Gå til innhold

Er 14+2 et jeg i uke 15 el 14

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du er jo bare 14 fullgåtte uker... Jeg er 20+6 i dag, når folk spørr sier jeg 20 uker. Og leser om uke 20 ;)

Men veit det har vært mye spm om det der med uker, hehe... Er jo forvirrende sånn sett.

Anonymous poster hash: 9281c...7e2

Du er da 14 fullgåtte uker og har begynt på din 15. Så du kan si "jeg er i uke 15". Når du leser om de forskjellige ukene så går de etter fullgåtte uker, hvertfall i den boken jeg fikk av legen. Du skal dermed ikke lese om uke 15 før 15+0 osv.

Sånn jeg har forstått det :-)

Hvis du ikke skal lese om uke x før du er x+0, hvorfor er "alle" svangerskapssider linket til uke x før du er x+0?

Jeg er 26+4, og får opp info om uke 27..

Anonymous poster hash: c1833...ef5

Det kommer vel kanskje litt ann på hvilke sider du leser på. Jeg fikk svangerskapsboken 2013/2014 av legen min og når jeg er feks 30+0 så skal jeg lese på den siden det står 30 fullgåtte uker på. Da står det at den teksten gjelder fra 30+0-30+6. Men kanskje det er annerledes andre steder, leser kun i den :)

Det er vel nesten bare bebyverden (samme som svangerskapsboken hos legen) som sier vi skal lese på faktisk uke.  De fleste andre skal leses en uke senere.  Jeg er 13+2 og skal da lese uke 14.  Da samsvarer også plager/fosterets utvikling med det som står på babyverden.

Annonse

15+0 er du akkurat femten fullgåtte uker, men 15+1 er du inni din 16.uke! :) Alle uker starter jo med dag èn, slik som kalenderukene også starter med dag en i uke en og sju dager er en fullgått uke :P Mens dag åtte er inni uke to, så dag14 to fullgåtte uker, osv osv... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...