Gå til innhold

Hvem skal betale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt telefon dekket gjennom jobben jeg sa opp i sommer. Sluttet for et par måneder siden og har tatt med meg nr videre. Nå sier arb.giver at jeg må betale kostnader de har hatt for brutt bindingstid på telefonen. Jeg har aldri akseptert binding av abm og har heller ikke blitt informert om at de gjør dette. Er det riktig at jeg skal dekke dette? 

Anonymous poster hash: bfc7b...8ab
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ville jeg aldri godtatt, med mindre det står spesifisert i kontrakten din selvfølgelig.

Dessuten burde i så fall dette blitt trukket av den siste lønnen din, kan ikke komme med et slikt krav måneder etter at du sluttet.

Skrevet

Hvis du har beholdt telefonen og nummeret tror jeg det er riktig, ja, men du skulle kunnet levert telefonen(med simkort)  til arbeidsgiver når du sluttet. Da hadde arbeidsgiver kunnet la eden som overtok jobben for eksempel bruke det nummeret.

Anonymous poster hash: 563c2...3ab
Skrevet

Så lenge du har tatt med deg nummeret, så er du ansvarlig. Om du ikke visste det, synd for deg. Men jeg mener arbeidsgiver kan kreve penger. De har jo måttet opprette et nytt nummer på den som overtok for deg.

Anonymous poster hash: ad919...e66
Skrevet

Hvorfor tok du det nr da? Hos oss er det normalt at nr tilhører jobben og går videre til neste i jobben. Mye enklere for kunder, sjef, og meg som ansatt.

Anonymous poster hash: 92c24...98b

Skrevet

Det er automatikk at de som slutter tar med nr videre. Jeg tok også med nr inn. 

Skrevet

Merkelig. Det må jo stå noe om det i arbeidskontrakten din eller evt papirer du har signer på ifm telefonen? Evt sjekk generelt reglement for telefon gjennom jobb. Hvis det ikke står noe sted og du heller ikke har blitt informert om det så ville jeg ikke betalte et sånn uten videre iallfall. Synes du bør sjekke det opp litt nærmere. Du har jo blitt trukket en del på inntekten ifm økt skatt på å ha tlf gjennom jobben også (beskatning for å ha gratis tlf og abbonement), og at de valgte abonnement med bindingstid for å få telefonen billigere for jobben din, burde jo ikke vært ditt problem!

Anonymous poster hash: 0bdf5...144

Skrevet

Det finnes ikke retningslinjer for slikt i selskapet. I kontrakten står det: fri telefon og bredbåd hjemme. De har signert og godtatt portering av telefonnummer, helt uten å nevne dette. Jeg synes det er merkelig. 

Jeg har igjen feriepenger som blir utbetalt i mai. De ønsker å trekke det fra disse pengene. 

Skrevet

Det finnes ikke retningslinjer for slikt i selskapet. I kontrakten står det: fri telefon og bredbåd hjemme. De har signert og godtatt portering av telefonnummer, helt uten å nevne dette. Jeg synes det er merkelig.

Jeg har igjen feriepenger som blir utbetalt i mai. De ønsker å trekke det fra disse pengene.

De har ikke lov til å trekke deg i ferielønn med mindre du går med på det. Med andre ord; Ikke gå med på det.

Anonymous poster hash: 975e4...f51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...