Gå til innhold

Vi sliter med tannpussen!

Anbefalte innlegg

Jenta vår på snart 13 mnd hater å pusse tenner. Hun hyler og vrir seg vekk hver gang. Det blir kamp hver dag morgen og kveld. Finnes det noen gode tips til å få det til uten gråt?  Hun har 5 tenner nå, og jeg gruer meg virkelig til det kommer flere. Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144099469-vi-sliter-med-tannpussen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste som funker her er å la mini på 11 måneder få holde tannbørsten selv. Hun får "pusse" litt selv og så slenger jeg meg på og styrer det vi får til av tannpussing. Ikke så veldig gøy her heller, i likhet med alt som har med stell å gjøre. Men hun har vel en 10-12 tenner alt og da må man jo liksom bare forsøke å få det til. 

(Godt mulig du har forsøkt det, da, men da er vel en slags trøst i det å vite at det er flere som ikke akkurat opplever dette som en fest :huh: he he)

Vi sliter med det samme. Er en kamp morgen og kveld. Men det hjelper her og få han til å smile og le, da forter jeg meg å pusse mens han gliser og ler. Ellers må vi jo bare pusse selvom han gråter og vrir seg unna, men da har han jo også munnen åpen, så da er det fort gjort å pusse over alle tennene. Jeg er bare redd vi ikke får pusset godt nok. Har jo ikke akkurat tid til å være så nøye. Håper så inderlig det holder, det vi får pusset.

Annonse

Eneste som funker her er å la mini på 11 måneder få holde tannbørsten selv. Hun får "pusse" litt selv og så slenger jeg meg på og styrer det vi får til av tannpussing. Ikke så veldig gøy her heller, i likhet med alt som har med stell å gjøre. Men hun har vel en 10-12 tenner alt og da må man jo liksom bare forsøke å få det til. 

(Godt mulig du har forsøkt det, da, men da er vel en slags trøst i det å vite at det er flere som ikke akkurat opplever dette som en fest :huh: he he)

Ja det er godt å høre at vi er i samme båt ;) Her har vi prøvd at hun får holde selv, men det hjelper ikke i det hele tatt. Da tar hun bare børsten og slenger den i gulvet ;) Blir bedre når vi kan begynne med klistremerkeordning hehe ;)

Det med tannpuss har gått i bølger her i huset, no er det endelig grunn til å tru at ei lang tannpussnektperiode er over. Ho godtek at eg pussar tennene hennar nedan ho pussar mine.

Det å pusse sjølv har ho likt heile tida, ho har tygd sund 3-4 tannbørstar allereie. Men særlig effektiv pussing er det ikkje :(

Vi starta med å gi fluortablett, med ett mye lettere, var samme med datteren vår også, en kamp hver gang. Nå har vi kuttet ut fluoren igjen da jeg aldri blir klok på hva man skal og ikke skal gi barna våre :/ siste nytt var nå å ikke gi fluor, så jeg vet ikke lengre hva som er best...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...