Gå til innhold

Er dere flinke til og si ja til ekstravakt/ekstrajobb der dere jobber til daglig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler jeg er veldig fleksibel, har denne helgen jobbet ekstra både lørdag og søndag, litt fordi det er kjekt med ekstra penger til desember og evnt januarsalg og litt fordi mannen er hjemme og ungene er stort sett ute hele formiddagen.

Hadde jeg vært hjemme hadde jeg mest sannsynlig bare lagd middag og evnt skiftet sengetøy for det gjør mannen min aldri!

Anonymous poster hash: bf2ea...461
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal heller kalle meg selv flink den dagen jeeg klarer å si nei når det egentlig ikke passer så godt.

Jeg sier alltid ja fordi jeg ikke klarer å si nei når jeg blie spurt direkte.

Anonymous poster hash: 52b1a...a72
Skrevet

stort sett så sier jeg ja. 

Skrevet

spørs på grunnen. om det er "krise" ved at noen er syke e.l. så prøver jeg alltid å si ja, med mindre det virkelig ikke går.  Når andre vil bytte vakter/at jeg skal jobbe en vakt for dem, så sier jeg ja om de spør i god tid før så jeg ikke har lagt andre planer enda. Men så har jeg en på jobben som stadig spør om jeg kan jobbe for henne bare et par dager før, og da har jeg jo alltid lagt planer, har et hektisk liv. Hun sier jeg da nei til. Det samme med en som er syk HELE tiden, og ringer samme dag som hun skal jobbe og ber meg jobbe for henne. Da sier jeg nei jeg kan ikke,men er du syk så er det uansett sjefen du må snakke med. Ender som regel med at hun jobber likevel, så kan umulig være særlig alvorlig..

Har jobbet mye med å sette grenser for meg selv, og ikke være for snill. Det har bare gjort at jeg har fått mer respekt av både sjefen og de andre ansatte. Jeg ser at sjefen "herser" mer med de som ikke tør å si nei, og ber dem om urimelig ting (som at hun ber dem være hjemme i sommerferien når de har fri, i tilefelle noen blir syke på jobben...)  Sånt tør hun ikke be meg om (jeg har selvfølgelig prøvd å hjelpe de andre til å også stå opp for seg selv, men ser ikke ut til å gå inn..)

Anonymous poster hash: db31c...504

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...