Gå til innhold

Må jeg velge å ikke få flere barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lang historie, men min samboer og jeg har 15 års forskjell og hvert vårt barn fra tidligere forhold. Han har ikke lyst på flere barn fordi han føler han mister friheten vi har nå med fri hver 2 helg osv. (noe jeg synes er et tamt argument) Jeg er derimot ikke så sikker som han på at det definitivt ikke blir flere. Han er ikke noe interessert i å diskutere mulighetene rundt det å sier bare at det er uaktuelt. 

Må jeg virkelig velge å ikke få flere barn om jeg skal være sammen med mannen jeg elsker? Er det riktig at han skal få sin "vilje" gjennom uten av vi har diskutert dette på en skikkelig måte?

Jeg er redd for at jeg skal angre på dette om 5 år.....

Anonymous poster hash: 92c27...599
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den som ikke ønsker barn sitter med "makten". Du kan ikke tvinge ham til å diskutere dette eller tvinge ham til å bli enig med deg. Han ønsker ikke flere barn.

Da må du fine ut hva du ønsker: Ham eller flere barn? Det er dine valg.

Anonymous poster hash: ca6ad...214
Skrevet

Hei! Var litt i samme situasjon, han hadde barn fra før og jeg ingen. Syns det var urettferdig at han skulle nekte meg noe så viktig som å få barn. Det ente med at det ble slutt, for det er en såpass stor sak som ikke går over med tiden. Du må nesten få snakket ut med han, for så å avgjøre om han er viktigere enn få flere. Kjenne på hva du vil. Om det ikke blir med han, så var det heller ikke meningen, men vondt gjør det. Snakk mer og forklar hvordan du tenker det. Kan hende han ombestemmer seg etterhvert også, bare ikke vet enda.

Anonymous poster hash: a3776...175
Skrevet

Jeg ga samboeren min beskjed om at hvis han var helt sikker på at han aldri ville ha barn (da hadde ingen av oss noen), så måtte han si fra med en gang (etter at han hadde sagt at han ikke var sikker), for det var helt uaktuelt for meg å ikke få barn. Heldigvis fikk han tenkt seg om og endret det til at han ikke ville ha dem "helt enda" og da tok det ikke mer enn 1-2 år før jeg ble gravid, planlagt. For meg hadde det vært helt uaktuelt å ikke få barn i det hele tatt, så for meg var barn viktigere, hadde jeg tatt valget om å aldri få barn, så hadde jeg angret hele livet.

Anonymous poster hash: b18df...949
Skrevet

Ja, det høres sånn ut. Alternativet er jo å lure han.... Og det tror jeg ikke noen ville gjort.

Anonymous poster hash: 40634...f1e
Skrevet

Ja, det høres sånn ut. Alternativet er jo å lure han.... Og det tror jeg ikke noen ville gjort.

Anonymous poster hash: 40634...f1e

Nei, det kan jeg ikke gjøre uansett hva jeg selv vil.....  Jeg vil bare at han skal være med på en diskusjon rundt dette. Ikke at han nødvendigvis skal ombestemme seg, men at han ihvertfall kan komme med noen argumenter som gir litt mer mening enn å bare si "uaktuelt".... :(

Anonymous poster hash: 92c27...599

Skrevet

Du må rett og slett si til ham at om han ikke vil ha flere barn, så tror du ikke at dere kan være sammen. Fordi du muligens ønsker deg flere barn. Hva om dere blir sammen og ikke får barn. Og så blir det slutt om ti år. Da finner han seg ei dame ti år yngre enn deg og får raskt en baby til. Mens du er godt over 40 år og ufruktbar. Hvordan hadde du følt deg da?

Anonymous poster hash: 7d23e...d5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...