Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Fikk beskjed fra klinikken at de skal bestemme seg for om jeg skal ta en eller to Otrivelle eggløsningssprøyter? Jeg har aldri hørt snakk om at noen må ta to?

Skrevet

Jeg har gjort det på ett av mine forsøk.

Skrevet

Ok takk for svar:) Holder på med PGD i utlandet og koordinatoren har rotet med informasjon før så ble så usikker...

Skrevet

Det er jeg faktisk ikke sikker på. Gjorde bare som jeg fikk beskjed om;-)

Skrevet

Jeg tok to denne gangen... Det var fordi jeg skulle ha 500mcg og hver sprøyte (epipenn) inneholdt bare 250mcg :).

• 2 uker senere...
Skrevet

Noen jenter som er på Porsgrunn sykehus tar to stk Ovitrelle.

Enkelte klinikker i USA bruker også to Ovitrelle.

Jeg er ved CFC og tar "ett klikk" hver dag fra stimuleringsdag 6 og utover pluss en stk Ovitrelle til eggløsning.

For å kunne bruke to Ovitrelle må pasienter følges opp tettere med hensyn på blodprøver og ultralyd enn det er tradisjon for særlig ved offentlig klinikker. Det er høyere risiko for overstimulering når to eggløsningssprøyten gis, særlig for de som har mange follikler. Ofte kan antallet follikler og verdien ved blodprøve gi pasienten en viss pekepinn på om de er i risikosonen for overstimulering.

Skrevet

Takk for svar:)

Ble overstimulert ja... Men begynner å bli bedre nå heldigvis...

Skrevet

Blir det innsett, eller må du vente? Godt at du er i bedring :)

Skrevet

Ble innsett under tvil... Satt inn ett perfekt friskt gutteembryo:) og ett av dårligere kvalitet. Fikk beskjed om at det var liten sjangse for tvillinger men at interaksjonen mellom eggene kunne hjelpe det beste? Reise hjem fra Istanbul med masse smerter og buken full av væske...ble vurdert innleggelse på sykehus i går men ville helst bli hjemme. Og er heldigvis en del bedre i dag selv om det gjør kjempevondt. Får bare håpet embryoet fester seg...

Skrevet

Huff stakkars deg!! Men veldig fint at de kunne sette inn egg da. Det var nytt for meg dette med at et annet egg kan hjelpe på den måten...kanskje det er derfor jeg har blitt gravid nå...satte jo inn to :). Jeg krysser fingrene for deg!!! Ta godt vare på deg selv, så satser vi på at bedringen fortsetter ❤. Rug i vei!!! :)

Skrevet

Takk for det:) trenger alt hell og lykke jeg kan få nå:)

Skrevet

Det er vell kanskje to ampuller..? For du kan blande to pulver med en væske og får da en sprøyte..?

Skrevet

Jeg satte sprøyte med 2 ampuller Pregnyl. Husker ikke hva jeg her gjort tidligere, og vet ikke grunnen til at jeg skulle ta 2 denne gangen ;-)

Skrevet

Fikk beskjed om at de ville ha en høyere dose og ha ut alle eggene... Ble kraftig overstimulert så vet ikke om det var så lurt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...