HBL Skrevet 25. november 2013 #1 Skrevet 25. november 2013 Hei Fikk beskjed fra klinikken at de skal bestemme seg for om jeg skal ta en eller to Otrivelle eggløsningssprøyter? Jeg har aldri hørt snakk om at noen må ta to?
Nurse77 Skrevet 25. november 2013 #2 Skrevet 25. november 2013 Jeg har gjort det på ett av mine forsøk.
HBL Skrevet 25. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2013 Ok takk for svar:) Holder på med PGD i utlandet og koordinatoren har rotet med informasjon før så ble så usikker...
HBL Skrevet 25. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2013 Hva var grunnen til at du måtte ta to?
Nurse77 Skrevet 25. november 2013 #5 Skrevet 25. november 2013 Det er jeg faktisk ikke sikker på. Gjorde bare som jeg fikk beskjed om;-)
Ringo79 Skrevet 25. november 2013 #6 Skrevet 25. november 2013 Jeg tok to denne gangen... Det var fordi jeg skulle ha 500mcg og hver sprøyte (epipenn) inneholdt bare 250mcg .
Stjernemagnolia Skrevet 4. desember 2013 #7 Skrevet 4. desember 2013 Noen jenter som er på Porsgrunn sykehus tar to stk Ovitrelle. Enkelte klinikker i USA bruker også to Ovitrelle. Jeg er ved CFC og tar "ett klikk" hver dag fra stimuleringsdag 6 og utover pluss en stk Ovitrelle til eggløsning. For å kunne bruke to Ovitrelle må pasienter følges opp tettere med hensyn på blodprøver og ultralyd enn det er tradisjon for særlig ved offentlig klinikker. Det er høyere risiko for overstimulering når to eggløsningssprøyten gis, særlig for de som har mange follikler. Ofte kan antallet follikler og verdien ved blodprøve gi pasienten en viss pekepinn på om de er i risikosonen for overstimulering.
HBL Skrevet 4. desember 2013 Forfatter #8 Skrevet 4. desember 2013 Takk for svar:) Ble overstimulert ja... Men begynner å bli bedre nå heldigvis...
Ringo79 Skrevet 4. desember 2013 #9 Skrevet 4. desember 2013 Blir det innsett, eller må du vente? Godt at du er i bedring
HBL Skrevet 4. desember 2013 Forfatter #10 Skrevet 4. desember 2013 Ble innsett under tvil... Satt inn ett perfekt friskt gutteembryo:) og ett av dårligere kvalitet. Fikk beskjed om at det var liten sjangse for tvillinger men at interaksjonen mellom eggene kunne hjelpe det beste? Reise hjem fra Istanbul med masse smerter og buken full av væske...ble vurdert innleggelse på sykehus i går men ville helst bli hjemme. Og er heldigvis en del bedre i dag selv om det gjør kjempevondt. Får bare håpet embryoet fester seg...
Ringo79 Skrevet 4. desember 2013 #11 Skrevet 4. desember 2013 Huff stakkars deg!! Men veldig fint at de kunne sette inn egg da. Det var nytt for meg dette med at et annet egg kan hjelpe på den måten...kanskje det er derfor jeg har blitt gravid nå...satte jo inn to . Jeg krysser fingrene for deg!!! Ta godt vare på deg selv, så satser vi på at bedringen fortsetter ❤. Rug i vei!!!
HBL Skrevet 4. desember 2013 Forfatter #12 Skrevet 4. desember 2013 Takk for det:) trenger alt hell og lykke jeg kan få nå
Ringfinger Skrevet 7. desember 2013 #13 Skrevet 7. desember 2013 Det er vell kanskje to ampuller..? For du kan blande to pulver med en væske og får da en sprøyte..?
håpefull *er mamma* Skrevet 10. desember 2013 #14 Skrevet 10. desember 2013 Jeg satte sprøyte med 2 ampuller Pregnyl. Husker ikke hva jeg her gjort tidligere, og vet ikke grunnen til at jeg skulle ta 2 denne gangen ;-)
HBL Skrevet 10. desember 2013 Forfatter #15 Skrevet 10. desember 2013 Fikk beskjed om at de ville ha en høyere dose og ha ut alle eggene... Ble kraftig overstimulert så vet ikke om det var så lurt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå