Gå til innhold

Press i magen/føles tungt å puste

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det flere enn meg som kjenner at det begynner å presse godt oppover fra livmor. Jeg er 11+4 og har begynt på synlig mage. Jeg kjenner godt at magen trykker på for tiden. Det kan være ubehagelig, særlig om kveldene etter middag. Akkuratt som jeg har spist 2 julemiddager på en måte.. Er dette normalt?? Kommer det til å fortsette slik ut i 2 trimester?? Jeg er førstegangsgravid og alt er derfor nytt, derfor spør jeg!

Endret av Oslostjerne
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler det også slik noen kvelder. Husker ikke at det var slik med førstemann. Det er vel helt naturlig når alt inni magen plutselig blir presset oppover... ;)

Skrevet

Gravidhormonene gjør at fordøyelsen går mye saktere enn vanlig, så det er veldig vanlig å bli oppblåst og få treg mage. Du spiser jo antakelig det samme som før, men nå bruker det lenger tid på å komme seg gjennom - så da hoper det seg jo nødvendigvis litt opp med både luft og andre ting. Kan også være at du merker effekten av at ting blir dyttet og flyttet litt på - men livmor skal ikke være stort større enn en grapefrukt på dette tidspunktet, så dét forklarer neppe alt.

Anonymous poster hash: 78512...586
Skrevet

Takk for svar folkens. Magen er litt snål, vet liksom ikke om jeg har en begynnende gravidmage eller om deg kun er luft. Tror deg er litt begge deler.. Men moren og mormoren min fikk mage tidlig, så tror det kan ha en sammenheng der! Spent på utviklingen frem mot jul!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...