Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #1 Skrevet 25. november 2013 Får barn i mars. Er veldig usikker på om jeg skal velge duo eller kombi? Hva er den store forskjellen? Anonymous poster hash: 9188a...42e
Gjest cd0da Skrevet 25. november 2013 #2 Skrevet 25. november 2013 Kombi er tyngre enn duo og i kombidelen har du jo bagen liggende i sportsdelen. På duovogna har du jo kun en del på om gangen. Personlig ville jeg valgt duo og skal ha Simo duo neste gang. Hadde Simo kombi til førstemann og den ble veldig tung. Også synes jeg duo er finere for kalesjen til de nye kombivognene henger så langt ned synes jeg
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #3 Skrevet 25. november 2013 jeg hadde en kombi. Syntes ikke det var nevneverdig tungt egentlig. Jeg hadde større problemer med str. på bagen. Bagen er endel mindre i kombivogna enn i duovogna. Naturlig nok siden bagen skal ha plass i sportsdelen. Det blir duo neste gang! Anonymous poster hash: 585eb...1de Anonymous poster hash: 585eb...1de
AnonymeAnine Skrevet 25. november 2013 #4 Skrevet 25. november 2013 Jeg har brukt (samme) Simo duo til mine tre barn og er veldig fornøyd. Det eneste jeg savnet var å ta bagen lett av vognen når man skulle inn til folk og man hadde en sovende baby. Det løste jeg med å kjøpe en softbag fra teutonia.
Gjest MaJo0812 Skrevet 25. november 2013 #5 Skrevet 25. november 2013 Kjekt å kunne ta bagen ut og bære inn med kombi, men det går bare mens ungen er veldig liten, blir fort tung. Med duo må du ha et sted i huset og oppbevare sportsdelen til du skal bytte da, det hadde ikke jeg så kombi var bedre. Brukte bagen også når han/vi overnattet borte, brukte ikke reiseseng før han var over året.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #6 Skrevet 25. november 2013 Jeg har kombi 2011 mod. Veldig fornøyd, men lurer på om bagene i 2012-2013 mod. er mindre. Anonymous poster hash: 880cd...d82
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #7 Skrevet 25. november 2013 Mars-baby kan nok fint klare seg med en kombi.. Selv fikk jeg sommer- og høstbarn og måtte dermed ha plass til tykk vinterpose i bagdelen lenge til begge to, så her ble det duo. Et marsbarn har gjerne byttet til sportsdelen innen neste vinter.. Avhengig av barnet, selvfølgelig.., men mange bytter når barnet er rundt 6-7 måneder. Ser helt klart fordeler med den lette kombibagen, men den er helt klart mindre enn duobagen, så om det står og faller på vinterposeproblematikk (avhengig av hvor du bor i landet også, kanskje..), så hadde jeg kjøpt duo dersom jeg mente at vinterpose måtte få plass i bagen også neste høst.. (Herregud -dette ble knotete skrevet! Håper jeg klarte å holde tunga rett i munne hva bager, kombi og duo angår nå.. ) Anonymous poster hash: f1bc9...193
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #8 Skrevet 25. november 2013 Jeg hadde kombi og var kjempefornøyd. Jeg er ikke noe muskeldame, men skjønner ikke de som sier den er SÅ tung. Vi har stor bil, da, så trengte ikke ta den fra hverandre da jeg løftet den inn og ut av bilen. Super vogn og veldig fin! Anonymous poster hash: ff0e1...11d
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #9 Skrevet 25. november 2013 Jeg har duo og den er mye romsligere i bagen enn kombi. Selvom det kun er noen få cm forskjell utgjør de en god del! Det er praktisk uansett når på året barnet er født spør du meg. Vogna blir lettere, bagen kan brukes lengre og baby har bedre plass. Det er bærestropper på duo bagen også så den kan fint klikker av og bæres med. Ja, den er litt mer ruvende enn kombi bagen (å bære på), men brukstiden er viktigere for meg enn den lille detaljen der! Forrige gang brukte vi bagen til baby var 10 mnd. Og vår baby var større enn gjennomsnittet! Om baby blir litt utålmodig etterhvert som den blir større så er det rygg som kan settes opp i duo bagen, og baby kan sitte og titte. Dette finnes ikke i kombi bagen. Man kan også feste seler i duobagen slik at baby ikke ramler ut når den sitter nei, finnes bare positive ting med duo fremfor kombi spør du meg! Penere er den også Men jeg ville nesten anbefale å se etter den "gamle" simoen fra 2011-2012 (???) for den nye er mindre i bagen og ser etter min mening mye billigere og spinklere ut! Anonymous poster hash: 3b01f...087
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #10 Skrevet 25. november 2013 Er det noen forskjell i størrelsen på sportsdelen i de gamle og de nye vognene? Har nemlig en simo kombivogn nå fra 2008, er veldig fornøyd med å bruke den som sovevogn ut soveperioden. Den jeg har nå skal kastes, for den er mildt sagt godt brukt. HI Anonymous poster hash: 9188a...42e
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #11 Skrevet 25. november 2013 Er det noen forskjell i størrelsen på sportsdelen i de gamle og de nye vognene?Har nemlig en simo kombivogn nå fra 2008, er veldig fornøyd med å bruke den som sovevogn ut soveperioden. Den jeg har nå skal kastes, for den er mildt sagt godt brukt.HI Anonymous poster hash: 9188a...42e Fra 2005 til 2007 er dei største simo kombi vognene. Anonymous poster hash: 9ab2d...10a
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #12 Skrevet 25. november 2013 Jeg kjøpte simo combi fordi her er det masse babyklubber og besøker kvarandre heime. Så da kan jeg ta med beggen inn slik ein kan sove inne. Jeg vil ikkje ha andres vogner inn i mitt hus. Anonymous poster hash: 9ab2d...10a
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #13 Skrevet 25. november 2013 Jeg kjøpte simo combi fordi her er det masse babyklubber og besøker kvarandre heime. Så da kan jeg ta med beggen inn slik ein kan sove inne. Jeg vil ikkje ha andres vogner inn i mitt hus.Anonymous poster hash: 9ab2d...10a Jo, men man jo klikke av duo bagen like enkelt og bære denne inn også (!!!!) hadde aldri kjøpt kombi bare pga det.. Men, det er jo smak og behag Anonymous poster hash: 3b01f...087
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #14 Skrevet 25. november 2013 Personlig ville jeg ikke hatt denne vognen for den er stor, tung og tar mye plass. Men jeg råder alltid folk til å velge duo (såfremt de ikke bor i blokk uten heis og alt medfølgende styr) Duo er lettere, har større bag som kan brukes lengre, finere, lunere og personlig synes jeg det er mer praktisk- blir som en seng på hjul som kan brukes lenge :-) Har selv tfk og brukte baggen til ungen var 10-11 mnd Anonymous poster hash: d67a0...4fe
Kanutten83 Skrevet 25. november 2013 #15 Skrevet 25. november 2013 Jeg har kombi, pga at når babyen vokser ut av bærebagen så kunne jeg ta hetta fra bærebagen og klipse den på fotenden på sportsdelen og dermed få en enda større "bag", men med egenskapene til sportsvogna Veldig kjekt med tanke på lunhet og god plass til vinterposer
Elskerhøsten2014 Skrevet 25. november 2013 #16 Skrevet 25. november 2013 Har en kombi vogn som jeg er super fornøyd med . er 2011 modell
Vossafår Skrevet 25. november 2013 #17 Skrevet 25. november 2013 Hadde simo kombi til første, duo til andre. Blir helt klart duo med neste også. Plassen er super Brukte å ta inn hele bagen i duo vogna hvis jeg besøkte folk, ingen problem. Nesten mer praktisk da jeg kunne ha kalesjen oppe selv om bagen ikke var på hjulene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå