Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #1 Skrevet 25. november 2013 Hei. Jeg sluttet på ppiller for rundt 3 mnd siden, og siden den gang har kroppen min vært i ubalanse. Jeg har tatt en test, og det er rundt to mnd siden. Må bare gjøre dette klart, sluttet ikke for å bli gravid, men for å få mensen.. Men den kom aldri. Og det vet jeg er normalt etter ppille slutt. Nå har jeg gått i snart to uker med helt forferdelige symptomer.. Murringer Ømme og såre/spente bryster. Dunkende følelse nedentil. Stikking i nedre del av mage Ikke varm men alltid kald!! Hodeverk Og det som er verst er at jeg er trøtt hele tiden og vil sove absolutt alltid.. Er ikke helt gira på baby men på en annen måte så skuffer alltid en negativ test.. Derfor jeg prøver å drøye det litt :/ huff.. Noen som har no godt å komme ned? 😃😃 Anonymous poster hash: f11bc...ab0
MissyC Skrevet 26. november 2013 #2 Skrevet 26. november 2013 Da jeg sluttet på p-piller (etter å ha brukt dem i nesten 10 år), så tok det ca. 6 mnd før kroppen "stabiliserte seg"... Mensen var uregelmessig, pms var uregelmessig, hormonene var rett og slett i ubalanse (kald/varm/svettetokter på natten +++), og det tok et halv år altså før jeg følte det ble stabilt igjen! Etter 6 mnd fikk jeg igjen mensen hver 28 dag (nøyaktig) -slik det var før jeg begynte på p-piller, men så tok det ikke mer enn 3 mnd før jeg ble gravid da... haha! Jeg fikk mensen igjen 4,5 mnd etter fødsel, og så har mensen denne mnd uteblitt... så er frustrert selv nå på om det er en ny runde med ustabilitet, eller om jeg faktisk er gravid igjen (har maaasse symptomer, men negativ test 2 dager etter IKM)... ikke alltid lett å bli klok på kroppene og hormonene våre altså!!! :S lykke til
<3 2G <3 Skrevet 26. november 2013 #3 Skrevet 26. november 2013 Sikreste er jo å ta test, selv om det er kjipt å få negativ. Ta en test, om den er negativ så hadde jeg villet snakke med legen om at du er så trøtt. Kan være mer enn hormonene som er i ubalanse.
MissyC Skrevet 26. november 2013 #4 Skrevet 26. november 2013 Enig, ta en test! Om den er negativ, så vent en uke til før du tar en ny test (om symptomene fortsetter)! Dersom den fremdeles er negativ, ta en blodprøve hos legen for å sjekke alt (evt. graviditet/ blodtrykk/ mangel på noe -jern, b-12 (sympt: lavt energi)/ stoffskifte, ol. Høres jo ut som du kan være gravid, så skjønner hva du mener med forventning!! For min del kom jeg på at IKM ikke var forrige lørdag, men denne lørdagen, så jeg har tatt test ALT for tidlig! Da vil en uke til vise om jeg er gravid eller ei... Hvis ikke blir det legetime på meg og gitt (men nå er jeg ganske sikker på og håper på graviditet, så jeg kommer til å bli SKIKKELIG skuffet om det ikke er det! :/ Det er umulig å ikke ha forventninger da... :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå