Gå til innhold

Hjemmesykepleien: Hvor går grensen for hva man kan ta i mot av "gaver"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ganske mange som gir en twist-bit, et eple osv. Noen gir en sjokoladeplate, også er det noen som kommer med en hel konfekt-ask. Har også opplevd å få strikka sokker, og til og med var det ei som ville gi meg ringen sin... Det siste takka jeg selvfølgelig nei til ; ) Hvordan "regler" har dere på dette der du jobber? 

Anonymous poster hash: 84a81...d62
Skrevet

Les helsepersonelloven. Du har ikke lov å ta imot noe for egen vinning, og gaver for maks 200 kr.

Anonymous poster hash: 8d1fe...1d6

Skrevet

Har ikke lov til å ta imot noe.. Tar heller ikke imot twist.. (Dette er ikke bare pga at det er en gave, men man vet aldri hva dem har gjort med dem, ller hvor gammelt det er.. :P )

Det eneste vi har lov til å ta imot er blomster og konfekt til alle ansatte, men dette er vel kanskje i gråsonen det..

Anonymous poster hash: 0bff3...b5d
Skrevet

Vi tar i mot blomster og sjokolade, penger er opp til et visst beløp(200kr?). Og vi tar i mot twist og den slags, men vi takker bare pent og kaster det :P De viser at de sitter pris på hjelpen og vi vil ikke fornærme dem ved å ikke ta i mot, men å spise det er ikke alltid så lurt ;)

Skrevet

Ein kan vel ta imot gåver av "ubetydelig verdi" såvidt eg hugsar. Spør på arbeidsplassen din.

Skrevet

Man kan ta imot gaver til verdi av max 200 kr :)

Anonymous poster hash: 55a6f...e41

Skrevet

Spiste all twisten jeg fikk, jeg. Med mindre det var en hel pose, for da er det jo til alle de ansatte. Har også lidd meg gjennom kaffe fra steinalderen og kjeks som gikk ut på dato noen år i forveien. Gikk helt fint, det ;)

Jeg har tatt i mot en femtilapp i et julekort, en hjemmelaget nålepute, ymse sjokolade, samt en glassfigur.

Har fått tilbud om å bli sponset med flybilletter, og dama ble sur når jeg takket pent nei..

Skrevet

Vi tar i mot blomster og sjokolade, penger er opp til et visst beløp(200kr?). Og vi tar i mot twist og den slags, men vi takker bare pent og kaster det :P De viser at de sitter pris på hjelpen og vi vil ikke fornærme dem ved å ikke ta i mot, men å spise det er ikke alltid så lurt ;)

I Bergen Kommune har du ikke lov til å ta i mot noe som helst! Under tvil kan du ta i mot en pose twist el som skal inn på kontoret og deles med alle. Det skal også giver opplyses om. Det er kjempestrenge regler, oppdatert i sommer, tror jeg!

Anonymous poster hash: 2e638...a05

Skrevet

Hos oss fikk vi en svær kake av en pasient en gang, ellers får vi gjerne sjokolade, twist, konfekt, is osv. Vi har også hatt de som gir bort egenmalte bilder.

Skrevet

Takk for svar!: ) Høres ut som om det er litt forskjell fra plass til plass. Litt vanskelig noen ganger synes jeg. Redd for å være frekk/såre ved å ikke ta imot, men samtidig så blir det litt i gråsonen noen ganger, om det er for mye å ta i mot...

HI

Anonymous poster hash: 01138...231
Skrevet

Har hørt om skrekkhistorier så hadde ikke turd å ta imot noe..

(var en her som fortalte om en som hadde smakt en kake eller noe som var laget oppi samme potta pasienten tisset i.. )

Anonymous poster hash: 28afa...ac5
Skrevet

Hvorfor kaster dere innpakket, forseglet godteri? Det står jo dato på posen.

Anonymous poster hash: 8d1fe...1d6

Skrevet

Har hørt om skrekkhistorier så hadde ikke turd å ta imot noe..

(var en her som fortalte om en som hadde smakt en kake eller noe som var laget oppi samme potta pasienten tisset i.. )

Anonymous poster hash: 28afa...ac5

hahahha ja den historien husker jeg også! tror det var vafler hahahah

Anonymous poster hash: 9cd5a...fe0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...