Bumblebeee Skrevet 24. november 2013 #26 Skrevet 24. november 2013 Kjøpte med stor entusiasme en dvd med Skomakergata i fjor, ungene likte det ikke. De var da 2,5 og 4. I år har eldste likt det ganske greit, er nå 5, men orker ikke se lenge. Selv må jeg, dessverre, innrømme at det er gørr kjedelig. Bare kjenningsmelodien som er bra.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 24. november 2013 #27 Skrevet 24. november 2013 Sønnen så på det i fjor, da var han 1,5 snart 2 år, og elsket det, han sitter ALDRI stille for å se på tv, men når det var tid for Skomakergata, så satt han bom stille fra start til slutt hver dag I dag så han filmene på hylla, og startet å mase om det, men jeg sa klart ifra at han må vente en uke, han kranglet litt på det, men gikk jo greit. Så får vi se om lillesøster liker det også da
Mandala Skrevet 24. november 2013 #28 Skrevet 24. november 2013 Sønnen så på det i fjor, da var han 1,5 snart 2 år, og elsket det, At en så liten tass liker det er forståelig.De har en veldig tydelig artikulasjon og snakker sakte. Handlingen er langsom og langt fra skummel. Så jo, for en to-åring passer det nok bra
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #29 Skrevet 24. november 2013 Ja, garantert!!Hun blir 4 år og fjorårets julekongen var bare helt tragisk i hennes øyne.Synes julekalenderen må være slik at barn fra både småbarnsalder og opp til hvertfall 10-11 år skal kunne synes det er gøy.Sånt sett så liker jeg vel best amalies jul og jul i blåfjell.Selv heier jeg veldig på at jul i skomakergata skal komme tilbake. Jul i svingen og julekongen blir boikottet her altså...så jul i skomakergata er gøy for 10-11 åringer???? beklager, men jeg tror neppe det er gøy for de over 4-5. Jeg syntes Jul i skomakergata var dødskjedelig som 6-åring. Anonymous poster hash: 847d7...a6e Leser du innlegget skikkelig så ser du at det da er jul i blåfjell og amalies jul jeg mener kan passe bedre :-) aha ja okei! da er vi enige:) Anonymous poster hash: 847d7...a6e
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 24. november 2013 #30 Skrevet 24. november 2013 Kjøpte Dvden i fjor og da var jenta litt over 2 år. Hun satt stille som ei mus og ville se flere episoder etter hverandre
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #31 Skrevet 24. november 2013 Hverken min jente på 10, mine tante barn i alderen 4 til 16, el en stor gruppe barnehage barn jeg har vist den dvd en til synes den er noe.ville se noe annet etter 2min, skrudde av etter 5min alle gangene. Dagens barn synes jul i svingen, og blåfjell er tingen. Jeg synes vertshus den gylne hale og skomakeren og theodors jul er best, min datter synes blåfjell, Månetoppen og jul i svingen, mitt eldste tantebarn synes blåfjell er best,, mens noen av mine søskenbarn som er født tidlig på 90 tallet synes sesam stasjon er best. Her er det variasjon etter hva som ble vist mens en var og er liten, selv synes jeg også at hovmesteren må ses lille julaften og askepott, reisen til julestjernen og Donald må sees på julaften, føre finstasen tas på, mens små kaker og godis står på borde, min 10åring synes ikke det er stas, for henne er det åpne en julegave i pysjen (Lego) og bygge det mens hun spiser frokost igjen små kaker. Anonymous poster hash: 32c34...2c1
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. november 2013 #32 Skrevet 24. november 2013 Nei, og helt ærlig, den er litt kjedelig.
Tante Gustava Skrevet 24. november 2013 #33 Skrevet 24. november 2013 Prøvde å vise det til guttene i fjor, da var de tre og fire. Holdt i kanskje fem minutter før de begynte med noe annet. Altfor langtekkelig og kjedelig for de. Nedtur for mamma som nostalgisk hadde sett for seg at vi skulle se en episode hver dag frem til jul....
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #34 Skrevet 24. november 2013 Nei, men julekongen og jul i svingen var og gørrkjedelig. Jul i blåfjell og amalies jul er bedre tror jeg Anonymous poster hash: 03340...256
Isola&Lille+julegave Skrevet 24. november 2013 #35 Skrevet 24. november 2013 Jeg har akkurat kjøpt den og gleder meg veldig til å se den med 3-åringen min! Håper og tror det blir superstaaas!
***tullemor*** Skrevet 24. november 2013 #36 Skrevet 24. november 2013 Ja ! Vi har en på 2 og en på 5 år,de elsker skomakergaten og sitter helt oppslukt å ser på hvert år. De andre julekalenderne har ikke fenget mer enn litt av og til..blir så likt alt det andre som surrer på div barnekanaler hele uken. Vi kjøpte jul i skomakergaten på dvd da 5 åringen var 2, spiller en episode hver dag i advent og kommer til å fortsette med det.... Akkurat som barna blir litt trollbundet av den enkle,ekte,trygge og utrolig koselige atmosfæren i skomakergata.. Vi synes det er like magisk,store som små,hver dag i advent når det er kveldskos og tid for neste episode med skomaker andersen. Anbefaller alle å prøve!;-)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #37 Skrevet 24. november 2013 Ja mine små liker aller best skomakergaten,av alle kalenderne. Kjøpte dvd'ene for et par år siden og stor suksess i heimen! Skomakergaten representerer det enkle og gode som vi har mistet på veien til vår velstand og fokus på materalisme.. Tror de fleste barn blir betatt av skomakergaten.. NRK tar solid feil der;-) Anonymous poster hash: 5807d...c9b
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #38 Skrevet 24. november 2013 Har akkurat kjøpt den, siden vi ifjor ikke fant den første dvd'en. Det var nemlig hektisk leiting for fire barn i fjor siden de var tomme i butikken også. De ville se den, og de måtte se alle episodene. Så i år skal vi se den alle sammen igjen. 8, 10, 13, 16, 31 og 42 er vi. Ungene ble skikkelig skuffet når de fant ut hvem serie som gikk på tv i år, så bra vi fikk tak i den. Anonymous poster hash: cc7da...e5f
Anonym bruker Skrevet 24. november 2013 #39 Skrevet 24. november 2013 Helt ærlig, nei, jeg tror ikke de hadde likt det. Tror de hadde syntes det var kjedelig. Men ho mor derimot;) Anonymous poster hash: b7f37...a7d
Gjest Hercule Poirot Skrevet 24. november 2013 #40 Skrevet 24. november 2013 Mine barn, på 8 1/2 og 9 1/2 elsker Jul i Skomakergata!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå