Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #1 Skrevet 26. november 2013 Vi fikk baby i august og jeg har permisjon nå. Planen var at far skulle ta ut fedrekvoten til våren. Far er i jobb hvor han har ca 10 uker fri på våren. Jeg, mor, er student og skal tilbake på skolebenken neste høst. Er ferdig utdannet etter to år. Spørsmålet mitt kommer inn her. Far lurer på om han skal utsette fedrekvoten og heller ta den ut om et år eller to, for den kan taes ut innen barnet er 3år. Hva ville du/dere gjort? Har barnet best av å være alene med far når han er ca 6-9mnd eller 1,5-2år eller 2,5-3år? Må legge til at han har hatt mye tid hjemme hele høst og blir hjemme mye til våren også, så sånn sett får babyen kanskje minst alenetid med meg samlet sett. Trenger innspill! Anonymous poster hash: bf370...6f9
Fae Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 Synes det vlir rart å plutselig ta fri fra barnehage i 3 mnd. Eller har han planer om å ligge på sofaen mens ungen er i barnehage?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #3 Skrevet 26. november 2013 Har han mulighet til å ta det ut med tidskonto, så han jobber redusert over tid? Da kan barnet enten ha en dag fri i uka eller ha kortere dager i barnehagen. Min erfaring er at det er veldig fint for barna å få litt kortere dag, da bjor hverdagen mye mindre hektisk. Anonymous poster hash: 5858f...830
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #4 Skrevet 26. november 2013 Nei, far har ikke mulighet til å ta fri en dag i uka. Hi Anonymous poster hash: bf370...6f9
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #5 Skrevet 26. november 2013 Barnet har det best med stabilitet. Jeg hadde ønsket at han tok permen rett etter de 10 ukene han nå har fri. På den måten får barnet lengst mulig fri. Det eneste jeg lurer på er om han ikke får lov til å utsette når han har fri. Er noen få kriterier bare for å få lov å utsette, bl.a. full jobb. Men jeg vet ikke om det regnes som full jobb når han har fri periode. Det må du evt. undersøke. Anonymous poster hash: fe848...706
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #6 Skrevet 26. november 2013 Hvis han ikke har mulighet for å jobbe redusert, så ville jeg tatt permisjonen når du begynner å studere igjen. Fint for barnet å være noen måneder eldre når hun begynner i barnehage. Dette forutsetter at dere får lov til å vente med å ta i bruk plassen, det varierer fra sted til sted. Anonymous poster hash: 5858f...830
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå