Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #1 Skrevet 24. november 2013 Har vært igjennom en kikkhulls operasjon for noen uker siden, og nå ser dette helt forferdelig ut Jeg bare lurer på hva jeg kan forvente meg og få til svar hos legen i morra. Anonymous poster hash: b3e11...383
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #2 Skrevet 24. november 2013 Kan se sånn ut. Er det varmt og ømt? Men du skal jo til legen, så du får nok svar og tiltak. :-) Anonymous poster hash: f4bc1...373
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #3 Skrevet 24. november 2013 Kan se sånn ut. Er det varmt og ømt? Men du skal jo til legen, så du får nok svar og tiltak. :-) Anonymous poster hash: f4bc1...373 Ja det er både varmt og ømt, pluss at ruren har sluppet taket en plass mere gått i oppløsning. Skulle egentlig veldig gjerne tatt meg en dusj, tror du jeg kan gjøre det selv om jeg ikke har dusj plaster da? Anonymous poster hash: b3e11...383
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #5 Skrevet 24. november 2013 Ser betent ut, ja. Kan jeg dusje vanlig uten plaster da? jeg har nemlig ikke flere igjen Anonymous poster hash: b3e11...383
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #6 Skrevet 24. november 2013 Ja, ser betent ut! Unngå sukker og for mye raske karbohydrater inntil betennelsen er helt bra. Bakterier lever og yngler på sukker. Dette er bare i tillegg til det legen sikkert anbefaler deg, evt kur. Anonymous poster hash: cbacf...ccc
mamma_til_verdens_beste Skrevet 24. november 2013 #7 Skrevet 24. november 2013 Ser litt betent ut ja. Lukter det vondt, og kommer det væske ut da?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #8 Skrevet 24. november 2013 Ser litt betent ut ja. Lukter det vondt, og kommer det væske ut da? Nei det lukter ikke vondt, det kommer heller ikke veske opp av såret, men ser godt og tydelig at det er veske nedi såret. har heller ikke feber men kjennes ut som jeg har feber smerter i kroppen. Men fatter ikke hvorfor så lenge jeg ikke har feber. Anonymous poster hash: b3e11...383
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #9 Skrevet 24. november 2013 Her må det renses. Mye puss dannelse ser det ut som, og det kan tyde på betennelse ? Bør ta en test om det er MRSA Anonymous poster hash: f292c...b44
mamma_til_verdens_beste Skrevet 24. november 2013 #10 Skrevet 24. november 2013 Jeg har aldri vært gjennom en sånn type operasjon jeg da. Men tenker at dersom det er flere uker siden operasjonen så burde det jo ikke se sånn ut nå.Kanskje legen vil velge å gi deg antibiotika, eller sier at du må rense litt. Det gjøres sikkert ikke noe drastisk.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #11 Skrevet 24. november 2013 Her må det renses. Mye puss dannelse ser det ut som, og det kan tyde på betennelse ? Bør ta en test om det er MRSA Anonymous poster hash: f292c...b44 MRSA? Jeg har fått beskjed om at jeg ikke skal rense eller noe for det gror vist av seg selv? Anonymous poster hash: b3e11...383
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #12 Skrevet 24. november 2013 Og hvordan tar man den testen?Hilsen HI Anonymous poster hash: b3e11...383
monson Skrevet 24. november 2013 #13 Skrevet 24. november 2013 Jupp som folk sier her.. Ser ganske betent ut
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #14 Skrevet 24. november 2013 Jupp som folk sier her.. Ser ganske betent ut Skal bestille meg legetime i morgen tidlig. Så jeg evt får henta ut medisin min i morgen. Regner med jeg må på det. Men er det noen som vet om jeg kan dusje å få vann på det? Jeg har virkelig ikke noe mere dusj plaster igjen og jeg trenger sårt en dusj etter jeg har vært bortreist i hele helgen. Anonymous poster hash: b3e11...383
mamma_til_verdens_beste Skrevet 24. november 2013 #15 Skrevet 24. november 2013 Synes det er unødvendig å skremme noen ved å nevne MRSA da. Det er helt sikkert ikke det. Under 1% av Norges befolkning har det, og de som får det har ofte operert i utlandet.De kan ta prøver fra såret for å sjekke det og dyrke det.
mamma_til_verdens_beste Skrevet 24. november 2013 #16 Skrevet 24. november 2013 Vask deg med klut på kroppen, og putt hodet over kanten på badekaret eller inn i dusjen.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #17 Skrevet 24. november 2013 Jupp som folk sier her.. Ser ganske betent ut Skal bestille meg legetime i morgen tidlig. Så jeg evt får henta ut medisin min i morgen. Regner med jeg må på det. Men er det noen som vet om jeg kan dusje å få vann på det? Jeg har virkelig ikke noe mere dusj plaster igjen og jeg trenger sårt en dusj etter jeg har vært bortreist i hele helgen. Anonymous poster hash: b3e11...383 Ta heller en full kroppsvask med en vaskeklut og/eller liten håndduk. Håret kan du vaske med å bøye deg over vask/badekar/dusjkabinett. Jeg ville ikke dusjet med et så betent sår uten dusjplaster!! Anonymous poster hash: cbacf...ccc
monson Skrevet 24. november 2013 #18 Skrevet 24. november 2013 Jupp som folk sier her.. Ser ganske betent ut Skal bestille meg legetime i morgen tidlig. Så jeg evt får henta ut medisin min i morgen. Regner med jeg må på det. Men er det noen som vet om jeg kan dusje å få vann på det? Jeg har virkelig ikke noe mere dusj plaster igjen og jeg trenger sårt en dusj etter jeg har vært bortreist i hele helgen. Anonymous poster hash: b3e11...383 Hvor lenge siden er det du oppererte? Men, jeg regner med det går helt fint. Men, du kan evnt legge over plast og tape plasten over plasteret ditt. Just in case..
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #19 Skrevet 24. november 2013 Jupp som folk sier her.. Ser ganske betent ut Skal bestille meg legetime i morgen tidlig. Så jeg evt får henta ut medisin min i morgen. Regner med jeg må på det. Men er det noen som vet om jeg kan dusje å få vann på det? Jeg har virkelig ikke noe mere dusj plaster igjen og jeg trenger sårt en dusj etter jeg har vært bortreist i hele helgen. Anonymous poster hash: b3e11...383 Hvor lenge siden er det du oppererte? Men, jeg regner med det går helt fint. Men, du kan evnt legge over plast og tape plasten over plasteret ditt. Just in case.. Blir 3uker siden på tirsdag Har vært hos legekontoret mange ganger men de har sagt at det gror pent. Men det gjør jo ikke det. Anonymous poster hash: b3e11...383
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #20 Skrevet 24. november 2013 Det ser betent ut og du skal ikke dusje uten plaster. Hadde kikhullsoperasjon i fjor, og fikk veldig streng beskjed om å ha på plaster til det var helt grodd eller minimum 14 dager. Såret skal ikke sprekke opp sånn. Febersmertene er vel gjerne forstadiet til feber. Anonymous poster hash: 30fb3...c1d
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #21 Skrevet 24. november 2013 Tusen takk for svar alle sammen, setter veldig stor pris på det.Jeg tok meg en dusj med hodet og klut på resten av kroppen Skal som sagt til legen i morgen Ringer kl 08-0830 for å bestille time.Skal sette over kompress med tape i natt til jeg får kjøpt meg plaster bare Anonymous poster hash: b3e11...383
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #22 Skrevet 24. november 2013 Du kan fint dusje såret uten plaster Jeg er sykepleier, og her dusjer vi sår ofte (eldrehjem). Sålenge du ikke er på en offentlig plass, og du vasker dusjen er det ikke så mange bakterier som sprer seg.Og såret ser betent ut. Kjøp et stort plaster som dekker hele såret, og ikke bytt for ofte. Mange tror at man ikke burde ha på plaster for at sår skal gro, men det er helt feil. Blodet fører oksygen til såret (inni huden), så det er ingen problem om du har et plaster på i flere dager. Det beste er å holde såret i ro og la det få fred. Men rens godt, enten med rent vann i dusjen, pyrisept eller klorhexidin Anonymous poster hash: 9a817...803
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #23 Skrevet 25. november 2013 Da har jeg vært hos legen og dere har rett... Det var betent.Fikk pencilin av legen og fikk beskjed om å kjøpe en type sår salve som gheter bacimycin og at jeg kunne bruke kompress i stede for plaster.Kunne dusje som normalt Tusen takk for at dere tok dere tia til og svare meg Anonymous poster hash: b3e11...383
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #24 Skrevet 25. november 2013 hva ble du operert for? Skal ha kikkehullsoperasjon i skuldra om 3 uker. Gruer meg som pokker. Anonymous poster hash: fe465...017
Anonym bruker Skrevet 25. november 2013 #25 Skrevet 25. november 2013 hva ble du operert for? Skal ha kikkehullsoperasjon i skuldra om 3 uker. Gruer meg som pokker. Anonymous poster hash: fe465...017 blindtarmen. Men de sydde meg ikke, de stifta meg sammen :-/ Anonymous poster hash: b3e11...383
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå