Gå til innhold

Hva er det som skjer med at folk finner ny kjæreste omtrent med en gang det er over med forgje kjæreste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kunne aldri blitt sammen med en som nettop var ute av ett forhold.

og jeg kunne aldri gjort det selv mot en jeg nettop hadde kommet ut av ett forhold med, både for meg selv og han

Anonymous poster hash: 8042e...302
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har vært utro og trengte bare sparke ut forrige før de kunne stå frem med elskeren/elskerinna si...

Anonymous poster hash: 48e51...aed
Skrevet

Folk har ikke evnen til å være alene med seg selv. Enten er de kjedelige, engstelige eller begge deler.

Skrevet

Det samme lurer jeg på.  Nå er jeg den som "alltid" har vært singel. Jeg har barn, det var uplanlagt, men i forhold. Tok slutt noen mndr ut i svangerskapet. Sønnen min  er 6 år, og jeg har vært i et forhold siden han ble født, som også tok slutt. Nå er jeg mer den som ikke hopper inn i ting, "alle" menn er ikke verdens beste når jeg møter dem og jeg synes flørting er mer pinlig enn hyggelig.

Jeg har to (frivillig)barnløse venninner. De har kjøpt leilighet med to og tre forskjelige menn hver, hun ene har også vært forlovet og det har begge gått max to mndr mellom hver kjæreste. Nå har disse forholdene vart mellom 2-5 år. De er like stormende forelsket i første mannen de går på hver gang :P 

Jeg kunne ønske jeg var en mellomting mellom dem og meg. Jeg kunne ønsker jeg ble litt lettere forelsket enn det jeg blir, men ikke så lett som de blir. Jeg er glad for at jeg ikke har bodd med noen (kunne bodd med en kanskje), men savner selvfølgelig det, og tenker også at det hadde vært en grei erfaring og hatt siden mange reagerer på at jeg er 31 og aldri har bodd med en kjæreste. Samtidig som jeg tenker at når jeg møter en, så er det noe nytt som jeg kan dele med han. Jeg er også såpass voksen nå at jeg vet hva jeg vil, ville ikke flyttet med en bare av praktiske grunner heller som venninne mine tidligere har gjort. De forholdene de er i nå går forresten veldig bra :)

Anonymous poster hash: 1b182...a85
Skrevet

Jeg møtte mannen 2 mnd etter at det ble slutt med han jeg var sammen med før.

Jeg hadde vært sammen med x i 1 år var 25 år og hadde ingen barn. Hadde ikke tenkt å finne meg en ny, men det skjedde og nå har vi vært sammen i 13 år og er gift og har 2 unger.

Anonymous poster hash: 6101a...5c7
Skrevet

Folk har ikke evnen til å være alene med seg selv. Enten er de kjedelige, engstelige eller begge deler.

akkurat. bra sagt

Skrevet

Det samme lurer jeg på.  Nå er jeg den som "alltid" har vært singel. Jeg har barn, det var uplanlagt, men i forhold. Tok slutt noen mndr ut i svangerskapet. Sønnen min  er 6 år, og jeg har vært i et forhold siden han ble født, som også tok slutt. Nå er jeg mer den som ikke hopper inn i ting, "alle" menn er ikke verdens beste når jeg møter dem og jeg synes flørting er mer pinlig enn hyggelig.

Jeg har to (frivillig)barnløse venninner. De har kjøpt leilighet med to og tre forskjelige menn hver, hun ene har også vært forlovet og det har begge gått max to mndr mellom hver kjæreste. Nå har disse forholdene vart mellom 2-5 år. De er like stormende forelsket i første mannen de går på hver gang :P

Jeg kunne ønske jeg var en mellomting mellom dem og meg. Jeg kunne ønsker jeg ble litt lettere forelsket enn det jeg blir, men ikke så lett som de blir. Jeg er glad for at jeg ikke har bodd med noen (kunne bodd med en kanskje), men savner selvfølgelig det, og tenker også at det hadde vært en grei erfaring og hatt siden mange reagerer på at jeg er 31 og aldri har bodd med en kjæreste. Samtidig som jeg tenker at når jeg møter en, så er det noe nytt som jeg kan dele med han. Jeg er også såpass voksen nå at jeg vet hva jeg vil, ville ikke flyttet med en bare av praktiske grunner heller som venninne mine tidligere har gjort. De forholdene de er i nå går forresten veldig bra :)

*De har kjøpt leilighet med to og tre menn hver FØR den de er sammen med i dag.

Skrevet

Muligens har de vært "ferdige" følelsesmessig i forholdet lenge før det faktisk blir slutt?

Ellers enig med Sug Lut...

Anonymous poster hash: dcea8...3a9

Skrevet

Ofte tror jeg at den som velger å gå har sørget nesten ferdig da det blir slutt, mens den som blir dumpet starter sin prosess da. Og er det sånn, er det jo ikke rart at man lett kan falle for en ny.

Anonymous poster hash: 4f3f7...752

Skrevet

Det har jeg også lurt på. Om det er barn med i bildet, synes jeg det er ganske lite hensynsfult overfor dem.

Anonymous poster hash: b5d4e...7d2

Skrevet

Ofte tror jeg at den som velger å gå har sørget nesten ferdig da det blir slutt, mens den som blir dumpet starter sin prosess da. Og er det sånn, er det jo ikke rart at man lett kan falle for en ny.

Anonymous poster hash: 4f3f7...752

Alle sier at "man må finne seg selv" i flere år etter endt forhold og at det er sååå fint å være singel. Vel, har prøvd å være singel i over 3 år etter det ble slutt med eksen og faren til de eldste barna. Forholdet vårt var dødt i over 1 år før det, fordi drittsekken var utro og begynte å slå meg mens barna så på (jeg dro på dagen da det begynte). De 3 årene jeg var alene og singel var mildt sagt pyton. Jeg hadde bra jobb, spennende hobby, klarte meg fint praktisk, økonomisk og ellers, men jeg er ikke skapt for å være alene. Jeg klarte å måke snø, skifte dekk og reparere huset selv. Ikke mister jeg meg selv når jeg er i et forhold, jeg går ikke på akkord med egne behov og overbevisninger for å blidgjøre partneren. Så jeg har aldri skjønt at man MÅ være singel bare for å være singel. Og nei, for min del ble det ikke bedre med årene det å være singel og ensom. Et liv uten kjærlighet, sex, noen å prate med og få klem av når man er trist er ikke et liv for min del.

Anonymous poster hash: 08583...883

Skrevet

og jeg kunne aldri gjort det selv mot en jeg nettop hadde kommet ut av ett forhold med, både for meg selv og han

Du skal aldri si aldri! ;)

Jeg ble sammen med min nåværende ganske fort etter et brudd.

Jeg var lei "mannfolk" og var i utgangspunktet veldig klar for å være singel en stund, men når man blir betatt og forelska er det ingentingen å gjøre med.Vi har giftet oss og har fått en nydelig sønn sammen :D 

Skrevet

Antakelig fordi man er ferdig med hverandre følelsesmessig lenge før man kommer til det å flytte fra hverandre.

Skrevet

Antakelig fordi man er ferdig med hverandre følelsesmessig lenge før man kommer til det å flytte fra hverandre.

Hi skrev ingen ting om å flytte fra hverandre (samboere). Hun skrev Kjæreste.

Jeg nr.5 her. Har ikke bodd sammen med tidligere kjærester. Kun han jeg giftet meg med.

Skrevet

For min del var det dødt lenge før jeg traff noen andre. Traff mannen min før jeg flytta ut fra min daværende, så jeg er vel enda verre. Men sånn ble det nå. Handler ikke om å ikke være alene, men jeg ble forelsket. Så enkelt, og så komplisert.

Anonymous poster hash: 3523f...fe4

Skrevet

Du sier det jo i innlegget ditt. "Jeg kunne ikke....."

Er det dermed sagt at andre ikke kan? Folk er ulike, sitter du med fasiten?

Anonymous poster hash: 88dbb...2c6

Skrevet

Jeg nr.5 her. Har ikke bodd sammen med tidligere kjærester. Kun han jeg giftet meg med.

Sant. Jeg tok det for gitt at hun mente etter feks samboerskap. Jeg så ikke for meg at voksne folk "hoppet" fra kjæreste til kjæreste.

Skrevet

Har selv ei tidligere venninne som har kjærlighetssorg i ca 2 timer etter det er slutt med kjærester, ja det begynner å bli mange, før det flyter over av hjerter på face. Og i løpet av den korte tiden hun er alene så erklærer hn at nå blir det lenge til hun skal ha noen ny. Nå skal hun kun fokusere på seg selv og datteren.

Hadde det bare vært henner så hadde det brydd meg mindre, men hun involverer sin 13 års gamme datter med en gang. Ja, hun har hatt noen "bonuspappaer" i løpet av sitt korte liv.

Anonymous poster hash: d03a6...e39
Skrevet

Hvem sier at det trenger å være kjedelig. Det tok ikke mange dagene fra Tone Damli Åberge avlyste bryllupet sitt, før hun var smelt på kjukken av en annen.

Anonymous poster hash: 54e4b...502
Skrevet

Sant. Jeg tok det for gitt at hun mente etter feks samboerskap. Jeg så ikke for meg at voksne folk "hoppet" fra kjæreste til kjæreste.

En samboer er da også en kjæreste.

Anonymous poster hash: 55d3b...234

Skrevet

I mine øyne er de veldig uselvstendige  og usikkre på seg selv.

Anonymous poster hash: c5057...4a4
Skrevet

For min del var det dødt lenge før jeg traff noen andre. Traff mannen min før jeg flytta ut fra min daværende, så jeg er vel enda verre. Men sånn ble det nå. Handler ikke om å ikke være alene, men jeg ble forelsket. Så enkelt, og så komplisert.

Så lenge man ikke har barn sammen er det jo ikke så ille..

Anonymous poster hash: 3523f...fe4

Anonymous poster hash: 40488...c01

Skrevet

Blir litt som med apekatter. Man må ha tak i den neste greina før man slipper den forrige.

Anonymous poster hash: 2abd0...e45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...