Gå til innhold

Baby 6 mndr, natta

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Baby våkner for pupp etter 1-2 timer gjennom hele natta.. Tips til hvordan få henne til å sove lengere strekk?

Anonymous poster hash: 78ac7...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan utfører dere nattavvenning? Blir ikke det veldig mye gråt og tull når babyen er sulten?

Anonymous poster hash: 508f3...659
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er å legge babyen på eget rom og far bør utføre nattavvenningen. Det tar som regel 3 netter, første natta en del gråt, 2 natta mye mindre og 3 natta er det stort sett bare å gå inn en gang eller to.

Far må trøste, kose, synge å bysse og mor må holde seg langt unna :) den første måneden er det far som bør gå inn dersom babyen våkner på natta.

Vi har satt en grense på kl 6 om morgenen før hun får pupp.

Hele familien inludert babyen har det mye bedre når de får sove natta gjennom:)

En vennine av meg var veldig kritisk og synes det var ekkelt at babyen ble så lei seg, men hun måtte krype til korset til slutt pga lite søvn. Hun angrer på at hun ikke gjorde det for lenge siden. Det gikk kjempelett ( mye skriking første natta da selvfølgelig) og babyen sover hele natta. I tillegg sov hun aldri mer enn 20 minutts dubber på dagtid men etter at hun ble nattavvent og fikk sove natta gjennom hr hun seg nå en lang,god dubb på dagtid også. Hun er mye blidere og har begynt å utvikle seg mer og er mye mer fornøyd med å utfolde seg på gulvet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyen bør ikke avvennes før han/hun spiser 3 fulle måltider fast føde gjennom dagen og har gjort det over noen uker. De aller fleste babyer som ammes trenger mat på natten ved 6 mnd. 

Anonymous poster hash: 4c1b7...1eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baby på nesten 6 mnd, kan våkne veldig i perioder på natten. Spiser ett grøtmåltid om dagen. Trenger fremdeles mat på natten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Hun får tre måltider på dagen og vi flyttet henne over i egen seng for 10 dager siden. Men jeg vil ikke la henne gråte:/ prøvde det en kveld, men måtte gi meg etter 10 min da hun hiksta og skrek noe voldsomt, hjerteknusende:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Hun får tre måltider på dagen og vi flyttet henne over i egen seng for 10 dager siden. Men jeg vil ikke la henne gråte:/ prøvde det en kveld, men måtte gi meg etter 10 min da hun hiksta og skrek noe voldsomt, hjerteknusende:p

Da er alternativet å fortsette med oppvåkninger hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...