Gå til innhold

Lar dere barna sove i deres seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis de kommer inn om natten? Eller kan de sove inne hos dere uansett? 

Anonymous poster hash: 22148...4a7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja og ja. Orker ikke kamper om natta, dessuten er det koselig. Hun ligger ganske rolig.

Skrevet

Ja, det gjør vi. Koselig og irriterende på en og samme tid. De ligger jo aldri i ro!

Anonymous poster hash: 4b65d...ea0

Skrevet

Ser an situasjonen.. Sønnen min kommer aldri inn så ville vært kos om han kom. Datteren min har perioder hvor hun roper på meg og jeg sitter hos henne og prater og hun vil inn til meg og sove.. Prøver å prate henne ut av det og det går i 80% av tilfellene hvis vi har dørene åpne etc. 20% av tiden så gir hun seg ikke. Skal si hun roper sjeldent da.. En gang i mnd kanskje..

Er ikke så glad i barn i sengen. Hvis mannen er borte så er det kos. Jeg trenger plass for å sove :-)

Skrevet

De er velkommen til å sove med oss akkurat når de vil, og når de trenger trygghet og nærhet etter skumle drømmer, om de er syke eller bare har lyst. Det er ikke ofte, igrunnen. Eldste er nå 8 og han sluttet å ville sove i vår seng av seg selv når han var ca 6 år.

Mellomste er 3 år og minste er bare 4 mnd og sover i babysengen sin ved siden av vår enda, men om barnet ønsker når det blir større, så har vi ikke noen planer om å gjøre forskjell som med de to eldste søsknene :)

Anonymous poster hash: 43a7d...1e8

Skrevet

det kommer an på.... om de kommer inn på natta, blir de fulgt inn på sitt rom igjen.

men om mannen jobber borte, så får de sove i min seng etter tur. jeg orker ikke å ha det trangt i sengen. må ha litt plass. får jeg ikke skikkelig søvn, blir jeg drage. og det er det ingen som ønsker ;)

Så her er det helt greit så lenge mannen sover et annet sted ;)

Skrevet

Ja, men i den siste mnd har det vore kvar einaste natt - og når ho ligg og syng "Ja, vi elskar" og spør om alt mellom himmel og jord, og nestan kryp inni deg igjen fordi ho er så utruleg kontaktkjær,¨då kjenner eg at eg godt kunne ha tenkt meg senga aleine igjen.

Eg har lovd ho belønning i morgon om ho ligg i senga si i natt.. Me får sjå.

Skrevet

3 åringen kommer inn hver natt.. Lar henne få lov så lenge det ikke går ut over vår søvnkvalitet!

Anonymous poster hash: 7461b...d46

Skrevet

Nei. Han sover i egen seng ved siden av vår seng.

Skrevet

Ja, her kan lille komme og sove i vår seng om lysten og behovet skulle være der..

Skrevet

Vi samsover fortsatt. Liten kåk med kun 1 soverom og har bare plass til 1 seng

Anonymous poster hash: 80fcb...b69
Skrevet

ja:-) tenker at det er bare nå vi kan gjøre det. trenger de, får de:-)

Skrevet

4-åringen kommer inn hver natt, og vi lar henne få ligge mellom oss. Blir bare mye gråting om vi følger henne i egen seng, og da vekker hun somregel di to minste. Da har vi det gående, så for fredens skyld. Skulle gjerne kjempet noen kamper, for jeg er alltid full av blåmerker :P Hun sparker som bare juling, legger seg på tvers i senga osv. 

Anonymous poster hash: 7fc9d...bc9
Skrevet

Jeg ligger akkurat nå i senga med to bein sprakende i ryggen. Ja, storesøster får komme inn til oss. Vet ikke hvordan vi skal gå frem for å vegne henne av med det før lillesøster kommer.

Anonymous poster hash: ba105...a2a

Skrevet

Ja det får de, minste på 2 år er inne i en periode nå hvor hun kommer inn nesten hver natt, storesøster kom inn til oss helt til lillesøster kom til verden da kuttet hun automatisk ut ( hun var 4 år da) det er bare koselig og jeg mener barn trenger den følelsen av trygghet og vite at forelderen alltid er der om de skulle trenge det, natt eller dag.

Skrevet

Ja.

Hun har egentlig alltid sovet natten igjennom i sin egen seng, spesielt når hun sov i grindseng. Voknet nesten aldri! 

Men nå de siste månedene, har hun brukt å vokne på natten, så kommer hun inn til oss, og legger seg i sengen. 

Synes igrunn det bare er koselig, så lenge hun sovner igjen med det samme og er rolig! 

Her om dagen voknet jeg av: mamma, stå opp, mamma stå opp, mamma, mamma, mamma, mamma, MAMMAAAAAA... 

HJELP! :P

Skrevet

Melaanzana det er  like koselig og våkne til - bæ BÆ LILLE LAM :) sunget akkurat slik stille og rolig på første bæ så stiger røsten til taket på ander bæ og blir der :) de er hærlige barna :)

Skrevet

Ja det får hun. De gangene hun kommer har hun behov for det. Hun legger seg ned og sovner fort. Mye greiere enn å stå opp og følge tilbake, sitte ved sengekanten og ikke få sove igjen selv etterpå.

Det er ikke så ofte hun kommer, det er bare koselig. Hadde det vært hver natt og hun hadde problemer med å sove alene ville jeg kanskje sett annerledes på saken, men at barn kommer inn og søker nærhet når de våkner og kanskje har drømt noe rart elller ikke får sove igjen er helt normalt og bare koselig mener jeg.

Skrevet

Ja, det får de. I natt har jeg sovet med en på ni måneder på den ene siden og en på snart to år på den andre siden og de skal begge ligge tett inntil mamma. Varmt? Ja!

Skrevet

Nei.

No er ingen av dei store nok til å kome seg ut av senga sjølv, da. Største får komme inn etter 6 og yngste må fint ligge i vogga si. Eg får ikkje sove med barn i senga, hadde nok gått bra om eldste sov rolig, men det skjer omtrent ikkje.

Skrevet

Jeg prøver å følge dem tilbake til senga om de kommer nattestid, men problemet er at jeg er så ufattelig trøtt så det er mye lettere å bare løfte på dyna. Men er på tide at de lærer seg å sove videre i sin egen seng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...