Gå til innhold

Kva er adventspynt for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er litt inspirert av dere som ikkje pynter til jul, men pynter til advent no i desember.

Og i den anledning lurer eg på kva som er adventspynt/kva som er lov.

F.eks. er engler ok?

Iallefall, i år skal eg pynte til advent.

Så da må eg vite kva eg trenger. :)

Det eg tenker sjølv er jo sjølvsagt adventsstaken (dei 4 lysa), krans eller girlander på/rundt ytterdøra og store stjerner i vindua.

Og så kvit, sølv og lilla pynt.

Men vil gjerne ha tips/innspill fra dere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke så glad i den røde julen hjemme hos meg, så her går pynten i hvitt/sølv/gull/lilla.

Pynter til 1. søndag i advent med adventsstake med stearinlys +adventsstaker og stjerne i vinduene. Gjerne noen svibler og azalea, engler og lykter med stjerner på.

Men synes folk kan pynte akkurat slik de føler for! :)

Anonymous poster hash: a51d7...75b
Skrevet

Adventspynt er stjerne i vinduet, lilla duker og lys, adventskalenere og adventsstake. Engler, nisser, dompapper, griser osv er julepynt hos oss og tas ikke frem før lille julaften.

Anonymous poster hash: 8b413...2c1
Skrevet

Min hvite julestjerne som står i vinduskarmen. En slags lampe, bare med stjerne i stedet for skjerm :)

Skrevet

Her er det full pakke med nisser, røde lys, syvarmer og stjerne i vinduet

Anonymous poster hash: bfe13...9f9

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Belysning i vinduene. Belysning på terrassen. Adventslys.

Skrevet

1. søndag i advent - adventstjerne og staker frem. lilla lys i lysestaker og adventslys. Lilla duker på bordet. Lys ute på treet.

13. desember - julegardiner i vinduet på kjøkken (kan være de kommer opp 1. desember for kjøkkengardinene er skitne - de er rett over vasken). Har to mellomstore engler som jeg kjøpte for mange år siden som har sin faste plass i hvert sitt vindu.

juledekorasjonen - hjemmelaga - kommer opp i trappa og dekorasjonen på døren kommer på

20 - 22 desember - lilla byttes ut med rødt og gull.

Anonymous poster hash: 8bfc5...c58
Skrevet

adventsstaken med lilla lys, lilla duker og lilla kubbelys på lysfatet.

adventsstjerne i vinduet og lysbroer i vinduene. adventskalenderen til barna (en svær nisse med lommer på kjolen)

resten kommer frem lille julaften og da skifter jeg fra lilla til røde duker og lys! =)

Skrevet

Advent er lilla, men engler er nok hjertelig velkommne. :)

Julestjerne/julestjerner, masse lilla stearinlys, lilla duker for de som bruker duker, adventstaker både sjuarmet og de fire til hver søndag i advent.

Pynt med det du vil tenker jeg, men det som adventstiden signaliserer er venten på julen og solens tilbakevending/snuing.

Masse koselig lys og lilla tema.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...