Gå til innhold

Blodtrykk 80/52.. Ble sykmeldt..hæ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos legen på fredag, har vært så sliten i det siste, føler aldri jeg får nok søvn, selv når jeg får sove 12 timer. Jeg tenkte kanskje bare jeg var utslitt pga mye som har skjedd i det siste, utroskap, skilsmisse, dødsfall av en jeg hadde veldig kjær på veldig kort tid.. (alt skjedde på tre mnd). Men tenkte det var lusrt med en sjekk. Startet med å måle bt, 80/52..legen målte flere ganger, og jeg var inne i hele tre kvarter..ene gangen han målte var det nede i 79/49, prøvde med forskjellige målere, og etter forskjellige aktiviteter (hvilte på en benk, hoppa, gikk litt rundt osv).

Legen sykmeldte meg med en gang, fikk ny time på torsdag for å ta en hel del blodprøver (måtte faste først!?).. Jeg gikk ut av legekontoret som et spm tegn, og vet ikke helt hva som skjedde :P Er det vanlig å bli sykmeldt pga lavt bt? Og er det egentlig så veldig lavt? Hvorfor må jeg ta blodprøver? Har fått lett blåmerker i det siste..kan jernmangel føre til lavt bt?

Ja, jeg skal spørre legen også, men det er leeenge til torsdag, og jeg er nysgjerrig :P Noen som vil gjette litt?

Anonymous poster hash: 9b4e6...61d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var et ganske lavt blodtrykk. Et gjennomsnittlig blodtrykk for en frisk voksen i 20-30-40-årene er 120/80. Jeg hadde selv 90/60 i mange år da, og det var helt normalt for meg. Så det er jo mange variasjoner. Men tok du ingen blodprøver når du var hos fastlegen altså? Ikke engang prøver for å sjekke jerninnhold? Eneste blodprøven man må være fastende til er fastende blodsukker...

Anonymous poster hash: 5a432...083
Skrevet

Tidligere har det visst vært på rundt 100/70, er 24 år..Nei, ingen blodprøver ble tatt. Aner ikke hvorfor jeg måtte vente, men han krysset ut en hel del på det arket om hvilke blodrøver som skal tas, og jeg fikk beskjed om å ikke spise eller drikke noe etter midnatt dagen før. HI

Skrevet

Flere? Kan jernmangel føre til lavt bt? Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...