Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #1 Del Skrevet 25. november 2013 Føler at jeg er så lite "sammen" med ham. Tiden går med til soving, prøve å få ham til å sove, amming, ligge litt på magen og babygym. Prater litt med ham på stellebordet og noen ganger når han ligger på magen, men det blir ikke tid til noe særlig mer. Får han den stimulansen han trenger sosialt? Anonymous poster hash: be8eb...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 25. november 2013 #2 Del Skrevet 25. november 2013 Det der hørtes veldig ut som hvordan vi hadde det ved 3 mnd alder. Egentlig ganske likt nå når han er 4 mnd...men litt mer prating Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #3 Del Skrevet 25. november 2013 Hvordan er rutinene eller da? Mat/søvn/våketid? Anonymous poster hash: 1d543...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 25. november 2013 #4 Del Skrevet 25. november 2013 Mat ca hver 2-3 time på dagtid (ca 0/7-17), på natta gikk det ca 6 timer mellom flaskene (typisk mellom klokka 23-1 og så på ny i gryningen). Første luren var etter 1-2 timer våken og varte som oftest bare rundt 1 time. Etter det fikk han ligge litybi vogna å se på lekene sine, før vi leker litt på gulvet. Så litt mer mat og forsøk på ny lur. Den kan vare 1-3 timer, men er sjelden lengre enn 2 timer. Da prøvde jeg ofte å lage middag, men hvis han våkner i middagslaginga prøvde jeg å ha han liggende i vogna. Når klokka nærmer seg 16-17 begynner han ofte å bli klar for natt.... Hvis sovinga går i ball blir det noen ganger en tredje lur og da nærmer ofte sovetida seg 18. Vi begynte med grøt allerede ved 3, 5 mnd alder, da begynte han å kreve flaske omtrent dobbelt så ofte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #5 Del Skrevet 25. november 2013 Her er det null rutiner ennå. Han våkner ca 9 og har da max 1 tlme våken før han sover vanligvis en kort lur. Resten av dagen er veldig forskjellig fra dag til dag. Rundt 18-19 begynner han å bli urolig og trøtt, men klarer ikke å roe seg før sent på kvelden rundt 22, uansett hvordan soving ellers har vært den dagen. Selv om han sovner så våkner han igjen etter kort tid. Krever mamma eller pappa fulltid :-) Anonymous poster hash: be8eb...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 25. november 2013 #6 Del Skrevet 25. november 2013 Det er jo ved 3-mnd alder de kan begynne å respondere på lys for å justere døgnet, så prøv å kom dere ut litt når det er lyst eller ha på masse lys hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 25. november 2013 #7 Del Skrevet 25. november 2013 Ellers er rådet og legge før de virker for trøtt. 3 timers styr på kvelden høres litt ut som oss med førstemann, og han responderte veldig godt på å bli lagt tidligere, sånn i 18-tia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #8 Del Skrevet 25. november 2013 Har prøvd å legge på alle mulige tidspunkt, men han våkner bare igjen etter veldig kort tid. Tror han fortsatt sliter litt med magevondt. Førstemann her var også sånn og det gikk seg gradvis til. Anonymous poster hash: be8eb...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 25. november 2013 #9 Del Skrevet 25. november 2013 Magevondt er håpløst.... vi har heldigvis hatt de verste rundene på dagtid. Min erfaring er at ting blir gradvis bedre fra rundt 3 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Modesty Blaise. Skrevet 25. november 2013 #10 Del Skrevet 25. november 2013 Vi har fått på plass rutiner nå, og det fungerer greit. Så dagen ser mer eller mindre alltid slik ut: Står opp kl 08:00 Mat, skift og kos / prating i ca en time En liten dupp fra 09:00 - 10:00 Morgenstell for både stor og liten,litt lek / kos, mat osv i ca 2 timer 12:00-15:00, ut på tur og soving for knøtt Ny runde med kos, mat osv samt at hun ofte sitter i tripp trapp stolen mens jeg starter på middag, gjør andre ting. Ofte fn liten dupp på 20 min innimellom. 17:30 -18:30 soving 19:30 starter vi med kveldsstellet og hun er i seng ca 20:00 Da sovner hun ca 20:30 og våkner ca kl 02:00 og 05:00 for mat. Og slik går dagene.... Vårt største problem er at hun ikke vil sovne inne på dagtid, så her er vi ute å hår 3 turer hver dag. Men jeg kan se positivt på det også, jeg har gått av meg alle kiloene som kom på i svangerskapet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. november 2013 #11 Del Skrevet 26. november 2013 Står opp ca 0900 Lek, mat Sover igjen 1100-1130 Lek, mat igjen Sover i vogn 1230-1430 Lek, mat Sover liten dupp 1700-1730 Natt ca 1900-1930 Mat 2300, 0200, 0500 Anonymous poster hash: 1d543...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå