Gå til innhold

Noen som har bygd hytte i det siste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å bygge hytte på ca 80 kvadrat, med hems. Noen som har bygget på den størrelsen? Hva kom det på? Inkludert grunnarbeider...

Anonymous poster hash: 457eb...395

Skrevet

Vi har bygget nøkkelferdig på ca 50 m2, og med tomt kom hele pakka på ca 2,2 mill.

Anonymous poster hash: 1d574...fc7
Skrevet

Utbygg på den str, kommer på 1,9 inkl tomt

Anonymous poster hash: bddbf...174

Skrevet

Utbygg på den str, kommer på 1,9 inkl tomt

Anonymous poster hash: bddbf...174

Er det kataloghytte? I så fall, hvilken?

Skrevet

http://familiehytta.no/hXGXCmMRrQYk.16.idium

Familiehytta kan levere nøkkelferdig hytte til 1249000. Da er alt inkludert, kjøkkeninnredning, flislagt bad, varmekabler, hvitevarer, panelovner osv :) Det som kommer i tillegg er grunnarbeid, evt tilkobling av strøm, vann og kloakk. Hvis dere vil gjøre mye selv og ikke ha innlagt vann og strøm blir det selvsagt en del rimeligere.

Anonymous poster hash: 9b66b...cb1

Skrevet

Familiehytta kan levere nøkkelferdig hytte til 1249000. Da er alt inkludert, kjøkkeninnredning, flislagt bad, varmekabler, hvitevarer, panelovner osv :) Det som kommer i tillegg er grunnarbeid, evt tilkobling av strøm, vann og kloakk. Hvis dere vil gjøre mye selv og ikke ha innlagt vann og strøm blir det selvsagt en del rimeligere.

Beklager, leste at dere ønsket en hytte på 50m2, men ser jo nå at det stod 80m2. Familiehytta har hytter på den str til under 1.4mill. Vi holder på og skal kjøpe hyttetomt nå selv så forhåpentligvis blir det hyttebygging neste år:) Det vi har funnet ut er at familiehytta er myye hytte for pengene:)

Skrevet

Kostet 1, 7 å bygge 80m2, så kom tomt i tillegg. Ikke kataloghytte.

Skrevet

Familiehytta kan levere nøkkelferdig hytte til 1249000. Da er alt inkludert, kjøkkeninnredning, flislagt bad, varmekabler, hvitevarer, panelovner osv :) Det som kommer i tillegg er grunnarbeid, evt tilkobling av strøm, vann og kloakk. Hvis dere vil gjøre mye selv og ikke ha innlagt vann og strøm blir det selvsagt en del rimeligere. Anonymous poster hash: 9b66b...cb1

Beklager, leste at dere ønsket en hytte på 50m2, men ser jo nå at det stod 80m2. Familiehytta har hytter på den str til under 1.4mill. Vi holder på og skal kjøpe hyttetomt nå selv så forhåpentligvis blir det hyttebygging neste år:) Det vi har funnet ut er at familiehytta er myye hytte for pengene:) Anonymous poster hash: 9b66b...cb1

Kanskje mye hytte for pengene, men ikke kjent for å utføre veldig fint håndverk. Dårlig på detaljer og finish:-(

Hadde tatt en tur på norsk hyttesenter- Hellerudsletta. Der har du samlet mange leverandører på et kompakt område og du får se utstillingshytter fra hver enkelt leverandør. Mye bedre å se hyttene i virkeligheten enn i en katalog.

Personlig er min favoritt Ålhytta. Satser på jeg en gang i fremtiden får ei slik hytte:-)

Anonymous poster hash: 39a3d...d27

Skrevet

Familiehytta kan levere nøkkelferdig hytte til 1249000. Da er alt inkludert, kjøkkeninnredning, flislagt bad, varmekabler, hvitevarer, panelovner osv :) Det som kommer i tillegg er grunnarbeid, evt tilkobling av strøm, vann og kloakk. Hvis dere vil gjøre mye selv og ikke ha innlagt vann og strøm blir det selvsagt en del rimeligere. Anonymous poster hash: 9b66b...cb1

Beklager, leste at dere ønsket en hytte på 50m2, men ser jo nå at det stod 80m2. Familiehytta har hytter på den str til under 1.4mill. Vi holder på og skal kjøpe hyttetomt nå selv så forhåpentligvis blir det hyttebygging neste år:) Det vi har funnet ut er at familiehytta er myye hytte for pengene:) Anonymous poster hash: 9b66b...cb1

Kanskje mye hytte for pengene, men ikke kjent for å utføre veldig fint håndverk. Dårlig på detaljer og finish:-(

Hadde tatt en tur på norsk hyttesenter- Hellerudsletta. Der har du samlet mange leverandører på et kompakt område og du får se utstillingshytter fra hver enkelt leverandør. Mye bedre å se hyttene i virkeligheten enn i en katalog.

Personlig er min favoritt Ålhytta. Satser på jeg en gang i fremtiden får ei slik hytte:-)

De er også kjent for å levere de største regningene på ekstra ting. Sjekk antall el-punkter, hva det koster å vende en dør etc. de er ikke akkurat fleksible :/ 

Anonymous poster hash: f3f92...adc

Skrevet

http://familiehytta.no/hXGXCmMRrQYk.16.idiumFamiliehytta kan levere nøkkelferdig hytte til 1249000. Da er alt inkludert, kjøkkeninnredning, flislagt bad, varmekabler, hvitevarer, panelovner osv :) Det som kommer i tillegg er grunnarbeid, evt tilkobling av strøm, vann og kloakk. Hvis dere vil gjøre mye selv og ikke ha innlagt vann og strøm blir det selvsagt en del rimeligere. Anonymous poster hash: 9b66b...cb1

Kanskje mye hytte for pengene, men ikke kjent for å utføre veldig fint håndverk. Dårlig på detaljer og finish:-(Hadde tatt en tur på norsk hyttesenter- Hellerudsletta. Der har du samlet mange leverandører på et kompakt område og du får se utstillingshytter fra hver enkelt leverandør. Mye bedre å se hyttene i virkeligheten enn i en katalog.Personlig er min favoritt Ålhytta. Satser på jeg en gang i fremtiden får ei slik hytte:-)Anonymous poster hash: 39a3d...d27

De er også kjent for å levere de største regningene på ekstra ting. Sjekk antall el-punkter, hva det koster å vende en dør etc. de er ikke akkurat fleksible :/  Anonymous poster hash: f3f92...adc

Mine svigerforeldre har akkurat bygd Ålhytte og hele prosessen har gått helt perfekt, ingen problemer overhodet. Tegningene ble vel endret fire ganger før endelig løsning og det førte ikke til tillegg i prisen. Ingen tillegg bortsett fra det de selv la til i tillegg som dyrere løsning enn det som sto i kontrakten.

Mine svigerforeldre er i alle fall kjempe fornøyd med hele prosessen med dem.

Skrevet

http://familiehytta.no/hXGXCmMRrQYk.16.idiumFamiliehytta kan levere nøkkelferdig hytte til 1249000. Da er alt inkludert, kjøkkeninnredning, flislagt bad, varmekabler, hvitevarer, panelovner osv :) Det som kommer i tillegg er grunnarbeid, evt tilkobling av strøm, vann og kloakk. Hvis dere vil gjøre mye selv og ikke ha innlagt vann og strøm blir det selvsagt en del rimeligere. Anonymous poster hash: 9b66b...cb1

Kanskje mye hytte for pengene, men ikke kjent for å utføre veldig fint håndverk. Dårlig på detaljer og finish:-(Hadde tatt en tur på norsk hyttesenter- Hellerudsletta. Der har du samlet mange leverandører på et kompakt område og du får se utstillingshytter fra hver enkelt leverandør. Mye bedre å se hyttene i virkeligheten enn i en katalog.Personlig er min favoritt Ålhytta. Satser på jeg en gang i fremtiden får ei slik hytte:-)Anonymous poster hash: 39a3d...d27
De er også kjent for å levere de største regningene på ekstra ting. Sjekk antall el-punkter, hva det koster å vende en dør etc. de er ikke akkurat fleksible :/  Anonymous poster hash: f3f92...adc

Mine svigerforeldre har akkurat bygd Ålhytte og hele prosessen har gått helt perfekt, ingen problemer overhodet. Tegningene ble vel endret fire ganger før endelig løsning og det førte ikke til tillegg i prisen. Ingen tillegg bortsett fra det de selv la til i tillegg som dyrere løsning enn det som sto i kontrakten.

Mine svigerforeldre er i alle fall kjempe fornøyd med hele prosessen med dem.

Poenget er jo da at de har lagt til løsninger som ikke står i kontrakten og betalt ekstra for det. Om de da hadde sammenlignet totalprisen med andre leverandører hadde de etter all sannsynlighet fått det billigere enn de har gjort. Men det viktigste er jo at de blir fornøyde, ikke alltid å få billigst pris :)

Anonymous poster hash: f3f92...adc

Skrevet

Mine svigerforeldre har akkurat bygd Ålhytte og hele prosessen har gått helt perfekt, ingen problemer overhodet. Tegningene ble vel endret fire ganger før endelig løsning og det førte ikke til tillegg i prisen. Ingen tillegg bortsett fra det de selv la til i tillegg som dyrere løsning enn det som sto i kontrakten.Mine svigerforeldre er i alle fall kjempe fornøyd med hele prosessen med dem.Anonymous poster hash: 39a3d...d27

Poenget er jo da at de har lagt til løsninger som ikke står i kontrakten og betalt ekstra for det. Om de da hadde sammenlignet totalprisen med andre leverandører hadde de etter all sannsynlighet fått det billigere enn de har gjort. Men det viktigste er jo at de blir fornøyde, ikke alltid å få billigst pris :)Anonymous poster hash: f3f92...adc

Ja, de har lagt til interiør som plassbygd sofa, spisestue, lampe over spisestue, hvitevarer og litt annet interiør. De færreste som har med interiør i kontrakten. Dette er ting man vanligvis kjøper i tillegg da hytta er ferdig.

Mine svigerforeldre valgte å kjøpe interiør spesialtilpasset hytta som de kan levere som ga en veldig fin helhet og maks utnyttelse av plassen.

Skrevet

Vi har bygget nøkkelferdig på ca 50 m2, og med tomt kom hele pakka på ca 2,2 mill.

Hytta kommer forøvrig fra Smarte Hytter og det anbefales ABSOLUTT IKKE.

Skrevet

Hvorfor ikke?

Skrevet

Kostet 1, 7 å bygge 80m2, så kom tomt i tillegg. Ikke kataloghytte.

Er dette med grunnarbeider?

Skrevet

Hvorfor ikke?

Bl.a. fordi leverte materialer ikke tilsvarer hva som var lovt i prospekt. Furugulv i meget høy kvalitet viser seg å være et gulv som knapt nok kan kalles 2. sortering, panelvegger som har ganske strenge kvalitetskrav i FDV-en viser seg å ha både svartkvister, kvistutslag osv. 

Vi fikk også tillatelse til å tegne vår egen el-tegning, men den ble ikke fulgt. Stikkontakter er nokså vilkårlig plassert, og i alle fall ikke der vi tegnet dem inn. 

Evt. tilvalg er DYRE!!! 

Skal vi bygge hytte igjen ved en senere anledning, så blir det i alle fall IKKE Smarte Hytter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...