Gå til innhold

Gaaah, julegavemareritt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Julegaveshopping i dag... Og stort sett har jeg ting under kontroll, imponerende nok! Men det er et par gaver som jeg ikke klarer å få på stell. Disse damene ønsker seg ingen ting, altså ingen ting. Men heller ikke alkohol, så vinflasker og annet godt er uaktuelt. Har prøvd å browse billettservice og programmet til det lokale kulturhuset for noe moro, men det er ingenting spennende på programmet der så langt fram det går - annet enn ting som skjer før jul, og da er jo litt av poenget borte... 

Aaah, jeg står helt fast! Hva i alle dager kan man gi til disse damene? Kan nevne at de er bakedamer som jeg regner med ikke blir nevneverdig imponert over ferdigkomponerte bakeblandinger, hjemmelaget marsipan eller julesnop, nettopp fordi de lager det så mye bedre selv. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjerf og matchende hansker.

Ukeblad (må ikke være ukeblad) gavekort.

Gode kniver.

God håndkrem/hudkrem.

Bunadsparaply.

Skal ut i dag å handle julegaver med snuppa. Vet om jeg gruer eller gleder meg.

Skrevet

Bakedamer kan alltids trenge forkle og grytekluter- det er jo forbruksvarer..

Skrevet

Julegaveshopping, ja... Der sa dere noe... Hmmm. Foreløpig har folk bare ønsket seg ting som skal syes. Må visst be om flere timer i døgnet.

Skrevet

Åh, jeg har akkurat sammen problem med min søster og samboeren. Ønsker seg ingen ting, drikker ikke alkohol, og liker ikke å gå på show/teater. Ikke liker de å gå ut og spise heller, de vil bare være hjemme. Og på spørsmålet om hva de ønskes seg til jul: "har ikke begynt å tenke på jul enda vi". Umulig! Tips noen?

Skrevet

Da får de geiter. Kjedelige mennesker får geiter.

Skrevet

Uff da! Håper ingen gir meg geit i år!!!

Skrevet

Da hadde det blir store underlepper og furting, antakelig tårer.

Åh.. Hadde jeg bare vært tøff nok!

Skrevet (endret)

Til de som har alle gir vi mat. En dyr spekepølse, en boks sjokolade. Og da ikke mainstream, men lokalt og høy kvalitet. Sånt som folk oftest ikke unner seg selv. 

Og så lager vi ting. Lykter, nisser, fuglemat, dekorasjoner osv. 

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet

... men presanger skal de ha!

Har et par sånne jeg også. Tomheten sitter som en skrustikke i hodet og jeg ryker vel på en smell av type i-siste-liten-meningsløs-ting.

Lokal sjokolademaker var tingen i fjor.

Skrevet

Har et par sånne jeg også. Tomheten sitter som en skrustikke i hodet og jeg ryker vel på en smell av type i-siste-liten-meningsløs-ting.

De har sikkert spist den opp?

Skrevet

De har sikkert spist den opp?

http://www.chocoloco.no/

I tillegg gleder jeg meg over utsalg rundt hjørnet som gjør handelen så mye lettere.

Skrevet (endret)

Oi, den sjokoladen så helt fantastisk ut! Jeg kan jo bestille noe sånt, og så, hvis de ikke vil ha, tilby meg å spise den opp for de så de slipper å ha den liggende.... :D

Hm... det er ikke nettbutikk altså? Søren. Men det ligger jo et sjokoladehus i bartebyen også, rett ved siden av kondomeriet. Jeg nekter å tro at det er tilfeldig. Dit kan jeg dra! Sjokoladehuset altså. 

Ellers skal jeg vurdere alle de gode forslagene jeg har fått fra dere fantastiske damer :) Og den skrubben, den så god ut! Men ser for meg at sukkeret må gå i oppløsning etterhvert...? 

Det er mye lokale varer her ute i gokk, men det er så mye at det blir litt overkill av husflidsvarer. Og så er det dette med at de lager det meste de trenger selv. Ellers kunne jeg funnet på å bake en eske med godt flatbrød og gode lefser, kjøpe en god, lokal rakfisk og godt øl til. Men men. Det får vi spare til noen andre ;)

Har vært på polet nå og kjøpt 10 flasker assortert vin og gløgg. Det kjipe med det er at ingenting av det er beregnet til meg. Sukk. Håper jeg får like mange tilbake til jul, da skal jeg smile :D Og få fylt opp vinkjelleren min  :hjerte:  :hjerte:

Endret av mama foodie
Skrevet

Har vært på juleshopping  hele dag, og har nå sikret meg det meste jeg trenger til jul, tror jeg, da altså bortsett fra gaver til disse to damene. 

Men jeg lurer på om jeg lander på gavekort på billettservice til én av de, selv om det sikker tikke er det mest spennende å få. Hun andre er ei nøtt altså. Små barn har hun også, så det er liksom ikke så fryktelig stas å gi kaker eller ting som junior har laget osv. 

Oh, nå fikk jeg en tanke her. Smykke? Det er vel stort sett bytterett på de? 

Skrevet (endret)

Good going, mama...

Du er i farta og jeg er helt sikker på at gavekort og smykke er tingen.

Bytterett på smykker såvidt jeg vet.

Snart er du ferdig med julegavene og jeg sitter mørkegrønn av misunnelse på gjerdet.

Dessverre var visst ikke noen i barteby kunder av Choco Loco :(

Endret av Mrs Smutt & Smilende
Skrevet

Jaggu meg var det godt å vite at jeg har kommet meg litt i rute, for gjett hva jeg plutselig så i min kalender! En av de har bursdag om bare noen få dager! Gæææh! Da blir det gavekort i bursdagsgave, og så får jeg finne på noe annet lurt til jul. Jøye meg, fikk rene panikkanfallet da jeg tilfeldgvis bladde litt i kalenderen i sta. Må virkelig begynne å pugge bursdager, de har en tendens til å skli lynfort ut av teflondelen av hjernen min. Sangen til Ronnys Rullande Sirkus, derimot, den vil liksom ikke slippe taket, selv om jeg ber den innstendig om det.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...