Gå til innhold

Trøndermammaer i 20-åra? Anyone? :)

Anbefalte innlegg

Hei!

For aller første gang har jeg endelig klart å komme meg over den "gyldne grensa" og er nå i uke 14 :)) Så jeg har kjempelyst til å nå bli kjent med flere som bor i samme omegn som meg, da jeg ikke har noen venninner som sitter i samme situasjon som meg og det er litt kjedelig... :))

Så jeg håper det er noen av dere her inne! :)
Har selv termin helt i starten av juni måned :-)

PS: Bor i bartebyen ;p

Fortsetter under...

Heihei!

Så hyggelig at jeg ikke er heelt alene :laugh:
Hvor hen i trøndelag holder du til? Og når i mai har du termin? Da er vi ikke langt unna hverandre i svangerskapet :))
Har du forresten fortalt alle den store nyheten nå? Her holder jeg det skjult som best jeg kan enda, så jeg holder også mersom inne mye babysnakk kan du tro....

Er født, oppvokst og bosatt i Trondheim :) Bor i gåavstand til sentrum. Enn så lenge er terminen satt til 13. mai, noe som betyr at jeg faktisk er 17+0 i dag!

Graviditeten er vel mer eller mindre offesiell, bare ikke på facebook-nivå ;p Holdt det skjult ganske lenge, mye pga en litt trøblete prøvetid med flere SA og en MA det siste året. Har heldigvis blitt fulgt opp nøye denne gang, med både ultralyd og legekontroller, og alt ser perfekt ut :D Dessuten spratt babymagen ut for en ukes tid siden, så må jo bare vise den fram. Så himla stolt allerede, hehe!

Enn dere, har dere fått sett mirakelet på UL enda? :) Og er du fra Trondheim, eller tilflytter? Er jo ikke store byen, så mulig vi vet hvem hverandre er :P 

Oi! Så moro at du også bor i barteby! :laugh: En ekte "fintrønder" du da med andre ord ;) hehe...
Er opprinnelig nordtrønder selv, altså "ekte trønder", hihi :P Flytta til byen for straks 6 år siden!
Bor selv absolutt ikke langt unna sentrum.. :)))

Hvor herlig det må være å ha fått en liten mage du kan være stolt over! :) Som faktisk ser ut som en gravidmage, og ikke bare at man har lagt seg litt ut eller er oppblåst.. :P
Når skal dere på ordinær UL da? Må jo være rett rundt hjørnet nå! :)

Må si at det jaggu er mange likheter her... har jo selv hatt 5 SA/MA på rad, 2 sist nå bare i år, så har derfor selv valgt å ikke rope ut noenting enda.. : ) Bra dere har fått bra oppfølging! På St.olavs eller privat? Når hadde du da din første tidlig UL for å se hvordan alt sto til? : )

Jepp! Hadde første UL allerede i uke 6/7, og har frem til nå hatt.. 5 blir det vel? Den siste hadde jeg for ett par dager siden, den betalte jeg ganske mye for.. men det er pga at jeg er over uke 12 og da ikke blir fulgt opp lenger, og da koster det plutselig...:P Men det var absolutt verdt det!! Så har nettopp startet på uke 15 nå :)
Men har planer om å prøve å holde det skjult helt til over jul....

Hehe, ja kan jo godt hende vi vet av hverandre, moro :laugh::fnise:

Her var det mange likheter, ja! Så gøy :D

Vi skal faktisk på ordinær UL på fredag som kommer! Skulle likt å si at tiden har gått fort, men det hadde vært løgn.. :P Hørte hjertelyd hos legen senest på torsdag som var, så dette blir vel første gang jeg legger meg på benken uten makspuls og hjertet i halsen ;p

Har vært hos Ultraportalen (kanskje det var der du var?) to ganger, og en gang på St.Olavs. Første gang var jeg bare 5+5, men dro dit mest for å finne ut hvor langt jeg var på vei. Tok en clear blue med ukesindikator som viste 3+ da den egentlig skulle vist maks 2-3. Men vi fikk allerede da sett en liten prikk med bankende hjerte! Også freaket jeg ut i uke 11 og måtte ha en UL til.. Haha. 

Har du sagt noe til nærmeste familie, da? Kan jo være litt av en utfordring å skjule noe slikt over jul/nyttår. Tror iallefall jeg hadde fått noen blikk om jeg hadde takket nei til et glass rødvin til julematen ;) 

Har formen din vært fin til nå? :)

Annonse

åååå, det blir jo kjempespennende! :D dere vil vel vite kjønn? Har du noen følelse på hva det er kanskje? :rolleyes:

Men da har du vel betalt full pris hver gang hos Ultraportalen? Hehe, kjenner til den følelsen... så skjønner deg godt : ) lett å stresse unødvendig mye når man har en slik "historie" bak seg som du og jeg har.. Da er det godt å få bekreftelse på at alt er i orden via UL :) Men du har da ikke vært på UL siden uke 11? Eller har det vært en til mellom da og den du skal på nå? =)

Har du hatt noen utredning forresten? Siden du sier du har hatt flere SA/MA...

Selv har jeg vært gjennom Medicus etter min 3dje SA/MA. De er virkelig fantastiske der : ) Så de har fulgt meg opp tett denne gangen også. Men de er jo kun spesialister på det som skjer tidlig i svangerskapet, barnløshet osv... så etter uke 12 er du på egenhånd :P Men den siste UL jeg var på nå var faktisk på Medicus da, men da var jeg hos en annen gynekolog som koster flesk.. men det var som sagt verdt det ;)

Nei, har ikke det enda... vanskelig å forklare, men jeg og sambo sitter nå i en situasjon i hht til bank, økonomi og bolig som er veldig tøff. Og da frykter jeg VELDIG at en baby midt opp i det hele vil gi masse negative reaksjoner... og DET er ikke noe jeg orker... Så det er litt kjipt og trist. Men jeg er nok ikke klar for å fortelle noe før ting har ORDNET seg (forhåpentligvis nå fortløpende før jul), så jeg kan dele denne nyheten med stolthet, trygghet og glede :) om du skjønner..

Og jeg har aldri vært noe glad i alkohol uansett. Så om jeg plutselig hadde tatt et glass rødvin til maten så hadde det skapt langt større reaksjoner enn om jeg ikke drikker noe :P heldig sånn ;) hehe...

Formen har vel vært relativt grei. Var ganske tøff da jeg kom hjem fra USA for 4 uker siden. Konstant kvalm og uggen, slet med mat og søvn og var utslitt. Men er blitt mye bedre nå : )

Enn din?

Ettersom jeg er tidenes nysgjerrigper, så kan jeg nesten ikke vente med å få vite kjønn! Var overbevist om at det var jente i starten. Tenkte bare på jentenavn, og sniktittet bare på rosa kjoler. Men nå er jeg veldig i tvil, for hver gang jeg har drømt om den lille, så har det vært gutt. Tar meg selv i å si "han" istedet for "den", så det blir spennende å se! :) Har du en magefølelse selv? 

Vi var også på tidlig UL på St.Olavs da jeg var 13 uker på vei. Følte det var litt rutine der, og "her ser alt fint ut, snakkes i uke 18!" også var det ferdig. Har du samme inntrykket? Mulig jeg ble litt bortskjemt privat, da.. På ultraportalen tok hun seg god tid, viste og forklarte alt, og vi fikk til og med se den i 3D! Så litt rar ut ettersom det var i uke 11, men selvfølgelig verdens fineste ;) 

Jeg skulle få utredning, men rakk bare å ta ALT av blodprøver hos fastlege før spiren satt :) Så bra at du følte deg godt ivaretatt på Medicus! Har hørt mye fint om dem. Fant de ut noe under utredningen? Er så kjedelig å få høre gang på gang at "det er bare sånt som skjer".. 

Skjønner veldig godt hva du mener! Man vil jo selvfølgelig at nyheten skal bli tatt imot med glede og positive tårer. De fleste mykner opp litt når de hører ordet "baby", og de blir nok glade uansett :) Blir det deres første barnebarn? Det er sant som folk sier da, det finnes aldri et tidspunkt det passer 100% å få barn! Skulle gjerne hatt en mer stabil økonomi og bosituasjon selv, men vi får gjøre det beste ut av det.

Formen min har ikke vært spesielt bra hittil, for å si det mildt. Men det begynner å løsne litt nå! Spyr ikke lengre, men brekker meg av alt mulig.. Utrolig deilig å slippe den konstante kvalmen. Sliter en del med søvn og mat enda, og ikke minst hodepine. Har bestemt meg for å prøve akupunktur nå, så får håpe det hjelper :) 

Hehe, kjenner meg igjen der! Skjønner meg ikke på de som ikke vil vite før fødselen, upraktisk også..:P
Men da blir det ekstra spennende nå på fredag!! :)) Må få høre hvordan det går! :-)
Jepp, jeg har det.. jente.. liksom fra første stund. Alltid trodd det har vært gutt tidligere (noe jeg selvfølgelig aldri vil få vite), så blir spennende å se om magefølelsen er riktig =)

Har du kjøpt inn noe babyutstyr allerede forresten?

Var nettopp å kjøpte meg doppler jeg, fikk plutselig et infall om at det (!) måtte jeg bare prøve... hehe... og etter en del leiting fant jeg hjerterytmen til mini! Sååå herlig en lyd :D som ett: :tog: Så da kan jeg bruke denne innimellom, heller enn å ruinere meg på private ultralyder fremover... :P
Men om jeg ikke får den ordinære før jul (uke 18/19 til meg er jo midt oppi selve jula), så vurderer jeg å betale for en ny privat så nære jul som mulig. I håp om å finne kjønn. Da tror jeg nemlig at jeg vet hvilken julegave mine foreldre skal få iallefall :tree::lillesky:

Usj, skjønner godt du fikk den følelsen, det er jo tross alt offentlig... umulig å få noe ordentlig forhold til noen som jobber der. Travelt har de det og, så der er det jaggu raskt inn og raskt ut. Altså, med mye venting FØR du kommer inn da vel og merke. :snurt: er SÅÅÅÅ stor forskjell på offentlig og privat. Samme på Medicus, de tar seg TID til deg. Og har fått sett i 3D helt siden aller første UL i uke 6 der, sååå moro =) ikke at det var så mye å se da, men moro allikavel :rolleyes:

Ble jo skuffa over st olavs forleden, da de etter min siste MA sa jeg bare måtte ringe neste gang jeg ble gravid, så kunne de følge meg opp med UL ukentlig. De hadde t o m skrevet det til min fastlege. Så jeg ringte de for å be om videre oppfølging da Medicus ikke følger opp lenger enn uke 12 som sagt. Beskjeden var enkel: "de følger heller ikke opp etter uke 12. Lykke til videre!"... - hva med å SI det da de tilbyr oppfølging kanskje?... :closedeyes:

Har du fått svar på blodprøvene nå da sikkert? Ja, er litt ironisk at spiren ofte sitter når man først er i gang med utredning:P Men du tok aldri en grundig undersøkelse av livmor og eggledere før du ble gravid nå?
Jeg har liksom tatt "alt" av utredning, da på medicus OG st olavs. Det positive er jo at alt så bra ut og alle prøver var kjempefine :) men, det ga meg jo ikke noe mer svar på hvorfor det alltid hadde gått galt... så jeg fikk da servert den "det er bare sånt som skjer"... som jeg hata den setningen :blink::P

Ja, du sier noe der... de aller fleste mykner nok litt opp da ja, kanskje til og med de vordende besteforeldre som sjelden bruker å vise følelser..;p Er bare det at jeg har hatt et meget anstrengt forhold til min mor ca de siste 10 åra, så dette temaet (baby) er noe jeg IKKE er komfortabel med å snakke med de om, og det hjelper jo ikke akkurat på... av en elr anna merklig grunn så føler jeg mer "skam" over min graviditet overfor dem, og slik skal det jo ikke være... men håper inderlig det blir bedre når nyheten først er sluppet... : )

Deres aller første barnebarn ja, på begge sider. Enn hos dere? :) Nei, man kan ikke finne et tidspkt som passer 100%, da blir man nok barnløs! Og alltid er det vel de som mer enn gjerne uttaler seg om hvorfor de mener det ikke er riktig timing for deg.. men, da er det bare å stenge ørene for slikt snakk ;)
Leier dere? eller eier dere noe selv? Jobb eller skole? Hvor lenge har dere vært sammen? =)

Usj, du fikk spyinga og du ja... klarte meg heldigvis uten den! Men, det å være konstant uggen og kvalm er slitsomt det også, da ser jeg for meg at det å bare ha fått spydd det ut ville ha hjulpet på :P
Ja, det får vi håpe hjelper! Når skal du på første time? Og er du sykemeldt i noen grad nå/har vært? med tanke på din dårlige form..

Huff, denne mld ble lang... jeg er håpløs når jeg først starter... :laugh:

Haha, dette begynner å bli lange greier, ja :D 

Jeg har også alltid hatt guttefølelse, så dette er første gang jeg faktisk er i tvil. Mulig fordi jeg alltid har sett for meg at jeg er en typisk guttemamma ;p Fotball og kaptein sabeltann, DET kan jeg! Prinsesser og tyllskjørt (..det er det det heter?) trenger jeg nok litt mer øving på :P Men kjønn spiller ærlig talt ingen rolle! 

Kjøpte en liten body og en 3-pac med sokker (haha!) uka som var. Men skal innrømme at jeg allerede vet hvilket stellebord, barnevogn og seng vi skal ha  :fnise: Enn dere?

Jeg hadde såå lyst å kjøpe doppler, men samboeren min måtte jo selvfølgelig google og finne mangle forskjellige meninger om dopplerbruk. Så vi (ehm, han..) bestemte av vi skulle høre med jordmor på St.olavs først. Og hun presterte å si at det var det dummeste hun hadde hørt, at vi hadde ingen kompetanse til å tolke det vi hørte, og at mange hjertefeil hadde blitt oversett pga uvettig dopplerbruk. Men hallo, jeg hadde ingen planer om å leke lege, ville jo bare høre om det var liv inni der.. Heldigvis ble nervene litt roligere etter den ultralyden uansett, så har klart meg uten :) Såå bra at du fant hjertelyd på første forsøk :D Er nok en sterk liten krabat der inne! 

Åå, å få bilde av første barnebarn må jo være den ultimate julegave! Da blir det nok vanskelig å holde følelsene for seg selv ;) Det sies jo også at man ofte får et nærmere forhold til sin egen mor når man blir gravid, og det har stemt veldig godt her iallefall. Den kommende mormor er i full gang med å hekle babyteppe, og hun har aldri heklet så mye som en liten grytevott engang  :fnise: Vi får si at det er tanken som teller ;p 

Så utrolig merkelig at oppfølgingen slutter etter 12 uker! Ja, faren for spontanabort avtar jo veldig, men det er jo fremdeles mye som kan skje. Synes de kunne varslet om det på forhånd, ja. Sannsynligheten for at alt er bra er jo stor, men så vet jeg jo utrolig godt hvor nervevrak man blir!

Ja, alle blodprøvene var fine. Var også på ultralyd på sykehuset etter MA'en (måtte litt masing til, men det gikk til slutt ;p ) og fikk undersøkt om det var rester som måtte ut. Hun tok også en sjekk av livmor og eggledere med det samme, og mente at alt så fint ut. Det eneste hun kunne se var at livmora mi var bakovervendt, noe som er helt normalt og uproblematisk.

Det er jo selvfølgelig bra at alt er som det skal, men utrolig kjedelig å ikke få vite en årsak til at ting har blitt som de ble.. 

Det er første barnebarn på begge sider her også, så det er jo fryktelig stor stas :D Du skal nok se at det går mye bedre å fortelle nyheten enn du tror! Hadde nok vært større sjanser for å bli møtt med negative reaksjoner om du hadde sagt "vi planlegger å få barn", da hadde de nok tatt seg større frihet til å si hva de synes om saken ;) Om du kommer og sier "se her, hils på barnebarnet ditt!", har jeg vanskelig for å forså at noen kan bli noe annet enn glad:) 

Vi leier leilighet av familie, og skal muligens kjøpe den.Ting tar litt tid, kan man si.. Men vi slipper å bekymre oss for å bli kastet ut :) Jeg er (evig) student og har en deltidsjobb ved siden. Samboer har heldigvis en stødig jobb med veldig grei inntekt, men tenker å studere litt etterhvert han også. Vi får se hvordan det blir :) Har vært sammen i snart 4 år, og har bodd sammen i 3 år nå til jul. Vært forlovet siden sommeren 2012, men sparepengene til bryllupet går vel rett til babyting over nyttår tenker jeg, så det får vente! ;) 
Hva med dere? Eie/leie, studier/jobb? 

Ja, jeg fikk spyinga, så til de grader! :P Det var faktisk litt godt å spy for å "lette på trykket", men kvalmen var tilbake 5 minutter senere.. Er så utrolig glad for at jeg er ferdig med det der! Brekker meg om jeg prøver å åpne kjøleskapet nå også, men noen brekninger kan jeg leve med;p Fremdeles ganske uggen da, føler at jeg har en begynnende forkjølelse hele tida.. Er nesten så jeg må ha en pause halvveis på vei til butikken, enda den er 400 meter fra hjemme :P Har ikke bestilt time til akupunktur enda, har lyst å vente til fredag for å være sikker på at alt er bra. Pessimisten i meg er ikke heelt borte, skjønner du! Hehe.. Er sykemeldt fra deltidsjobben, og har ikke veldig trua på at eksamen i januar kommer til å gå spesielt bra, men det får bare være. Har du klart deg uten sykemelding, eller har du måtte gi tapt til kvalmen du også?

Hooii, dette tok lang tid å skrive. Ble jo plutselig langt over leggetid! Hehe, vi sa jo at vi holdt inne mye babysnakk, så da får det bare bli slik! :D

Vi får ei lita jente!! :D

Ååååh, så moro!!!! Gratulerer så masse med prinsessa! :rolleyes: :rolleyes:

Beklaaaaager sent svar, er bare mye som skjer på hjemmefronten for tiden, ting som sluker tid, fokus og energi..

Men ila dagen skal du få svar på den lange meldinga du sendte sist, jeg lover :lillesky:

Tuuusen takk:D Det hele ble plutselig så mye mer virkelig.. Og nesten litt skummelt!

Vet du hva, det går helt fint med sent svar :) Dagene her består av julestress og mas, med en fin kombinasjon av utmattelse og dårlig søvn, så full forståelse herfra. Ta den tiden du trenger! Og bare si ifra om du trenger en utenforstående å prate med :) 

• 3 uker senere...

Annonse

Og her kommer omsider svaret! :P  bedre sent enn aldri, heh?

Det var jo riktig så moro at magefølelsen din hadde fullstendig rett ang kjønn da! :rolleyes::laugh: Selv om drømmene dine da sa noe helt annet :P Så ser ut til at du bare må lære deg alt om ballerinaer, prinsesser og ponnier nå ja ;) Har dere bestemt navn forresten?? 

Var selv på en privat UL hos Ultraportalen nå for en uke siden, jaggu var det ikke en gutt å se på skjermen! :fnise: Så ingen jente her, til tross for den meget overbevisende magefølelsen min.. var INGEN tvil :P Så SÅ feil kan man jo ta... :P

Skal på OUL nå den 2. januar da, så er litt spent på å se hvordan den opplevelsen blir i forhold. Regner med de går gjennom det samme som U.portalen : )

Hvor langt er du på vei nå, nøyaktig? Er så dårlig på å huske sånt..:b Kjenner du liv daglig nå?

Regner med du har kjøpt inn litt mer utstyr nå, siden du vet kjønn? ;) Men hvilken barnevogn skal dere ha?? Ikke fortell meg at dere også (slik som "alle" andre) skal ha Emmaljunga? :P:sprettoy: Ikke at det er noe galt i det også, men.. hehe. Hvor har du sett deg ut stellebord, seng osv da? Tell me :smilorange:

Barnevogna har vært klar leeeenge, altså hvilken type vi skal kjøpe ;) Dere skal ha ny ja? Satser på å få kjøpt den nå før nyttår, altså i morra eller i overmorra, nettopp fordi at det er et gulle godt tilbud nå der hvor man får med seg gratis vognpose. Og det er jo 2000 kr spart! Men dette tilbudet har du sikkert fått med deg du også :cool:

Fikk du masse babyting til jul og kansje? : )

Har du fremdeles klart deg uten doppler? haha, det var jaggu en teit ting å si! I allefall år man er så langt på vei så skal det ikke være særlig vanskelig å finne hjertelyden. Men kan jo forstå den evt unødvendige bekymringen som oppstår hvis man ikke finner den... Legen min sa i allefall: bruk den så masse du bare vil! helt ufarlig, og om den roer ned mor så hun slapper mer av så er det jo bare positivt:) nemlig :rolleyes:  Så jeg bruker den daglig enda. Er jo verdens fineste lyd :lillesky: Men tenker jeg blir å slutte med det etterhvert som jeg kan kjenne liv daglig.

Hehe, så moro at din mor er såpass ivrig da! :fnise:  Blitt ferdig med babyteppet eller? Og så bra dere har fått et enda nærmere forhold : ) Hvordan var det tidligere da? Har dere alltid hatt et godt forhold?

Ble så vi ga en blå bamse med et UL-bilde rundt halsen i julegave ja :lur:  hihi...

Har du noen oppdateringer ang evt kjøp av leiligheten da? =) Hvor stor er den? Sokkel eller? Ny? Gammel? Hvor lenge har du bodd der? (mulig jeg har spurt om det før)
Hehe, evig student altså? Hva du studerer da? Og hvorfor blir du "aldri" ferdig?..:b Og hva jobber du med ved siden av? :)
Hva jobber samboeren din med? Og hva ønsker han evt å studere?=)
Hehe, kan hende at bryllupet må utsettes litt lenger enn kansje først planlagt nå ja ;) Er jo uansett sååå moro å bruke penger på babyting sier nå jeg :laugh:  hehe...

Vi eier leilighet, og vi begge er i full jobb =) Men har planer om å få en enda sterkere økonomi etterhvert nå, spesielt siden man nå skal bringe en liten en til verden som også vil koste (en formue) etterhvert :fnise:  orker ikke å ha et liv der man må sette opp budsjett hver måned og snu på hver krone for å få ting til å gå rundt! kanskje mange som trives slik, men IKKE jeg :fnise:

Hvordan er formen nå? Fremdeles sykmeldt fra jobb? Hvilken eksamen er det du har nå i januar?=) Føler du det fremdeles at det ikke kommer til å gå bra, eller har du fått forberedt deg litt mer nå? : )
Selv har jeg jobbet 50% siden jeg kom hjem fra USA i slutten av oktober. Fra 10. januar skal jeg opp på 65%, men tenker ikke jeg blir å jobbe 100% nå mer frem mot termin. For da må jeg jobbe 6 dager i uka og deet vet jeg ikke om jeg har energi til..:P Så tenker 65% blir det meste.

Har du forresten fått mye mage? Kan jeg spørre om hvordan du ser ut i utg.punktet? Lang og tynn, kort og godrund? etc? :P Ser jo at dt kan variere vanvittig mye ut fra hvilket utg.punkt man har, da hvor raskt man får mage... :fnise::P

Så nå har du fått en mer enn lang nok mld å svare på! :laugh:  stakkar, hehe....

Håper du har hatt en kjempefin jul så langt! Selv om du har måttet holde deg unna alt av spekemat.. sukk... Så må du kose deg masse masse den siste tiden av jula :)

Gleder meg til å få svar! Og LOVER å være mye raskere til å svare neste gang :tommelopp:

Hei dere! :))

Så hyggelig å se flere trøndere her inne! :tommelopp:
Bor du da fremdeles i Tr.heim Mita06 ? =) og gratulerer med å ha kommet over den "gyldne grensen"! :laugh:
Er du førstegangs?

Mini2014, er du også førstegangs? =) Og hvor langt er du på vei i dag? :))

Så gøy at det er flere av oss! Og gratulerer til dere begge :D

Mita06: Jeg hadde også mye vondt i magen på den tida. Er mye der inne som vokser og strekker seg. Trodde magen skulle revne hver gang jeg måtte nyse ;p Min erfaring er at det er bedre å kjenne noe, enn å ikke kjenne noe i det heletatt! :)

ja, var til legen i går og han mente det bare var voksesmerter osv :) fikk høre på den lille da <3 rask og god hjertelyd, er så glad for at alt er bra!

Fikk også innkallelse i postkassa i dag til OUL 07.02 så det blir spennende! Håper på å få vite kjønn !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...