Gå til innhold

Kjøper du jakke til deg selv, som koster 8000 kr? Eller holder det med en jakke til 399 kr?

Anbefalte innlegg

Ja, hva foretrekker du? Kjøper du en jakke fra 5000++ for å holde varmen, se kul ut, vise at du har råd til en dyr jakke? Eller er du litt mer "avslappet", og holder varmen med en jakke fra 399 kr?? 

Svar helt ærlig... :) 

Takk! 

Anonymous poster hash: b3a0d...7c5

Fortsetter under...

Jakken min koster 1699 så er langt fra 8000, men jeg må nok innrømme at jeg akkurat har kjøpt meg et skjerf til 2000 kr så jeg kjøper både dyrt og relativt billig. 

Anonymous poster hash: 5a201...700

foretrekker en fin jakke aom holder meg varm mange sesonger. kan gost betale 1500 -2000 da om den er veldig anvennlig.

mer enn det vil jeg helst ikke bruke på et plagg.

Anonymous poster hash: 6747d...5d5

Annonse

Jeg kjøpte min på salg til 399 i fjor. God og varm er den, og fin og. Stormberg boblejakke. 

Og så kjøpte jeg en til 500 i høst, fordi jeg hadde glemt ytterjakka mi da jeg var på weekendtur og det ble bråkaldt. 

En jakke til 8000 kunne jeg aldri kjøpt. Ser ikke poenget. 

Den jakka jeg har nå betalte jeg 800 kr for og er fornøyd med den, varm og god.

Kunne nok kjøpt en god jakke til 1500-2000 kr, men høyere enn det er jeg ikke villig til å gå, det synes jeg rett og slett er for mye penger å bruke på et klesplagg.

Anonymous poster hash: 62a73...c4a

Varierer litt. Har ikke noen så dyre som 8000, men kåper i god kvalitet kan koste litt. De kan jeg ha i mange år. Er mer opptatt av at det er varmt enn kult på vinteren, men på sommeren hender det jeg faller for noe som mest ser bra ut. Har jakker fra 500-5000 tipper jeg, de fleste antakelig rundt 1000.

Anonymous poster hash: 79e8b...c39

Jeg kjøpte meg dyr jakke i år 5990-

Woolrich Arktic Parka.

Men tenker at da blir det ingen ny jakke neste år...

Denne debatten sier noe om at vi lever i et velstandssamfunn.

Finnes ikke så mange ytterjakker i størrelse 50, så jeg må ta det jeg finner. Den jeg har nå kostet 899,-.

Noen som vet hvor man finner skikkelig yttertøy i store størrelser? De ser bare rart på meg når jeg går til de lokale sportsforretningene og spør...

Anonymous poster hash: 08276...10b

Er det enten eller? De fleste vinterjakker med litt kvalitet må du jo litt opp i pris på da. Kjøpte selv en dunkåpe til 2100,- ifjor som holder meg god og varm. Sjelden jeg finner varme vinterjakker til under 500,- ihvertfall :)

Anonymous poster hash: edd0a...d78

Annonse

Jakken min koster 1699 så er langt fra 8000, men jeg må nok innrømme at jeg akkurat har kjøpt meg et skjerf til 2000 kr så jeg kjøper både dyrt og relativt billig. 

Skjerf til 2000 er det av gull?

Anonymous poster hash: 4ab83...8c7

Jeg satser på en god mellomting.

Jakken jeg har nå kosta vel 2500, men i år skal jeg ha meg en varm og myk dunkåpe, så får den koste hva den vil.

De Canada Goose jakkene ser jo så stive og vonde ut?

Synes forresten det er helt unødvendig å kjøpe nytt yttertøy hvert år for voksne da, tror det er tre år siden sist jeg kjøpte ny jakke.

Blir jo hverken slitt eller for lite for voksne!

Anonymous poster hash: 08276...10b

Jakken jeg kjøpte ifjor kostet 7000,-. Jeg kommer da ikke til å kjøpe flere jakker på noen år. Jeg kjøper dyrt pga kvalitet og snitt. Ja, man får det man betaler for.

Anonymous poster hash: 213ef...4dc

Jeg har vinterjakke som ville kostet 8000 dersom jeg hadde kjøpt den her i norge. Jeg kjøpte den i utlandet, prisen ble først halvert pga kursen (butikken/merket har nettbutikk i norge. De hadde butikk i oslo men tror den er nedlagt) og fikk videre avslag via tax free... betalte vel litt over 2500. Dette er andre vinteren jeg bruker den og den kommer til å holde mange år til.

Jeg kjøpte den fordi jeg liker den. Merket er ikke kjent her, så der er ikke noen "status" som følger med.

Skjerf til 2000 er det av gull?

Anonymous poster hash: 4ab83...8c7

Både gull og diamanter, er ikke det normalt? 

Kjøper det billigste jeg kan finne som også har god kvalitet. I 2008 fikk jeg en The North Face jakke fra mannen min. Så dyr at jeg fremdeles er litt i sjokk. Men fint nok... Jeg har den fremdeles, og den ser ut som ny. Kunne aldri ha kjøpt den selv, men bruker den jo når jeg har den. Av svigermor har jeg også arvet en ny jakke i noe goretex, lær og reinskinn. Designertull til prisen av minst fem års klesbudsjett. Bare idioti å kjøpe noe så dyrt, selv om den er helt nydelig og jeg nok bruker den livet ut.

Jeg kunne glatt brukt 6500kr på en Fleichser Couture jakke, den er både varm, lekker og dyrevennlig. At det finnes idioter som fremdeles kjøper PJ og CG etter all mediaomtaler og betaler opptil 9000kr, er over min fatte evne...

Men nå har jeg en JP parkas til 2999.-. Stor fornøyd

Noe midt i mellom.

Har akkurat kjøpt jakke, og den betalte jeg litt over 2000 for, og da fant jeg den på et dagskupp til halv pris :)

Har funnet ut at lykke kan kjøpes for penger, jeg har aldri hatt en så varm jakke noen gang. Den er ikke superelegant, men med et lite knøtt som kun vil sove når vi går ut, så er dette det beste kjøpet jeg har gjort på evigheter :D

Den ene jakken min er en bergans vinterjakje - kjøpt for 7 år siden. Betalte vel 1800 for den (salg) og brukes enda hyppig.

Den andre er en dunjakke - kjøpt på salg til 1000, kosta opprinnelig 3000. Jeg er opptatt av kvalitet, men handler aldri jakker til 5000, sjeldent også til 399 da min erfaring med billige jakker er at de går fort i stykker. (Med unntak av vårjakken min på HM til 150 kr kjøpt i 1999, den duger enda) Jeg kjøper dyre jakker på salg på slutten av sesongen.

Har mange jakker, i alle prisklasser. Den dyreste er en dunjakke som kostet 2500 (på halv pris), regner med å ha den i hvert fall10 år (brukes kun på de kaldeste dagene og er rimelig nøytral, så går ikke ut på dato). De fleste jakkene jeg kjøper koster +/- 500 kr. Ville aldri brukt flere tusen på et plagg som holder max en sesong (selv om plagget kan arves), heller ikke til meg selv. Når ungene blir så store at de kan ha en jakke i flere år kan jeg vurdere å sponse en litt dyrere jakke (IKKE i Canada Goose prisklassen), men da må de betale noe selv. 

Jeg liker fine klær og skjønner at ungdom ønsker en spesiell stil (preppy, grunge, punk etc.), men det skal ikke være merket det kommer an på og de fleste kjedebutikkenen kopierer jo de dyrere merkene så man kan være kul uten å bruke 10000 kr. Selv handler jeg en del på Fretex, der kan jeg komme over designklær til en billig penge (ikke de mest kjente merkene, de vet de å prise høyt, men klær av god kvalitet og med godt snitt som holder en stund). 

Anonymous poster hash: 34bcb...9b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...