Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #1 Skrevet 25. november 2013 Jeg har aldri hatt pene føtter. Jeg har alltid revet av neglene og aldri tatt vare på huden på føttene. Det er en kroppsdel jeg har glemt rett og slett. Nå har jeg ikke rørt neglene på 2-3 uker og de har begynt å gro ut. Huden er hard, sprukket og føttene er rett og slett EKLE! Hva kan jeg gjøre hjemme til en billig penge for å få pene føtter? Hvordan klippe neglene riktig, hvordan få vekk hard hud og få pen hud osv? *Bill.merket desperat* Anonymous poster hash: cce19...20d
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #2 Skrevet 25. november 2013 Jeg sliter også med hard hud som jeg piller av. Hva med å myke de opp i balje før du går løs på de med en fil. Du kan bestille billige fotsokker noe ala babyfoot som får huden til å prelle av... Anonymous poster hash: e2cfd...6e8
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #3 Skrevet 25. november 2013 Babyfoot har jeg forsøkt flere ganger uten at det hjelper. Huden flasser av, men etter en dag er den hard igjen Anonymous poster hash: cce19...20d
Von Hertelhofen Skrevet 25. november 2013 #4 Skrevet 25. november 2013 Først og fremst så bestiller du en time til fotpleier. Der tar de det verste. Og ikke skjems over føttene dine, for de har sett ALT Så må du begynne å vedlikeholde hjemme. Noen bruker babyfoot og sier det hjelper mot hard hud. Jeg personlig smører beina mine med krem minst en gang daglig, det hjelper enormt på sprekker i den harde huden. Jeg synes at karbamidkrem funker best. Når du skal klippe neglene, kan du på forhånd ta et fotbad med fotsalt i. Da blir føttene og neglene supermyke. Lykke til
Bumblebeee Skrevet 25. november 2013 #5 Skrevet 25. november 2013 Å kjøpe inn allslags produkter for å fikse det selv blir fort like dyrt som en time hos fotpleier. Jeg ville fått en skikkelig behandling hos fotpleier, og deretter prøvd å vedlikeholde det.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #6 Skrevet 25. november 2013 Hvor mye koster det å dra til fot/hudpleie? Føttene, ansiktet og hendene mine er helt forjævlige. Tror kanskje jeg har eksem eller noe Anonymous poster hash: badcc...25d
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #7 Skrevet 25. november 2013 Tror jeg får time hos fotpleier til jul av mannen min for det har jeg sagt jeg ønsker meg gavekort til og vet at han veldig gjerne vil jeg skal det for han synes jo de er ekle han også Hehe Men må prøve å få gjort noe før den tid Anonymous poster hash: cce19...20d
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #8 Skrevet 25. november 2013 Jeg ville også ha tatt en tur til fotpleier i din situasjon for å få en god start, og så vedlikeholdt med jevnlig fotpleie, negleklipping og neglelakk hjemme. Anonymous poster hash: 91f0d...073
Virginia. Skrevet 25. november 2013 #9 Skrevet 25. november 2013 Jeg ville også ha tatt en tur til fotpleier i din situasjon for å få en god start, og så vedlikeholdt med jevnlig fotpleie, negleklipping og neglelakk hjemme. Anonymous poster hash: 91f0d...073 Skulle ikke være anonym
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #10 Skrevet 26. november 2013 Nr en er å passe på å få i seg nok med gode fettsyrer. Ofte så er hard og sprukken hud på føttene et tegn på for lite omega3 i kosten (og/eller for mye omega6). Spis mye fisk, ta evt tilskudd med omega3, bruk god i salat kan du blande linolje med olivenolje, bruk gjerne cocosa også samt nøtter av ulike slag (valnøtter inneholder omega3). Jeg hadde fæle føtter før, alltid sprekker og veldig hard og tørr hud. Merket stor forskjell etter noen uker med inntak av større doser med omega3 (jeg tok 6-8 gram pr dag i noen uker, deretter normale dagsdoser). For å få føttene fine igjen gjorde jeg jevnlig følgende: Først dusj, bad, fotbad - alt etter hva du har. La i hvert fall føttene være en stund i vann. Bruk deretter Scholl sin fotfil (hvit plastsak med en grov og en fin side med sandpapir - har prøvd andre merker, men jeg blir aldri like fornøyd med andre!!) på hælene, evt andre steder det er hard hud. Obs! Ikke bruk den grove filen hvis huden er veldig hard eller sprukket, i hvert fall vær forsiktig med det, og alltid fil over med den fine til slutt. Til å begynne med ble jeg bare "flisete" av den grove, så jeg gikk over til bare å bruke den fine delen av filen. Fil alltid forsiktig - blir finere om du er lett på hånden! Bruk deretter en skrubbehanske til å skrubbe forsiktig av hud på resten av foten og tærne. Tørk huden mellom tærne godt, resten av foten bare såvidt tørr, og smør så på et tykt lag med en god fuktighetskrem. Umiddelbart etter at du har smørt på fuktighetskremen så smører du på olivenolje. Tre deretter en brødpose på foten, og en sokk utenpå posen. Oljen "lukker" fuktigheten i kremen inne og lar den få virke lenger i huden. (Bruk da gjerne tøfler, for ellers kan det være lett å skli i sokkene/posen). Sov med posene og sokkene over natten! Gjenta dette 1-2 ganger i uken inntil føttene er fine igjen - tar faktisk ikke så veldig lang tid før føttene er fine igjen! "Fot- og hælbalsam" som du kan få på noen helsekostbutikker er den beste kremen!!! Hvis de ikke har den inne så be dem bestille, for den største leverandøren til butikkene har den inne. Husk å få i deg nok omega3 også! Jeg hadde som sagt fæle føtter for en god del år siden. Kjempetørr hud, tynnstrømpebukser raknet når jeg skulle ta dem på fordi huden på føttene fliset seg, det var vonde sprekker på hælen og træler under forfoten som tidvis var vonde å gå på. Etter at jeg begynte med omega3 og hadde en periode hvor jeg gjorde som beskrevet over, så har jeg aldri fått tilbake mine fæle føtter. Dvs, hvis jeg slurver med å spise fisk og/eller få i meg nok omega3 så får jeg tendenser, men da passer jeg bare på å gjøre noe med det, og ellers filer jeg litt med fineste delen av fotfilen en gang i uken. Trenger ikke en gang fotkrem lenger!! OG får komplimenter for hvor fine og myke føtter jeg har! Anonymous poster hash: 102d8...ae6
❤lille stjerne❤ Skrevet 26. november 2013 #11 Skrevet 26. november 2013 Jeg får lett veldig tørr hud, spesielt på hender og føtter. Smører føttene minst et par ganger i uke med skikkelig feit krem, den feiteste jeg finner. Det holder dem myke og føles godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå