Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #1 Skrevet 24. november 2013 Hva kan jeg forvente meg nå? Har fjernet høyre eggleder. Mye mens neste gang, vondt, når kan man ha sex igjen osv.. Kan du dele din erfaring? Operasjonen var på onsdag. Anonymous poster hash: fd86c...6c3
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #2 Skrevet 24. november 2013 De sa at vi kunne ha sex etter blødning og eller smerter er borte. Og helst etter første mens. Fjernet høyre eggleder selv, og hadde en lengre pause fra sex pga endel magesmerter og uregelmessige blødninger. Tror ca 6 uker eller noe. Men vi måtte vente 3 mnd for å fortsette prøvingen (brukte prev i mellomtiden) med det var fordi de forsøkte først med cellegift for å stanse utviklingen av embryo, noe som ikke fungerte og fjerning av eggleder med kikkhull ble utført. Vet det er individuelt hvordan det er, men lurt å vente til kroppen og du er klar igjen. lykke til og en klem til deg, vet hvordan du har det nå. Anonymous poster hash: 314b8...072
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #3 Skrevet 24. november 2013 De sa at vi kunne ha sex etter blødning og eller smerter er borte. Og helst etter første mens. Fjernet høyre eggleder selv, og hadde en lengre pause fra sex pga endel magesmerter og uregelmessige blødninger. Tror ca 6 uker eller noe. Men vi måtte vente 3 mnd for å fortsette prøvingen (brukte prev i mellomtiden) med det var fordi de forsøkte først med cellegift for å stanse utviklingen av embryo, noe som ikke fungerte og fjerning av eggleder med kikkhull ble utført. Vet det er individuelt hvordan det er, men lurt å vente til kroppen og du er klar igjen. lykke til og en klem til deg, vet hvordan du har det nå.Anonymous poster hash: 314b8...072 Takk for hyggelig svar Har ingen plan om å ha sex enda, men fikk null informasjon av legen. Skal til fastlege om en uke. Hvor lenge var du sykemeldt? Hi Anonymous poster hash: fd86c...6c3
Plutselig_gravid Skrevet 24. november 2013 #4 Skrevet 24. november 2013 (endret) Hei. Jeg hasteopererte bort venstre eggleder og buken ble tømt for opp mot 2 liter blod. Jeg mener å huske at jeg blødde i ca 1-2 uker etter operasjon. Kunne ha sex etter 2 uker fikk jeg beskjed om. Jeg var veldig øm i magen i over en mnd. Faktisk så ille at jeg var sykmeldt 1 mnd. (Vanligvis er man i jobb igjen etter 1-2 uker) Klarte ikke å gå særlig (gikk fremoverbøyd) og hadde mye smerter. Ble forresten gravid igjen etter ca 2 mnd. Og det til tross for at jeg gikk på p-piller Det svangerskapet endte i i et friskt barn Endret 24. november 2013 av Plutselig_gravid
Plutselig_gravid Skrevet 24. november 2013 #5 Skrevet 24. november 2013 Glemte å si at neste mens kom nøyaktig etter en mnd. Husker det som en vanlig mens, er litt usikker der.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #6 Skrevet 24. november 2013 Hei. Jeg hasteopererte bort venstre eggleder og buken ble tømt for opp mot 2 liter blod. Jeg mener å huske at jeg blødde i ca 1-2 uker etter operasjon. Kunne ha sex etter 2 uker fikk jeg beskjed om. Jeg var veldig øm i magen i over en mnd. Faktisk så ille at jeg var sykmeldt 1 mnd. (Vanligvis er man i jobb igjen etter 1-2 uker) Klarte ikke å gå særlig (gikk fremoverbøyd) og hadde mye smerter. Ble forresten gravid igjen etter ca 2 mnd. Og det til tross for at jeg gikk på p-piller Det svangerskapet endte i i et friskt barn Takk for svar 2 liter?? Her var det "kun" nesten 1 l.. Godt det enda bra. Er usikker om jeg våger helt å prøve så snart. Men kommer seg vell med tida. Hi. Anonymous poster hash: fd86c...6c3
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #7 Skrevet 24. november 2013 Jeg var sykemeldt i 3 uker etter inngrepet, men var sliten, vond og ekkel i kroppen lengre enn det. Men det tror jeg var cellegiften som gjorde, selv om dosen var liten. Vi ble gravide 11 mnd etter inngrepet. Har en flott baby nå. Spør legen din ut når du er der,om du Google Exu, kommer det opp en engelsk nettside med massevis av god informasjon. Lytt til kroppen, og ta den tid det tar. Anonymous poster hash: 314b8...072
Plutselig_gravid Skrevet 24. november 2013 #8 Skrevet 24. november 2013 Hei. Jeg hasteopererte bort venstre eggleder og buken ble tømt for opp mot 2 liter blod. Jeg mener å huske at jeg blødde i ca 1-2 uker etter operasjon. Kunne ha sex etter 2 uker fikk jeg beskjed om. Jeg var veldig øm i magen i over en mnd. Faktisk så ille at jeg var sykmeldt 1 mnd. (Vanligvis er man i jobb igjen etter 1-2 uker) Klarte ikke å gå særlig (gikk fremoverbøyd) og hadde mye smerter. Ble forresten gravid igjen etter ca 2 mnd. Og det til tross for at jeg gikk på p-piller Det svangerskapet endte i i et friskt barn Takk for svar 2 liter?? Her var det "kun" nesten 1 l.. Godt det enda bra. Er usikker om jeg våger helt å prøve så snart. Men kommer seg vell med tida. Hi. Anonymous poster hash: fd86c...6c3 Ja jeg var halvdød Kun tilfeldigheter som gjør at jeg kom meg levende fra det. Jeg ble uplanlagt gravid etterpå. Gikk som sagt på p-piller uten slurv og sykdom og med en diger muskelknute på livmoren, rett over åpningen. Gynekolog mente det var umulig at en sædcelle kunne komme seg forbi der, så barnet ble kalt "jesusbarnet" Fikk forresten UL med en gang for å sjekke for ny exu. Følte meg rimelig trygg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå