Gå til innhold

Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster har 3 små fra 2-8 år. De praktiserer nærmest fri barneoppdragelse, og det er et styr å være på besøk sammen med dem hos foreldrene våre.

Vi har selv 2 barn, med de er endel eldre. Vi har alltid irettesatt våre barn når de har oppført seg dumt. Ikke for hver minste ting selvsagt, men når vi mener det er på sin plass. Det gjør forsåvidt søsteren min og mannen også. Men......Når vi er i selskap o.l. hos våre foreldre er det liksom fritt fram. Ungene slåss, skriker, avbryter når andre prater og er generelt veldig høylytte. De styrer stort sett som de vil, uten at foreldrene sier noe. Og når de sier noe, så har det gått ganske langt.

Min søster er endel alene med dem, og jeg merker veldig godt at ungene ikke har respekt for henne. De hører ikke etter når hun prøver å sette foten ned. Overkjører henne totalt. Men mannen hennes sier heller ikke stort.

Noen ganger må faktisk vi gripe inn og si at de må slutte med slåssing og herjing.

Er dette vanlig praksis, eller er det kanskje bare meg som er "for streng"?

Anonymous poster hash: f8936...ec4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er umulig å svare på, ettersom jeg ikke vet hva som ligger i "slåss og herjer". Vi har alle ulik tålegrense, og jeg vet ikke om din er lavere eller høyere enn vanlig - eller kanskje helt gjennomsnittlig.

Selv er jeg ganske streng, mine barn må pent oppføre seg i selskap. Men det hender at de avbryter, og det hender at det blir litt lyd. Og jeg vet at noen ganger har andre (spesielt barnløse) reagert. Og det selv om oppførselen i mine øyne har vært godt innenfor det man kan forvente av barn på den alderen.

Hvis du har et greit forhold til søsteren din, kan du vel snakke med henne om det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...