MamaLadyBug Skrevet 25. november 2013 #26 Skrevet 25. november 2013 Hva med å å strikke/hekle inn " I AM LOVED" istedet for? DET ville jeg blitt glad for Hvis man først skal endre det, så synes jeg det hadde vært hyggeligere og mer personlig hvis det var skrevet på norsk. det er jeg forsåvidt enig i men det er noe i det at enkelte ting sies best på engelsk Jeg synes " i am loved" sier uendelig mye mer enn "jeg er elsket". men det er jo min mening. Dessuten så var det jo ment som et alternativ til "jesus loves me" - med "I am loved" så betyr det jo at man er elsket, det være seg av Gud, Jesus, Allah, foreldrene, besteforeldrene ++++ man binder ikke teppet fast til én religion og derfor blir det heller ikke slik at en religion blir prakket på en. Men det finnes vakre ord på norsk som også kan brukes i stedet for å være internasjonal og politisk korrekt
Bustetroll Skrevet 25. november 2013 #27 Skrevet 25. november 2013 Måtte endre på svaret mitt her. Så ikke teksten først. For hadde jeg fått et slikt teppe uten tekst, hadde jeg blitt megaglad..Men med den teksten? Hadde noen jeg kjenner gitt det til meg hadde jeg nesten blitt litt irritert, da de fleste jeg kjenner vet at jeg er langt ifra kristen
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #28 Skrevet 25. november 2013 Jeg hadde ikke likt det med den teksten. Er ikke kristen og barna ikke døpt. Hadde det vært fra en gammel oldemor ville jeg allikevel takket pent og brukt det. Tror ikke noen ville gitt oss sånt uansett. Anonymous poster hash: 9a9ab...d3c
Frøken Ubesluttsom Skrevet 25. november 2013 #29 Skrevet 25. november 2013 Jeg ville blitt mektig irritert. Jeg er ikke kristen, vi praktiserer null kristendom eller annen religion her hjemme, og "Jesus loves me", føles på grensen til fornærming og krenking. Anonymous poster hash: 03e16...535 Barna dine er ikke døpt i kjerka heller da formoder jeg? Nei, det er de ikke. Vi har hatt velkommen-til-verden selskap hos oss, og om barna senere ønsker kristen dåp eller vil bli muslim for den del, kan de velge å gjøre det. Anonymous poster hash: 03e16...535 Oki. Jeg bare lurte. For jeg har møtt så mange som sier akkurat det samme som deg, men likevel døper barna. Det blir feil og veldig dobbeltmoral syns jeg...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #30 Skrevet 25. november 2013 Jeg ville blitt mektig irritert. Jeg er ikke kristen, vi praktiserer null kristendom eller annen religion her hjemme, og "Jesus loves me", føles på grensen til fornærming og krenking. Anonymous poster hash: 03e16...535 Barna dine er ikke døpt i kjerka heller da formoder jeg? Nei, det er de ikke. Vi har hatt velkommen-til-verden selskap hos oss, og om barna senere ønsker kristen dåp eller vil bli muslim for den del, kan de velge å gjøre det. Anonymous poster hash: 03e16...535 Oki. Jeg bare lurte. For jeg har møtt så mange som sier akkurat det samme som deg, men likevel døper barna. Det blir feil og veldig dobbeltmoral syns jeg... Jeg vet! Jeg kjenner et par som har gjort det sånn, det er som om de ikke vet at dåp i kirken faktisk er kristent. Et av de parene jeg kjenner, har hatt dåp kun fordi det er tradisjon i familien, men de er heeeelt i mot alt som har med religion å gjøre. De vil prøve å få fritak fra KRL (om det er det de har på skolen nå da) når barnet begynner på skolen... Nevner barnet religion på noe vis, er foreldrene raske med å fortelle barnet at slikt bare er tull. Det er dobbeltmoral, det! Jeg er heldigvis ikke av den dobbeltmoralske typen Anonymous poster hash: 03e16...535
rytme Skrevet 25. november 2013 #31 Skrevet 25. november 2013 Hvis det var fra perifer bekjent så hadde jeg sikkert takket for gaven og gitt den til fretex. Hvis det var fra nær familie/venner så hadde jeg gitt beskjed om at vi ikke er kristne og at jeg synes det er litt unødvendig å prakke sin religion på andre... Og foreslått at hun kunne ta med teppet for å ha det som premie på den lokale basaren.... Eller noe...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #32 Skrevet 25. november 2013 Det hadde jeg takket nei til. Anonymous poster hash: de02d...470
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #33 Skrevet 25. november 2013 Takket pent og brukt den med vranga opp Anonymous poster hash: 6e964...0eb
Pigalopp:-) Skrevet 25. november 2013 #34 Skrevet 25. november 2013 Jeg ville ikke likt det. Er ikke kristen så for meg ville det vært like sært som om det sto "Justin Bieber loves me" eller noe sånt... Hater at folk prøver å prakke på andre religiøse eller politiske standpunkt.
It's all about me Skrevet 25. november 2013 #35 Skrevet 25. november 2013 Det hadde uheldigvis blitt vasket feil ganske kjapt slik at det bare var å kvitte seg med det. Uten jesus-greiene hadde det derimot blitt brukt mye.
Mrs. Grey Skrevet 25. november 2013 #36 Skrevet 25. november 2013 Litt i overkant for meg. Men hadde teppet vært en gave fra en som oppriktig bryr seg om mine søte små, hadde jeg nok brukt det. - av og til, haha:D Hadde ikke hatt samvittighet til å stappe det vekk i et skap.
Twintipp og himmelblå Skrevet 25. november 2013 #37 Skrevet 25. november 2013 Hadde sikkert begynt å le! All ære for innsatsen, men å gi det til meg er som å gi et munnbind til en elefant!
Gjest Frøken Regine Skrevet 25. november 2013 #38 Skrevet 25. november 2013 Ville takket, lagt pleddet i en skuff til det var gått passelig nok tid og så gitt det til et loppemarked
FrkKværner Skrevet 25. november 2013 #39 Skrevet 25. november 2013 Hadde ikke likt det rett og slett pga teksten. I tillegg hadde jeg lurt på hvor "godt" vedkommende kjenner meg, som gir meg det der. Hvis du vet at vedkommende som får gaven er kristen er det greit, men ikke ellers.
Ileus Skrevet 25. november 2013 #40 Skrevet 25. november 2013 Ingen jeg kjenner hadde funnet på å gitt meg et sånn uten at det var en fleip.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #42 Skrevet 25. november 2013 Sånn ca like glad som om det stod "Allah loves Me". De som kjenner meg hadde aldri gitt meg et slik teppe, eller noen ting som helst med ordtak, fraser eller lignende. Jeg er nøytral kristen, dvs jeg tror, men dyrker ikke. Jeg er døpt konfirmert og gift i kirken. Mine barn er døpt kirken. Men å rope det ut på den måten blir bare helt feil for meg. Anonymous poster hash: e1268...8a5
Gjest Bjørketreet Skrevet 25. november 2013 #43 Skrevet 25. november 2013 På grunn av teksten ville jeg ikke brukt dette pleddet... Ville takket for det men forklart så høflig jeg bare kunne, hvorfor jeg ikke kunne brukt det. Ville antakeligvis unnskyldt meg selv noe veldig, og følt meg kjempe teit som avviste gaven.... Men jeg ville aldri i verden kunne brukt det, og hadde følt at jeg måtte være ærlig... Her blir ikke barnet døpt heller forresten.
Elsker livet Skrevet 25. november 2013 #44 Skrevet 25. november 2013 Jeg er kristen så teksten er helt ok for min del. Men jeg likte ikke utseende på teppet. Ble litt glorete på en måte. Kanskje det er penere i virkeligheten? Jeg hadde uansett blitt litt rørt og glad.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #45 Skrevet 25. november 2013 Jeg er kristen, men har ikke døpt barna mine. Religion skal de få velge selv, ikke noe jeg skal bestemme. Likte likevel ikke teppet. For amerikansk for min del, liker egentlig veldig lite av tekster og slagord. Ville blitt veldig glad for et stilrent baby teppe, og ikke så glorete farge (uten tekst av noe slag). Anonymous poster hash: 64dd0...a30
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #46 Skrevet 25. november 2013 oi, det der håper jeg ikke Bestemoren min ser. Da får vi det til jul. Personlig syns jeg det blir for drøyt. Selve teppet var supersøtt, men teksten? NEI. Det er hyggelig at Jesus elsker oss alle, men det er ikke slik at vi elsker han alltid...... Anonymous poster hash: 17610...40f
sug lut Skrevet 25. november 2013 #47 Skrevet 25. november 2013 Da hadde jeg blitt glad for at noen ønsket å gi barnet mitt noe de selv syntes var det fineste som fantes, og for at noen ønsket barnet mitt vel. Og jeg hadde brukt det av omtanke for giveren, selv om det ikke representerer mitt eget syn.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #48 Skrevet 25. november 2013 Hadde det vært en fadder hadde jeg forstått det, men hadde nok blitt litt smått satt ut- da vi overhode ikke er kristne av oss Anonymous poster hash: cae41...57c
Iiiiik Skrevet 25. november 2013 #49 Skrevet 25. november 2013 Jeg ville blitt litt trist, for det ligger mye omtanke og mange timer bak et sånt teppe og så ville min første tanke vært langt mer ambivalent eller til og med negativt enn innsatsen tilsier. Nå er jeg imidlertid nokså god strikker selv og mine barn er ikke døpt, så jeg tror faktisk ikke noen ville gitt meg det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå