Gå til innhold

til dei som har fått tvillingar

helixxx

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

Kan skrive om min fødsel :) Jentene mine er snart 7mnd nå, tiden flyyyyr ;)

Jentene er enegga så etter uke 30 var jeg på kontroll sykehuset hver uke. I uke 33+0 hadde jeg proteiner i urinen, høyt blodtrykk og en del vann i kroppen, alle tegn på svangerskapsforgiftning. Jeg ble da lagt inn fordi blodtrykket var så høyt. Jentene hadde d veldig fint inni magen, d var min form de var bekymret for. Den neste uka var jeg innlagt, men fikk komme hjem på permisjon. Mye undersøkelser og målinger på sykehuset. De ville gjerne at jentene skulle være inni magen til 34+0, det var neste milepæl. Formen min var egentlig grei, var bare veeeeldig sliten., merket ikke noe ellers,

Det ble bestemt at jeg skulle settes i gang på morgenen 34+0. Kvelden før var jeg til undersøkelse hos en overlege, og hun kjente at jeg var helt moden og så røsket hun litt i meg.

Jeg våkna kl 05 den natta av at vannet gikk! Så gikk d slag i slag med rier. Fikk epidural som funka kjempebra! Hadde ikke vondt under riene, men pressriene kjente jeg. Kl 0940 var tv1 ut og 0950 var tv2 ut :) Gikk kjemperaskt! :)

Jeg mista en del blod under fødselen, så måtte få to poser med blod. Hadde også høyt blodtrykk et par uker etterpå.

En merkelig, men grei fødsel.

Begge jentene måtte få pustehjelp, og de var bare 1690 og 1850g tunge og målte 42 og 44cm. De fikk mat gjennom sonde, og vi var på nyfødtavd i 4 uker frem til de lærte seg å spise selv :)

• 3 uker senere...

Annonse

Ja, i dag er det 2 uker til ks. :) Alt ok på kontrollen i dag, og babyene er aktive hver dag. Gleder oss veldig til å hilse på dem :)

Begynner å tro at de holder seg i magen til 13.januar, det hadde vært bra. Men vi får se :)

Hvordan går det med dere andre som venter? Noen som har født?

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...