000 kr. Aldri. Det ville jeg synes var pengesløseri. Og dersom jeg hadde kjøpt noe slikt, ville jeg aldri ha funnet på å bruke det i en barnehage der den ville bli spydd på og snørret ned. Da ville jeg nok ha valgt Felleskjøpet-dressen min...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #60 Skrevet 26. november 2013 Kunne fint kjøpt en rådyr jakke men da hadde det vært en ulljakke/kåpe fra designere som Stella McCartney eller lignende, ikke uetiske parkaser med pint coyote på hetta.Blir også ekstremt klam og klør av tjukt dun. Anonymous poster hash: 7ad1d...3ca
Rediken Skrevet 26. november 2013 #61 Skrevet 26. november 2013 Jeg kjøper meg dyrt yttertøy i prisklasse 3000-5000. Kvalitet er bedre og de er ofte penere slik jeg sjeldnere bytter de ut. Hadde jeg funnet den perfekte jakken til 8000,- kunne jeg nok kjøpt den. Jeg kjøper meg sjeldent nye klær, men når jeg først gjør det slår jeg på stortromma :-P
Gjest Bjørketreet Skrevet 26. november 2013 #62 Skrevet 26. november 2013 Det er nesten ikke til å unngå å støtte dyreplageri ved å kjøpe en 8000+ jakke (pels og dun, æsj). Dessuten synes jeg ikke de er så fine. Dessuten har jeg ikke råd i det hele tatt Men hadde jeg hatt råd og synes det var fine jakker, ville jeg fortsatt ikke kjøpt dem - om det var med dun og pels. Kjøpte en jakke i fjor til 800,- som jeg har vært kjempe fornøyd med og som holdt meg god og varm gjennom vinteren
Gemini77 Skrevet 26. november 2013 #63 Skrevet 26. november 2013 Mellomting.. Blir som regel rundt 1500-3000 kr for en vinterjakke.
Bustetroll Skrevet 26. november 2013 #64 Skrevet 26. november 2013 Hva skjedde med en mellomting?Må ikke være 399 eller 7000 vel...Selv har jeg nå en til 6000. MEN, jeg betalte bare 1000, for jeg kjøpte den på finn.Jeg vil ha en god varm kvalitetsjakke (uten pels, så klart), men har ikke råd til å betale 6000 for en jakke..Jakka er like god og fin, selv om den har blitt brukt et par ganger før meg Jeg er en frysepinn, SKIKKELIG . Og jeg virkelig HATER å fryse, og hater å ha på meg 13 lag med klær.Så da er det deilig å kunne ha på kun en ullundertøygenser under jakka, og vite at manikke fryser selv i - 20. Det går IKKE, med en jakke til 399:P
Bustetroll Skrevet 26. november 2013 #65 Skrevet 26. november 2013 Det er nesten ikke til å unngå å støtte dyreplageri ved å kjøpe en 8000+ jakke (pels og dun, æsj). Dessuten synes jeg ikke de er så fine. Dessuten har jeg ikke råd i det hele tatt Men hadde jeg hatt råd og synes det var fine jakker, ville jeg fortsatt ikke kjøpt dem - om det var med dun og pels. Kjøpte en jakke i fjor til 800,- som jeg har vært kjempe fornøyd med og som holdt meg god og varm gjennom vinteren Er da ikke alle dunjakker som er laget av levendeplukkede gjess:p
Gjest Bjørketreet Skrevet 26. november 2013 #66 Skrevet 26. november 2013 Det er nesten ikke til å unngå å støtte dyreplageri ved å kjøpe en 8000+ jakke (pels og dun, æsj). Dessuten synes jeg ikke de er så fine. Dessuten har jeg ikke råd i det hele tatt Men hadde jeg hatt råd og synes det var fine jakker, ville jeg fortsatt ikke kjøpt dem - om det var med dun og pels. Kjøpte en jakke i fjor til 800,- som jeg har vært kjempe fornøyd med og som holdt meg god og varm gjennom vinteren Er da ikke alle dunjakker som er laget av levendeplukkede gjess:p Det som er synd er at man aldri kan få det bekreftet Selv om det er fra et dyrt ''kvalitet'' merke kan de aldri fortelle om forholdene der dunen kommer fra. Så jeg tar aldri sjansen
Bustetroll Skrevet 26. november 2013 #67 Skrevet 26. november 2013 Det er nesten ikke til å unngå å støtte dyreplageri ved å kjøpe en 8000+ jakke (pels og dun, æsj). Dessuten synes jeg ikke de er så fine. Dessuten har jeg ikke råd i det hele tatt Men hadde jeg hatt råd og synes det var fine jakker, ville jeg fortsatt ikke kjøpt dem - om det var med dun og pels. Kjøpte en jakke i fjor til 800,- som jeg har vært kjempe fornøyd med og som holdt meg god og varm gjennom vinteren Er da ikke alle dunjakker som er laget av levendeplukkede gjess:p Det som er synd er at man aldri kan få det bekreftet Selv om det er fra et dyrt ''kvalitet'' merke kan de aldri fortelle om forholdene der dunen kommer fra. Så jeg tar aldri sjansen Fjellreven skal i alle fall være 100% trygt
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #68 Skrevet 26. november 2013 sånn midt imellom, men har hatt billigere jakker også. Anonymous poster hash: 3cfd3...161
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #69 Skrevet 26. november 2013 Jeg har maaaange jakker, to av dem er dunjakker fra The North Face til totalt kanskje 8000,- Har også en kort dunjakke, en ullkåpe eller to og noen softshell jakker, samt anorakker og regnjakker/vårjakker. Når jeg skriver ned her hvor mange jakker jeg faktisk har, så kjenner jeg at jeg blir litt kvalm... Null mer shopping før jeg blir femti! Anonymous poster hash: c4354...a4c
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #70 Skrevet 26. november 2013 Det er nesten ikke til å unngå å støtte dyreplageri ved å kjøpe en 8000+ jakke (pels og dun, æsj). Dessuten synes jeg ikke de er så fine. Dessuten har jeg ikke råd i det hele tatt Men hadde jeg hatt råd og synes det var fine jakker, ville jeg fortsatt ikke kjøpt dem - om det var med dun og pels. Kjøpte en jakke i fjor til 800,- som jeg har vært kjempe fornøyd med og som holdt meg god og varm gjennom vinteren Er da ikke alle dunjakker som er laget av levendeplukkede gjess:p Det som er synd er at man aldri kan få det bekreftet Selv om det er fra et dyrt ''kvalitet'' merke kan de aldri fortelle om forholdene der dunen kommer fra. Så jeg tar aldri sjansen Dyner da? Jeg har dundyner i alle senger i huset, og kunne ærlig talt ikke tenke meg å sove i noe annet.. Anonymous poster hash: c4354...a4c
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #71 Skrevet 26. november 2013 Har kjøpt meg to jakker i år. En til 5000 og en til 7500. Kjøpte dem fordi det var akkurat de jeg likte og ville ha. Bryr meg ikke om andre vet hva de koster. Jeg har god råd, men blåser i om andre vet det eller ikke. Kjøper bare det jeg vil ha. Anonymous poster hash: f1610...d19
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #72 Skrevet 26. november 2013 Jeg er av den avslappa og trygge sorten som kan kjøpe en jakke til kr 399 og synes jeg er smashing! Jeg kjøper ikke dyre klær, der er jeg for kvantitet istedet for kvalitet. Og så er jeg så trygg på meg selv at jeg ikke trenger å gå i en saueflokk og breeeeeke... Anonymous poster hash: e95b4...0fb
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #73 Skrevet 26. november 2013 Jeg er av den avslappa og trygge sorten som kan kjøpe en jakke til kr 399 og synes jeg er smashing! Jeg kjøper ikke dyre klær, der er jeg for kvantitet istedet for kvalitet. Og så er jeg så trygg på meg selv at jeg ikke trenger å gå i en saueflokk og breeeeeke... Anonymous poster hash: e95b4...0fb Åh, så flott og tøff og trygg og avslappa og selvstendig og totalt uspiselig du er! Å kle seg fornuftig handler ikke om å være trygg på seg selv eller ikke Tror du har misforstått noe vesentlig her - eller så er det noe du forteller deg selv for å ikke forgå av misunnelse ovenfor de som har råd og vett til å kle seg etter klimaet . Anonymous poster hash: dfedb...e60
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #74 Skrevet 26. november 2013 Jeg kjøper ikke dyre jakker, men det er fordi jeg er feit. Når jeg blir slank skal jeg kjøpe meg en deilig bergans dunjakke, har hørt de er knallgode Anonymous poster hash: 48ed5...bbb
MrsMilla Skrevet 26. november 2013 #75 Skrevet 26. november 2013 Kommer helt an på hvor bra jakka er og min økonomiske situasjon når den kjøpes. Samt behovet for jakke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå