Kathrine. Skrevet 25. november 2013 #1 Skrevet 25. november 2013 Hei. Er litt inspirert av dere som ikkje pynter til jul, men pynter til advent no i desember. Og i den anledning lurer eg på kva som er adventspynt/kva som er lov. F.eks. er engler ok? Iallefall, i år skal eg pynte til advent. Så da må eg vite kva eg trenger. Det eg tenker sjølv er jo sjølvsagt adventsstaken (dei 4 lysa), krans eller girlander på/rundt ytterdøra og store stjerner i vindua. Og så kvit, sølv og lilla pynt. Men vil gjerne ha tips/innspill fra dere.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #2 Skrevet 25. november 2013 Jeg er ikke så glad i den røde julen hjemme hos meg, så her går pynten i hvitt/sølv/gull/lilla. Pynter til 1. søndag i advent med adventsstake med stearinlys +adventsstaker og stjerne i vinduene. Gjerne noen svibler og azalea, engler og lykter med stjerner på. Men synes folk kan pynte akkurat slik de føler for! Anonymous poster hash: a51d7...75b
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #3 Skrevet 25. november 2013 Adventspynt er stjerne i vinduet, lilla duker og lys, adventskalenere og adventsstake. Engler, nisser, dompapper, griser osv er julepynt hos oss og tas ikke frem før lille julaften. Anonymous poster hash: 8b413...2c1
Anne Victoria Skrevet 25. november 2013 #4 Skrevet 25. november 2013 Min hvite julestjerne som står i vinduskarmen. En slags lampe, bare med stjerne i stedet for skjerm
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #5 Skrevet 25. november 2013 Her er det full pakke med nisser, røde lys, syvarmer og stjerne i vinduet Anonymous poster hash: bfe13...9f9
Gjest Hercule Poirot Skrevet 25. november 2013 #6 Skrevet 25. november 2013 Belysning i vinduene. Belysning på terrassen. Adventslys.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #7 Skrevet 25. november 2013 1. søndag i advent - adventstjerne og staker frem. lilla lys i lysestaker og adventslys. Lilla duker på bordet. Lys ute på treet. 13. desember - julegardiner i vinduet på kjøkken (kan være de kommer opp 1. desember for kjøkkengardinene er skitne - de er rett over vasken). Har to mellomstore engler som jeg kjøpte for mange år siden som har sin faste plass i hvert sitt vindu. juledekorasjonen - hjemmelaga - kommer opp i trappa og dekorasjonen på døren kommer på 20 - 22 desember - lilla byttes ut med rødt og gull. Anonymous poster hash: 8bfc5...c58
Edelweis Skrevet 25. november 2013 #8 Skrevet 25. november 2013 adventsstaken med lilla lys, lilla duker og lilla kubbelys på lysfatet. adventsstjerne i vinduet og lysbroer i vinduene. adventskalenderen til barna (en svær nisse med lommer på kjolen) resten kommer frem lille julaften og da skifter jeg fra lilla til røde duker og lys! =)
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 25. november 2013 #9 Skrevet 25. november 2013 Advent er lilla, men engler er nok hjertelig velkommne. Julestjerne/julestjerner, masse lilla stearinlys, lilla duker for de som bruker duker, adventstaker både sjuarmet og de fire til hver søndag i advent. Pynt med det du vil tenker jeg, men det som adventstiden signaliserer er venten på julen og solens tilbakevending/snuing. Masse koselig lys og lilla tema.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå