Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #1 Skrevet 25. november 2013 Å, det er så sinnsykt mye krangling hos oss. De er 5 og 2 og hele ettermiddagen består av terging, stygge kallenavn og klyp/dytt/spark. Virker som eldste har mye agg i hele kroppen. Har prøvd å snakke om det er noe som gjør sint etc, men klarer ikke finne ut av noe. Men yngste er også utspekulert. Noen tips for å håndtere dette bedre? Jeg blir så gaaaaal. Anonymous poster hash: c1b7c...137
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #2 Skrevet 25. november 2013 Vi har nå laget en "tenkestol" i gangen vi. Det fungerer overraskende bra. Faktisk så sluttet de to eldste å pirke borti hverandre straks vi introduserte stolen, så vi har faktisk bare mattet bruke den en gang. Regelen er at dersom ikke en advarsel overholdes må den som starter eller fortsette med kranglingen sette seg på stolen. Treåringen i tre minutter og femåringen i fem minutter. Stolen er mye mer avskrekkende enn vi hadde trodd :-) Anonymous poster hash: 24cb1...c52
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #3 Skrevet 25. november 2013 Synes det er litt vanskelig med timeout. Finnes det måter å møte barna på uten timeout? HI Anonymous poster hash: c1b7c...137
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #4 Skrevet 25. november 2013 Altså, jeg kan virkelig ikke tenke meg at barn tar skade av time-out så lenge de har en trygg og normal hverdag ellers. Det må da være grenser for hvor mye bomull man skal pakke inn barna i. Time-out er en ekstremt mild konsekvens. Jeg mener kjefting (som du kanskje velger i stedet) er 100 ganger verre. Jevn kjefting og og masing blir barna immune mot rimelig raskt. Et annet råd er å legge bort ALT av sosiale media, ipad, telefon etc. når barna er rundt dere. Barn krangler ofte fordi det er den eneste måten de får oppmerksomhet fra foreldrene på. BRUK tid med de! Anonymous poster hash: 24cb1...c52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå