Gå til innhold

Dele rom, forskjellig leggetid

Anbefalte innlegg

Noen som gjør dette? Altså har to eller flere barn som deler som, men som ikke legges til samme tid?

Hvordan fungerer det isåfall?

Vi tenker at jentene våre skal dele rom etter hvert. Det er 3 år mellom de. Yngste er nå 10mnd. 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144099753-dele-rom-forskjellig-leggetid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Vi deler rom (eller barna rettere sagt :)) Eldste er 7 og minste 3. De har delt rom siden minste var rundt året. Går greit, men bli myyyye tulling og de sovner aldri. I en periode la vi eldste hos oss og bar ho inn om kvelden når minsten var sovna. Nå er det omvendt. Tungvint, men... vi har bare to soverom i huset.

Journalist Cathrine skrev (På 26.11.2013 den 19.55):

Hei

Vi deler rom (eller barna rettere sagt :)) Eldste er 7 og minste 3. De har delt rom siden minste var rundt året. Går greit, men bli myyyye tulling og de sovner aldri. I en periode la vi eldste hos oss og bar ho inn om kvelden når minsten var sovna. Nå er det omvendt. Tungvint, men... vi har bare to soverom i huset.

Det er dette med MYE tullig jeg er redd for også. Yngste her er, foreløpig, flink til å legge seg, men eldste er en sprett-opp. :-)

Vi gjør det slik og har gjort det i tre år nå. Fungerer glimrende hos oss.

Lillebror kommer i seng ca 45 min før storesøster. Vi leser bok på sengekanten og så bare koser og prater vi litt før jeg sier godnatt. Da er han som regel sovnet før storesøster skal i seng.

På den måten får han en liten kosestund for seg selv på kvelden, og storesøster får en liten alenestund med de voksne etter at han er i seng.

Det har bare blitt krøll de gangene de av en eller annen grunn blir lagt samtidig - f eks om vi har vært på besøk til noen og kommer seint hjem. Da kan de gire hverandre opp og ha vanskelig for å falde til ro, men så lenge lillebror blir lagt først og rekker å sovne før storesøster legger seg er det ingen problemer.

Giss skrev (På 27.11.2013 den 13.42):

Vi gjør det slik og har gjort det i tre år nå. Fungerer glimrende hos oss.

Lillebror kommer i seng ca 45 min før storesøster. Vi leser bok på sengekanten og så bare koser og prater vi litt før jeg sier godnatt. Da er han som regel sovnet før storesøster skal i seng.

På den måten får han en liten kosestund for seg selv på kvelden, og storesøster får en liten alenestund med de voksne etter at han er i seng.

Det har bare blitt krøll de gangene de av en eller annen grunn blir lagt samtidig - f eks om vi har vært på besøk til noen og kommer seint hjem. Da kan de gire hverandre opp og ha vanskelig for å falde til ro, men så lenge lillebror blir lagt først og rekker å sovne før storesøster legger seg er det ingen problemer.

Ja, det skal jo i teorien gå bra. Man må vel bare prøve. Vi har anledning til at de kan få hvert sitt rom, men da må enten et av barna i annen etasje eller vi foreldre. Dessuten er det greit å ha et "lekerom". 

Greit å se at å dele rom fugerer hos andre. Jeg delte også rom da jeg var liten. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...