Lurifaxa Skrevet 24. november 2013 #1 Del Skrevet 24. november 2013 Vi har en sprinkelseng som skal brukes når littegutt kommer. Vi har en vinterdundyne med bomulltrekk og laken oppi der. (+ sengekant rundt.) Men jeg syns det ser så "stusselig" og kaldt ut. Hva har dere oppi senga til de nyfødte? Ellers så liker vi å ha det kaldt på soverommet. Har lest at de anbefaller 18 grader. Men kan man ha det kaldere på rommet? Bør barnet ligge med lue på om natten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #2 Del Skrevet 24. november 2013 Jeg fikk prematurbarn for noen år siden og ble anbefalt et korthåret lammeskinn i sengen. Det varmet godt. Anonymous poster hash: a8a05...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smil! :D Skrevet 25. november 2013 #3 Del Skrevet 25. november 2013 Vi bruker også lammeull. Bruker det frem til babyen kan snu seg rundt, da tar vi det vekk. Mange tar også et mykt teppe og ruller en "pølse" rundt hodet. Mange babyer liker å ligge litt trangt som i magen, men det har ikke mine gjort.. Jeg har bare blitt stresset av å ha så mye styr i senga, da babyer fekter overraskende mye med nevene og fint klarer å ta tepper og slikt over hodet tidlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #4 Del Skrevet 25. november 2013 Lammeskinn har jeg brukt helt fra min ble født, og bruker det fortsatt, hun er 6 mnd. Det bør ikke være noe særlig kaldere enn 18 grader på rommet når baby er nyfødt, spedbarn blir fort nedkjølte, og det kan samtidig føre til at de ikke legger tilstrekkelig på seg. Lue er vel heller ikke anbefalt å bruke om natta (innendørs) da det fort kan bli for varmt. Ullpyamas er veldig greit, da ull er varmeregulerende. Anonymous poster hash: 09abd...1bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 25. november 2013 #5 Del Skrevet 25. november 2013 Jeg vet om folk som har det kaldere hvor barnet ligger med lue og votter inne, men ville nok heller anbefale å ha det litt varmere enn man foretrekker på rommet. For vår del er det trolig sånn i ca 6 mnd før han flytter ut av rommet vårt. Sov evt i kun dynetrekket ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurifaxa Skrevet 25. november 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 25. november 2013 Ser det er flere som anbefaller saueskinn. Det er jo deilig og varmt. Da legger dere bare skinnet oppå lakenet og barnet oppå der igjen? Har dere flere stykk som dere bytter på? Og hvordan rengjør man ett saueskinn egentlig? Blir de fort stygge? Jeg har ett liggende her, men det har jeg fått fra noen venner etter å ha hjulpet på gården deres. Skinnet kommer fra en av deres sauer som jeg har vært med å stelt. Så det skinnet er ikke bare ett "vanlig" saueskinn. Samtidig så er det jo koselig å bruke akkurat det skinnet også. Det hadde nok vennene mine syns vært stas. Men hvis det blir veldig stykt etterpå, er ikke det så gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #7 Del Skrevet 25. november 2013 Her har vi rett og slett latt barnet sove i vognbagen enn så lenge.. Anonymous poster hash: bde8f...d61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 25. november 2013 #8 Del Skrevet 25. november 2013 Laken under saueskinnet og babyen oppå. Vi har det sånn i vogna, men i senga har vi heller et pledd i lanolinull under han. Saueskinn vasker du bare med skinnshampo i maskinen. Noen bruker vanlig ullsåpe, men det gjør visdtnok selve skinnet ganske stivt. Ull er jo selvrensende, så lufting gjør underverker. Vi har lagt et putetrekk under hodeområdet, for gulp hsr vært den største trusselen her. Vasker kun skinnet hvis det får flekker :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #9 Del Skrevet 25. november 2013 Baby skal ikke ha på lue inne (krybbedødrisiko) Anonymous poster hash: 48b3a...bac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satya Skrevet 26. november 2013 #10 Del Skrevet 26. november 2013 Til Lurifaxa: babyer skal ha spesialpreparerte, korthårede skinn, så du bør antagelig ikke bruke det skinnet du har. Det kan sitte i kjemikalier etter prepareringen, og de lange ullfibrene kan irritere øyne og luftveier. Vi har gård med sauer og får egne skinn, men dessverre er ikke disse de beste for baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DaTuMa Skrevet 26. november 2013 #11 Del Skrevet 26. november 2013 Vi har det iskaldt på soverommet. Babyen sover i kurv på gulvet med lammeskinn i bunnen, pysj og sovepose, ullpledd og ullvotter. Men han er alltid varm i nakken og på hodet så er ikke redd for at han fryser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurifaxa Skrevet 28. november 2013 Forfatter #12 Del Skrevet 28. november 2013 Til Lurifaxa: babyer skal ha spesialpreparerte, korthårede skinn, så du bør antagelig ikke bruke det skinnet du har. Det kan sitte i kjemikalier etter prepareringen, og de lange ullfibrene kan irritere øyne og luftveier. Vi har gård med sauer og får egne skinn, men dessverre er ikke disse de beste for baby. Takk for godt råd! Da spørs det om dette skinnet bare blir til pynt, og så får vi invistere i et nytt ett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå